DieHard (oregistrerad) Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Glöm Metallicas jumboflopp. Man kan vĂ€l aldrig bli speciellt besviken pĂ„ ACDC? âșïž Hör sjĂ€lva www.expressen.se/noje/1.1279963/lyssna-pa-rock-n-roll-train-har
Hellpig Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Tja... min högst personliga Ă„sikt Ă€r att de inte gjort nĂ„got vĂ€rt att lyssna pĂ„ efter "For those about to rock...". Men om det kommer ett nytt album sĂ„ kanske det blir en ny turnĂ© och den vill jag gĂ€rna ta del av! âșïž 1
suprapappa Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Tja... min högst personliga Ă„sikt Ă€r att de inte gjort nĂ„got vĂ€rt att lyssna pĂ„ efter "For those about to rock...". Men om det kommer ett nytt album sĂ„ kanske det blir en ny turnĂ© och den vill jag gĂ€rna ta del av! đ Flick of the switch Ă€r en vĂ€ldigt underskattad platta âșïž
DieHard (oregistrerad) Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Tja... min högst personliga Ă„sikt Ă€r att de inte gjort nĂ„got vĂ€rt att lyssna pĂ„ efter "For those about to rock...". Men om det kommer ett nytt album sĂ„ kanske det blir en ny turnĂ© och den vill jag gĂ€rna ta del av! đ Flick of the switch Ă€r en vĂ€ldigt underskattad platta âșïž Inte sĂ„ mĂ„nga som tycker det och jag Ă€r en av dem som verkligen gillar den med. đ Sen Ă€r de alltid grymma live.
Riffraff Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Grejen med AC/DC Ă€r att man vet vad man fĂ„r. Jag tycker inte att dom har gjort en enda dĂ„lig skiva. Men det finns sjĂ€lvklart vissa som Ă€r bĂ€ttre Ă€n andra. LĂ„ten Rock N Roll train som slĂ€pptes idag tycker jag personligen var riktigt skön. Brian har ju oppererats för att fĂ„ sin röst tillbaka, och jag tycker det lĂ„ter helt ok. Det var mest det jag var orolig för. Kan inte bĂ€rga mig tills hela skivan slĂ€pps den 20:e oktober! Och vĂ€rldsturnĂ©n lĂ€r bli fantastisk. FĂ„r hoppas att dom dyker upp i Sverige. Detta var vĂ€ldigt efterlĂ€ngtat för mig. SĂ„ grymt kul att dom har kommit igĂ„ng igen efter 8 lĂ„nga Ă„r. GO AC/DC âșïž
EkL Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 Ă hh, vilken skön lĂ„t! đ LĂ„ter som samma gamla goda AC/DC. Snyggt gitarrljud, men jag gillade inte virveln nĂ„ vidare đ Kul att de gamla rockrĂ€varna Ă€r tillbaka!
KillwithSkill Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 DirektlÀnk: http://sonybmg.se/acdc/expressen/
Rowyn Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Jag blev alldeles till mig dĂ„ jag försökte kolla upp pĂ„ nĂ€tet den 28 Augusti dĂ„ de sades att singeln skulle komma ut. Ah... Det lĂ„ter sĂ„ underbart vackert. Jag har tyvĂ€rr aldrig sett dem Live och jag vet inte vad jag skulle göra med mitt liv om jag inte fĂ„r se dem under denna turnĂ©. För vem vet? Det kanske Ă€r slutet för grabbarna. đ Men Black Ice kommer nog bli suverĂ€nt! Brian har ju oppererats för att fĂ„ sin röst tillbaka, och jag tycker det lĂ„ter helt ok. Det var mest det jag var orolig för. OJ? đ Det hade jag faktiskt ingen aning om. Men gubbarna hĂ„ller fortfarande mĂ„ttet! ;D
lavrell Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Ăr det bara jag som stör mig över det basen spelar första gĂ„ngen 1:02 in i lĂ„ten? Ăr en ton dĂ€r som Ă„terkommer varje refrĂ€ng som jag inte riktigt kommer överens med đ
Assar Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Jag har tyvĂ€rr aldrig sett dem Live /... Minne frĂ„n 70-talet, tror jag det var ... AC/DC pĂ„ Stockholms konserthus. Angus Young hoppar upp pĂ„ Bon Scotts axlar inför ett gitarrsolo. Sen gĂ„r de ner frĂ„n scenen och börjar gĂ„ runt bland publiken mellan stolsraderna, medans Angus lirar solo och sprattlar med benen (det var första gĂ„ngen jag sĂ„g en trĂ„dlös gitarranslutning). De passerar en rad framför mig, jag strĂ€cker mig fram och klappar Bon Scott pĂ„ hans bara rygg, och det formligen stĂ€nker av svett. DĂ„ var jag en lycklig tonĂ„ring ... đ
