Jump to content
Annons

Slow...ny medlem här...


Slow

Recommended Posts

Hello Guys!

Jag kallas för Slow och har funnits på några forum sen 2002. Fransman bosatt i Sthlm. Lirat musik till å från sen 70-talet.

Mina inspirationskällor är mest från den tiden också, Pink Floyd, Zappa, Led Zeppelin, Clapton, Yes, m.m...

Vänsterhänt gitarrist och basist med förkärlek för sin lilla MicroKorg med...

Anses som flummig av en del och det kan nog stämma om man med flummig menar att min musik inte är beräknelig, hare sällan börkan o slut o medley o refräng och allt sånt som kokas av andra kockar, bara en stund av stämningar som på sätt o vid stämde med mig när jag höll på... Jag gillar sånt :-)

Jag har sagt det tidigare på andra forum och säger det här igen. Om det finns några som fattar tycke för delar av det jag pysslar med och som skulle vilja ha lite samarbete över nätet så säg bara till. såna projekt tycker jag är riktigt spännande.

För de som är nyfikna så finns det lite att lyssna på här: Swedenblue

slowstudio_600.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Jag älskar Pink Floyd!

Jag lyssnade lite på mixdown och jag tyckte om dina harmonier.

Skulle vara kul att kanske göra nåt ihop.

Välkommen hit!

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen.

hämtar också mycket inspiration från 70-talet: Ramones, Clash osv. så där ligger vi ganska långt ifrån varann. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen.

hämtar också mycket inspiration från 70-talet: Ramones, Clash osv. så där ligger vi ganska långt ifrån varann. ☺️

Vi ligger aldrig längre ifrån varandra än vad man vill göra gällande... Musik har i min värld inga sådana barriärer... Vi lever i en segregerad värld där många bygger märkliga hinder i form av smak, åldersnoja,m.m... alla konstnärliga uttryck har samma källa, vår innersta lust o nyfikenhet och vårt sköna behov av kommunikation...

Pink Floyd, Led Zeppelin och Zappa var ju för många vad Clash o ramones var för dig... i slutändan är det samma puls i botten som driver...

Kul att råkas Sixties!

Redigerat av Slow
Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan..

lyssnar på mixdown 20080918 i skrivande stund.. låter bra!

trummorna kunde gärna tas ner lite, för jag antar att det är solo gitarren som är leaden?

skön musik iaf..gillar synth slutet

välkommen iaf!

/Larsson

☺️

Ska lyssna igen... jag har inte finslipat det hela än... om leaden o gitarr o så... hmmm svårt ... jag gör inte musik på det sättet att någon av instrumenten "leder". Det innebär i sin tur att jag får kommentarer om att allt händer samtidigt och det blir too much men det är samtidigt mitt signum. Jag gillar att skapa ljudstämningar snarare än det traditionella solo med komp stycket.

//Slow

Redigerat av Slow
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar Pink Floyd!

Jag lyssnade lite på mixdown och jag tyckte om dina harmonier.

Skulle vara kul att kanske göra nåt ihop.

Välkommen hit!

/Fredrik

Hej Fredrik!

Kul att du tog dig tid å lyssna. Har du grejer man kan lyssna på? nyfiken...

//Slow

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen.

Ser att du överför musiken direkt från tanke till inspelning, smart ☺️

Hehe--- jo det känns liksom bäst så... alla prylar däremellan är bara bitar av trä o strängar av stål och sånt bjäfs...

bäst å hoppa över eller hur?

//Slow

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina inspirationskällor är mest från den tiden också, Pink Floyd, Zappa, Led Zeppelin, Clapton, Yes, m.m...

Det var inte dåligt. Det var inte heller Move On, som jag gillade att höra på din hemsida.

Välkommet till forumet! Hoppas det skall smaka!

/ Anton

Tack alla för det varma välkomnandet. Härligt med ett forum där det finns aktiva deltagare! och Kul Anton att du kollade på några andra av mina broderier :-)

Jag spelade mycket i 20-års åldern när jag bodde i Frankrike (är fransman ja...). Efter flytt till Sverige o barn o jobb osv... hade jag mina gitarrer i garderoben i decennier innan jag fick ett nytt infall å började lira igen. Att ha en egen studio hemma var inte något man hade råd med på 70-talet och det är bara helt fantastiskt vad dagens teknik erbjuder oss alla... bara att lira å ha kul :-)...

/Slow

Redigerat av Slow
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen hit fransos,

Du verkar va en skön snubbe!!

Känner du Jean Michelle Jarre ??

Mvh

Burnie......

Om du menar att jag känner Jean Michel Jarre personligen så är svaret nej... men jag har förstås lyssnat en hel del på det han gjort. han var också med i mina väskor under resan :_)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skojade lite bara, eftersom du kommer från Frankrike, är Jarre fortfarande populär i frankrike?

Läste att ska ut på turné på gamla dar.....

hehe ingen aning faktiskt... jag flyttade från Frankrike -77 så det var ett tag sen... jag hänger inte med vad som pågår därnere tyvärr... bara där lite då o då men då hinner man inte fånga in så mycket...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan och välkommen hit Slow!

Hälsningar från en som också har sin musikaliska rötter i 60 och 70 talen 😛

//KG

hej kapten rock'n roll ... kollade på din sida... juste att du har polare att lira med. och det där med "glans utan att repa" var kul :_)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Hallå Alain!

Så vi möts igen! Nice! 🙂

"Slow train to nowhere" är en höjdare! Den har legat i min MP3-folder i åratal. Varför har du inte den på hemsidan?

hej Sven!

Kul att vi kan mötas här också och grattis till nya jobbet förresten... det är sant min lilla glada tokiga tågresa med den mening-med-livet-sökande tågmästaren måste jag nog adda :_) på sajten... känner mig hedrad att du har den i din mp3-folder 😮

Redigerat av Slow
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du är här, välkommen!

Hur hittade DU forumet? Läser du tidningen eller googlade du? (Eller annat förslag 🙂) Alltid kul att höra liksom 🙂

Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...