Jump to content
Annons

problem med samplingar i sonar


lodger

Recommended Posts

Mitt problem är att när jag importerar samplingar till Sonar så anpassar den nya samplingen efter projektets bpm automatiskt men inte alltid....

Jag brukar t.ex jobba med Zero G samplingar i WAV format och dom får samma bpm allteftersom jag importerar dom men så kan jag t.ex importera en sampling från primesounds och det funkar inte alls.

Vad beror detta på?Gör jag något fel eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag exporterar från Fruityloops, så kan jag klicka i "save acidized", vilket gör så att det anpassas automatiskt till tempot i Sonar.

Antar att Zero G har denna "funktion" inkluderad i sina samplingar medans Primesounds inte har det...?

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att Zero G har denna "funktion" inkluderad i sina samplingar medans Primesounds inte har det...?

Så är det säkert.

Nu är det ju inte så svårt att "acidize" själv i Sonar OM looparna är färdigklippta och ordentligt gjorda:

- Dubbelklicka på loopen efter att du importerat den, då öppnas "Loop construction view".

- Klicka på knappen "Beats in clips" och ange hur många taktslag som loopen består av. Klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...