Uozon Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Rocklegenderna Status Quo har gÄtt ihop med Scooter och gjort en ny version pÄ ders gamla dÀnga Wherever you want. Vad tycker ni?
Rabieshund Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Hahaha fan vad bra. Scooter Àr kÀrlek.
rainydays Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 đ Jag kĂ€nner helt plötsligt för att sticka in en skruvmejsel i vardera öra och vrida runt dĂ€rinne lĂ€nge och vĂ€l till det inte finns nĂ„gon mölighet att jag nĂ„gonsin kommer kunna höra nĂ„got igen.
base10 Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 RĂ€ckte med att lyssna i 10 sekunder för att veta att hela lĂ„ten Ă€r riktigt dĂ„lig, ursh đ NĂ€r gör Scooter nĂ„tt som Ă€r 100% original tror ni? đ
Tilly Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Var ett tag sen scooter gjorde nÄgot eget. Posse var la den senaste singeln som var eget material. Vissa lÄtar pÄ albumen Àr egna, men inte mÄnga. En gÄng i tiden var dessa 3 snubbar riktigt bra! Men nu har det Ànna gÄtt för lÄngt.. Creds till dom dock, har hÄllit pÄ sen 93/94.
Uozon Postat 23 september 2008 TrÄdstartare Postat 23 september 2008 Var ett tag sen scooter gjorde nÄgot eget. Posse var la den senaste singeln som var eget material. Vissa lÄtar pÄ albumen Àr egna, men inte mÄnga. En gÄng i tiden var dessa 3 snubbar riktigt bra! Men nu har det Ànna gÄtt för lÄngt.. Creds till dom dock, har hÄllit pÄ sen 93/94. Posse (I Need You On The Floor) samplar inte den KLF?
base10 Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Var ett tag sen scooter gjorde nĂ„got eget. Posse var la den senaste singeln som var eget material. Vissa lĂ„tar pĂ„ albumen Ă€r egna, men inte mĂ„nga. En gĂ„ng i tiden var dessa 3 snubbar riktigt bra! Men nu har det Ă€nna gĂ„tt för lĂ„ngt.. Creds till dom dock, har hĂ„llit pĂ„ sen 93/94. Posse (I Need You On The Floor) samplar inte den KLF? Sampla KLF Ă€r som att sampla samplat material som Ă€r samplat đ Posse Ă€r vĂ€ll okej, men vilken KLF lĂ„t isĂ„fall?
punkrockdude Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Det var ett bra tag sedan man hörde och sĂ„g KLF. Nu Ă€r jag typ 7 Ă„r gammal igen nĂ€r jag lyssnar in deras gamla videos pĂ„ YouTube đ
rainydays Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Sampla KLF Ă€r som att sampla samplat material som Ă€r samplat đPosse Ă€r vĂ€ll okej, men vilken KLF lĂ„t isĂ„fall? Skulle tro att det Ă€r What is love som han tĂ€nker pĂ„. Men det Ă€r troligtvis inte samplat, bara samma synthslinga.
Tilly Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Var ett tag sen scooter gjorde nĂ„got eget. Posse var la den senaste singeln som var eget material. Vissa lĂ„tar pĂ„ albumen Ă€r egna, men inte mĂ„nga. En gĂ„ng i tiden var dessa 3 snubbar riktigt bra! Men nu har det Ă€nna gĂ„tt för lĂ„ngt.. Creds till dom dock, har hĂ„llit pĂ„ sen 93/94. Posse (I Need You On The Floor) samplar inte den KLF? Mycket möjligt att vissa delar eller ljud Ă€r samplade. Men vad scooter annars gör Ă€r att stjĂ€la hela lĂ„tar. Ripoffs, cover, kalla det va dom vill đ Det Ă€r synd egentligen för den ena killen uttav de tre (rick), den lilla knubbiga killen. Han Ă€r en riktigt, riktigt grym producent! Han har bla hjĂ€lp Tiesto, ATB, AVB och bĂ„de producerat och mastrat mĂ„nga av deras lĂ„tar. Han Ă€r ett riktigt geni!
