Jump to content
Annons

Goddag


D Vibe

Recommended Posts

Goddagens, ni ser en ny forumare hĂ€r! 🙂 Har lĂ€st tidningen ganska sĂ„ flitigt sen dess första nummer, men har inte registrerat mig hĂ€r förĂ€n nu...

Jag Ă€r 25 Ă„r och har pysslat med musik sen trackerprogrammens begynnelsetid pĂ„ Amigan. Sen nĂ„gra Ă„r tillbaks sĂ„ arbetar jag med studiomusik, dock endast pĂ„ fritiden. Har en liten studio som jag Ă€r stolt över 🙂. Arbetar med Madtracker 2 och Cubase i stort sett. Har en hel del hĂ„rdvara som jag anvĂ€nder mig av ocksĂ„, i form av synthar, effekter och kompressorer. 🙂

Edit: 2012

TvÄtusentolv har kommit för att stanna.

Åtminstone fram till jag druckit en massa kaffekanna.

Och dÄ blir det fan tvÄtusentretton

Men det Àr lÄngt kvar till jag musiken blir mÀtton.

Rimma kan jag fortfarande inte

Men att fuskrimma Àr bÀttre.

(RefrÀng utan fuskrim)

Har hÀnt sÄ mycket sen 2004. Gift sig, skaffat tvÄ barn, radhus.

Utökat studion. Skrivit musik... men Àr fortfarande samma loser med ambitioner pÄ förskolenivÄ; bara man har kul sÄ löser sig allt.

(Stick)

Stannar Ätminstone 8 Är till; sÄ alla som stör sig, hÄll i hatten

ni fÄr vÀl gÄ ut och leta efter annat i natten.

Mvh

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
GodkvĂ€ll och vĂ€lkommen! Din hemsida ser lite Amiga ut faktiskt. 🙂

Det tar jag som en komplimang 🙂 ...

.. Och tack till alla som vĂ€lkomnat mig 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hoj och vÀlkommen!

Hoppas du körde Fasttracker innan du gick över till "the dark side" (madtracker) 😄

Kanske protracker till amigan rentutav?

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hoj och vÀlkommen!

Hoppas du körde Fasttracker innan du gick över till "the dark side" (madtracker) 🙂

Kanske protracker till amigan rentutav?

Njae, körde Amiga med Protracker och Digibooster Pro fram till jag skaffade en "seriös" PC sÄ jag kunde börja med Madtracker II direkt istÀllet. Har aldrig gillat FastTracker, eller framförallt, jag har aldrig gillat MS-Dos...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack tack 😆 ... Är nog ett av de vĂ€nligaste forumen jag besökt hittills det hĂ€r 😆 .. Har lite förkĂ€rlek till Datormusik.net dock, för det Ă€r som om man sitter framför en mysig brasa och diskuterar musik đŸ˜Č

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...