DieHard (oregistrerad) Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Jag har tyvĂ€rr aldrig sett dem Live /... Minne frĂ„n 70-talet, tror jag det var ... AC/DC pĂ„ Stockholms konserthus. Angus Young hoppar upp pĂ„ Bon Scotts axlar inför ett gitarrsolo. Sen gĂ„r de ner frĂ„n scenen och börjar gĂ„ runt bland publiken mellan stolsraderna, medans Angus lirar solo och sprattlar med benen (det var första gĂ„ngen jag sĂ„g en trĂ„dlös gitarranslutning). De passerar en rad framför mig, jag strĂ€cker mig fram och klappar Bon Scott pĂ„ hans bara rygg, och det formligen stĂ€nker av svett. DĂ„ var jag en lycklig tonĂ„ring ... đ Oj sĂ„ du har var med vid den tiden och sĂ„g Bon đ MĂ„ste sĂ€ga det hade jag velat vara med om. SĂ„n grym sĂ„ngare
creel (oregistrerad) Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 Glöm Metallicas jumboflopp. Man kan vĂ€l aldrig bli speciellt besviken pĂ„ ACDC? đ Hör sjĂ€lva www.expressen.se/noje/1.1279963/lyssna-pa-rock-n-roll-train-har Metallicas jumboflopp? Vad pratar du om? Deras album har inte ens slĂ€ppts Ă€n. Jag tror deras kommande skiva Ă€r helt ok, iaf efter att ha hört detta: http://www.youtube.com/watch?v=YQvDWdK_b1E Dessutom lĂ„ter det nytt samtidigt som de gĂ„tt tillbaka till rötterna, och det gillar jag. Lyssnade pĂ„ den dĂ€r ACDC-lĂ„ten. Jösses vad trĂ„kigt. Det lĂ„ter som att de spelat in en lĂ„t som de sket i pĂ„ 90-talet för att den inte platsade pĂ„ skivan dĂ„. đ NĂ€, men det var helt ok, men trĂ„kigt och verkligen inte nytt. Trumljudet lĂ€t ju dessutom bĂ€ttre pĂ„ deras gamla plattor, pinsamt. Gitarrljudet var dock toppen hĂ€r (som det nog alltid varit).
tomazopantera Postat 1 september 2008 Postat 1 september 2008 SÄg dem pÄ Göta Lejon i Stockholm -80 eller -81. Whitesnake skulle varit förband men dök aldrig upp. Lika bra det. och pÄ Monsters of rock pÄ RÄsunda -84 Men musikaliskt sÄ tycker jag Highway to hell och Back in black Àr bÀst. Gillar Àven en del lÄtar pÄ Powerageskivan. For those about to rock blev lite av en besvikelse.
Rowyn Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Jag har tyvĂ€rr aldrig sett dem Live /... Minne frĂ„n 70-talet, tror jag det var ... AC/DC pĂ„ Stockholms konserthus. Angus Young hoppar upp pĂ„ Bon Scotts axlar inför ett gitarrsolo. Sen gĂ„r de ner frĂ„n scenen och börjar gĂ„ runt bland publiken mellan stolsraderna, medans Angus lirar solo och sprattlar med benen (det var första gĂ„ngen jag sĂ„g en trĂ„dlös gitarranslutning). De passerar en rad framför mig, jag strĂ€cker mig fram och klappar Bon Scott pĂ„ hans bara rygg, och det formligen stĂ€nker av svett. DĂ„ var jag en lycklig tonĂ„ring ... đ Du skriver det bara för att göra mig deprimerande va? *storbölar* Jag blir bara glad att fĂ„ se dem nu och kunna fĂ„ göra min musik med de som stora influenser! đ
rainydays Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Grejen med AC/DC Ă€r att man vet vad man fĂ„r. PĂ„ gott och ont. Man behöver egentligen bara köpa en skiva med dem sĂ„ har man alla đ
Anders F Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Kunde inte göra annat Ă€n att le nĂ€r jag lyssnade pĂ„ deras nya lĂ„t đ *mys*