Uozon Postat 23 september 2008 TrÄdstartare Postat 23 september 2008 (redigerat) Det Àr synd egentligen för den ena killen uttav de tre (rick), den lilla knubbiga killen. Han Àr en riktigt, riktigt grym producent! Han har bla hjÀlp Tiesto, ATB, AVB och bÄde producerat och mastrat mÄnga av deras lÄtar. Han Àr ett riktigt geni! Han Àr grym. Gillar Àven Ferris som var med i början. Deras först singlar innehÄller inga samples av andra artister. Redigerat 23 september 2008 av Uozon
Claes Holmerup Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 En kommentar som stod pĂ„ Youtube, beskriver rĂ€tt bra vad jag tycker om det: Biggest load of fuckin shite i have eva heard. Quo are legends - Scooter is the worst excuse for a band i have eva known. Cant believe Quo would consent to this absolute fuckin shit. ...fast Status har kanske inte sĂ„lt sĂ„ mycket pĂ„ sistone - och sĂ„ tyckte de kanske att de kunde fĂ„ upp intresset för deras musik bland folk om de gör ett sĂ„dant samarbete med nĂ„got som Ă€r trendigt eller nĂ„got... Detta var i alla fall pinsamt dĂ„ligt. NĂ„gon nĂ€mnde att Scooter har hĂ„llit pĂ„ sedan 93/94 nĂ„gon gĂ„ng... Status Quo firade 20-Ă„rsjubileum 1982 och kallade albumet 1+9+8+2. Snacka om timing, förresten... đ Nu Ă€r deras gĂ€ng 26 Ă„r Ă€ldre Ă€n dĂ„. Gammal Ă€r Ă€ldst och de enda som gör Status' musik bĂ€st, Ă€r Status - utan inblandning frĂ„n störande element...
Assar Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Status Quo har inte gjort nÄt vettigt sen "Blue for you" - och inte ens den var nÄn höjdare. Jag var ett fan fram tills dess ...
base10 Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Sampla KLF Ă€r som att sampla samplat material som Ă€r samplat Posse Ă€r vĂ€ll okej, men vilken KLF lĂ„t isĂ„fall? Skulle tro att det Ă€r What is love som han tĂ€nker pĂ„. Men det Ă€r troligtvis inte samplat, bara samma synthslinga. Jo visst nu hör jag đ - Scooter utger sig för att göra techno men det Ă€r inte speciellt likt techno, eller hur? Vad skulle ni sĂ€ga att Scooter sysslar med? Kanske en utvecklad form av happy hardcore? đ
linuskarlsson Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Jag brukar kalla det Happy Hardcore, ja. đ
ennels (oregistrerad) Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 AlltsĂ„.. Det fanns en tid nĂ€r jag respekterade Status Quo .. Min första konsert som 10Ă„ring va pĂ„ just status quo i globen pĂ„ deras rock til you drop turne och jag Ă€lskade deras gamla material.. det gör jag vĂ€l iofs fortfarande .. Men jag bara skrattade rakt ut nĂ€r jag hörde detta! Tragiskt. đ
Tilly Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 (redigerat) Jag tycker det Àr ganska hÀftigt att 2 grupper, som gör sÄ olik musik kan gÄ ihop och göra en lÄt tillsammans. Nog för att lÄten i sig Àr en gammal SQ lÄt, men tycker ÀndÄ det Àr hÀftigt. Jag diggar den, kan nog bli hit i nÄgra lÀnder. Och denna musikstil dom lÄten gÄr i kallas lÀttare form av Jumpstyle sÄ kallad "Dance Jump"" Redigerat 24 september 2008 av Soundborn
linuskarlsson Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Jag tycker det Àr ganska hÀftigt att 2 grupper, som gör sÄ olik musik kan gÄ ihop och göra en lÄt tillsammans. Nog för att lÄten i sig Àr en gammal SQ lÄt, men tycker ÀndÄ det Àr hÀftigt. Jag diggar den, kan nog bli hit i nÄgra lÀnder. Och denna musikstil dom lÄten gÄr i kallas lÀttare form av Jumpstyle sÄ kallad "Dance Jump"" Jag lyssnade inte pÄ detta klippet, men dom brukade göra happy hardcore, dock sÄ har dom ju börjat övergÄ till nÄgon form av jumpstyle pÄ senare dar. "Jumping all over the world"...
Uozon Postat 24 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 24 september 2008 Sampla KLF Ă€r som att sampla samplat material som Ă€r samplat đłPosse Ă€r vĂ€ll okej, men vilken KLF lĂ„t isĂ„fall? Skulle tro att det Ă€r What is love som han tĂ€nker pĂ„. Men det Ă€r troligtvis inte samplat, bara samma synthslinga. Jo visst nu hör jag đ± - Scooter utger sig för att göra techno men det Ă€r inte speciellt likt techno, eller hur? Vad skulle ni sĂ€ga att Scooter sysslar med? Kanske en utvecklad form av happy hardcore? đ Kanske "Stadium techno"
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.