Jump to content
Annons

Logic Studio 8 till PC?


ozzzzz (oregistrerad)

Recommended Posts

ozzzzz (oregistrerad)

Jag har en kort fråga... funkar Logic Stuido 8 att använda på PC? Eller bara för mac? Och isåfall.... vilket program rekommenderar ni istället för PC? Vore schysst med ett program där man kan göra lite allt möjligt men kanske främst mixning och skapande av typ house/elektro låtar etc.

Tack på förhand!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har en kort fråga... funkar Logic Stuido 8 att använda på PC? Eller bara för mac? Och isåfall.... vilket program rekommenderar ni istället för PC? Vore schysst med ett program där man kan göra lite allt möjligt men kanske främst mixning och skapande av typ house/elektro låtar etc.

Tack på förhand!!

Logic 8 finns bara till mac. Om du vill köra Logic på pc så är det 5.51 som gäller. Cubase, Reason, Protools, FL Studio och en rad andra program finns till pc. Bara googla lite eller kolla runt här på forumet och se vad folk använder. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Logic Studio funkar bra på en PC om du installerar osx på den vilket är möjligt och inte så svårt om du har rätt hårdvara dvs ganska ny och tar reda på hur man gör. Annars är den senaste PC versionen precis som sägs här Emagic Logic Platinum 5.5.1 men det är inte jättelätt att få tag på en laglig version nu för tiden. Jag har en Logic Audio 5.5 dvs en budgetversion (uppgraderingsbar till Mac Logic) till salu för 1500, PMa om du är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic Studio funkar bra på en PC om du installerar osx på den vilket är möjligt och inte så svårt om du har rätt hårdvara dvs ganska ny och tar reda på hur man gör.

Skall tilläggas att detta inte är lagligt 😛 Men det går ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall tilläggas att detta inte är lagligt 😲 Men det går ...

Om jag köper Mac OSX, har jag då inte rätt att installera det på vilken dator jag vill?

Nej! Du bryter mot apples användaravtal eftersom man måste göra ett ingrepp i mjukvaran för att installera det på en pc. Däremot så har jag sett på grannforumet macworld om en usb dongel som gör att man kan installera osx på en pc. Kostar iofs en slant men enligt tillverkarna så funkar det. Hittar inte på artikeln men om du letar lite så hittar du säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall tilläggas att detta inte är lagligt 😲 Men det går ...

Om jag köper Mac OSX, har jag då inte rätt att installera det på vilken dator jag vill?

Har man köpt det, så borde det vara ok.

Här är ett tips om hur man gör. Det är tydligen inte bara att installera, utan man behöver en USB-dongel också...

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Nej det är nog inte riktigt avtalsenligt inte enligt det som man ingår med apple i alla fall när man köper OSX och det är synd för det går faktiskt bra så jag vet i fan hur man ska se på det. Kor sagt när jag behöver extra power så drar jag igång en av mina men det blir inte ofta och jag äger all min programvara så ja...... Jag tror att vi får se en ändring på detta i framtiden men det får den väl visa själv. Som jag ser det så tycker jag att Logic är kort sagt så jäkla bra så det är rent ut sagt bedrövligt att det inte finns en PC version. Men med lite tur så kanske man kan hitta ett beggat Emagic Logic Platinum som oxå är jäkligt bra men kanske lite till åren kommet. Det fixar ganska mycket av VST pluggar tex EZ drummer och Guitar Rig etc. Som sagt jag har lillebrorsan Logic Audio 5 till salu och det är uppgraderingsbart, Det är komplett och i bra skick och det funkar både för Mac och PC. Det är visst begränsat till typ 30 spår eller nåt men jag minns inte riktigt men det klarar oxå VST. Har även en Logic Gold 4.8 om det kan vara intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
anarkisten1 (oregistrerad)

Jag med största nöje och jag skulle spara en jäkla massa pengar på köpet men det är ju inte problemet utan det är ju att man inte får enligt avtalet. Jag har två quadcorer maskiner som båda rullar riktigt bra på osx om jag vill och fick som tex kickar rumpa på en g5a så det skriker om det till exempel, det är inte långt kvar till en ritkig mac pro. Så är det det går undan nu för tiden och snart så är nog det där avtalstjafset borta oxå så då kommer det där att explodera, det är redan tiotusentals användare som gör det och även macfolk som då tydligen har fattat hur prisvärt det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ja det blir gärna så 🙂 , så fort det finns pengar i den storleken som krävs och som jag kan undvara så blir det en mac pro här men under tiden så får jag ju oxå köra på min mini och dom få gånger när jag behöver mer kräm så drar jag utan att skämmas igång nån (eller båda vilket inte förmodligen inte nånsin kommer att behövas) av mina quadcore maskiner oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem i helvete vill köra osx på en PC. snacka om att fått allt om bakfoten.

Jag tycker just OS X är den stora anledningen att köra Mac, inte själva hårdvaran i sig, hur trevlig den än är. Känns det säkert och problemfritt ska jag gladeligen köpa en PC med OS X nästa gång det är dags för att skaffa nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ja det är en bedrövelse att man inte får köra på pc hårdvara för det funkar jäkla bra, folk säger att till och PCI uadkort funkar fast det egentligen inte ska gå då det inte finns PCI platser i intelmacar. Ja kort sagt det är så mycket som lockar en fattig mac fan att fuska lite så jag har full förståelse för det faktiskt. Nu har ju Efix levererats sen en tid tillbaka och Efix dongeln gör det ju enligt uppgift nästan löjligt enkelt att installera osx. Problemet med den verkar vara att man återigen måste ha kompatibel hårdvara för att det ska vara helt smärtfritt men urvalet är inte på långa vägar lika begränsat som enbart mac prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...