Assar Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Jag har tyvĂ€rr aldrig sett dem Live /... Minne frĂ„n 70-talet, tror jag det var ... AC/DC pĂ„ Stockholms konserthus. Angus Young hoppar upp pĂ„ Bon Scotts axlar inför ett gitarrsolo. Sen gĂ„r de ner frĂ„n scenen och börjar gĂ„ runt bland publiken mellan stolsraderna, medans Angus lirar solo och sprattlar med benen (det var första gĂ„ngen jag sĂ„g en trĂ„dlös gitarranslutning). De passerar en rad framför mig, jag strĂ€cker mig fram och klappar Bon Scott pĂ„ hans bara rygg, och det formligen stĂ€nker av svett. DĂ„ var jag en lycklig tonĂ„ring ... đ Du skriver det bara för att göra mig deprimerande va? *storbölar* Got me ... đ
Riffraff Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Jag har tyvĂ€rr aldrig sett dem Live /... Minne frĂ„n 70-talet, tror jag det var ... AC/DC pĂ„ Stockholms konserthus. Angus Young hoppar upp pĂ„ Bon Scotts axlar inför ett gitarrsolo. Sen gĂ„r de ner frĂ„n scenen och börjar gĂ„ runt bland publiken mellan stolsraderna, medans Angus lirar solo och sprattlar med benen (det var första gĂ„ngen jag sĂ„g en trĂ„dlös gitarranslutning). De passerar en rad framför mig, jag strĂ€cker mig fram och klappar Bon Scott pĂ„ hans bara rygg, och det formligen stĂ€nker av svett. DĂ„ var jag en lycklig tonĂ„ring ... đ đź Grymt! Synd att inte jag levde pĂ„ 70-talet, dĂ„ AC/DC var som bĂ€st. Hade gjort var som helst för att vara dĂ€r dĂ„.
Riffraff Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 http://www.youtube.com/watch?v=bX2xbqWtyJU DĂ€r har ni Rock 'N' Roll Train musikvideon. đ
slejnard Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 Yes they are back! Angus i högform o klassiskt Ac/Dc med bara gitarr o trummor pÄ verserna. Skön lÄt.
Opus99 Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 (redigerat) Gillar AC/DC överlag med. Stadig, tung, rökig rock'n roll med hög jÀvlar-anama-faktor. Tycker deras komp Àr ibland det stadigaste som finns i rockvÀrlden. Det Àr Àrligt och okonstlat pÄ nÄgot sÀtt. Agnus Àr ju en dÄre förstÄs, men han Àr liksom inte alls nÄn ramp-ljus fikus. Kan bli lite lika, men det Àr sÄ show-off befriat, sÄ rakt pÄ. Redigerat 25 september 2008 av Opus99
Riffraff Postat 8 oktober 2008 Postat 8 oktober 2008 Skivan har redan lĂ€ckt ut pĂ„ internet. Lyssnade igenom den idag. Det var ett par ganska halv-mediokra lĂ„tar, men det mesta tycker jag var vĂ€ldigt bra. Rock 'n' roll train, Black ice, Rock 'n' roll dream, Big jack, Rocking all the way, Spoolin for a fight, var enligt mig de skönaste lĂ„tarna. đ Kommer naturligtvis köpa skivan nĂ€r den kommer ut =)
D Vibe Postat 9 oktober 2008 Postat 9 oktober 2008 Lyssnar pÄ "Rock'n'roll Train" .. Àr detta rock'n'rollens motsvarighet till dansband? Flyger damm ur högtalarna... sorry gubbs, men det hÀr var nog bland det trÄkigaste jag hört pÄ lÀnge..
Riffraff Postat 11 oktober 2008 Postat 11 oktober 2008 fy fan. dom sĂ„lde slut pĂ„ typ 30 min i morse. 2 stycken spelningar i globen. Fick inte tag pĂ„ nĂ„n biljettjĂ€vel đ
Rowyn Postat 11 oktober 2008 Postat 11 oktober 2008 fy fan. dom sĂ„lde slut pĂ„ typ 30 min i morse. 2 stycken spelningar i globen.Fick inte tag pĂ„ nĂ„n biljettjĂ€vel đ SJukt snabbt alltsĂ„, trodde jag skulle ha tid att bestĂ€lla men de var verkligen snabba. xD FruktansvĂ€rt. Ska se om jag kan försöka fixa biljett antingen via blocket eller till spelningen i Oslo! (Vore fett najs med en roadtrip till Oslo!)
Riffraff Postat 11 oktober 2008 Postat 11 oktober 2008 fy fan. dom sĂ„lde slut pĂ„ typ 30 min i morse. 2 stycken spelningar i globen.Fick inte tag pĂ„ nĂ„n biljettjĂ€vel đ SJukt snabbt alltsĂ„, trodde jag skulle ha tid att bestĂ€lla men de var verkligen snabba. xD FruktansvĂ€rt. Ska se om jag kan försöka fixa biljett antingen via blocket eller till spelningen i Oslo! (Vore fett najs med en roadtrip till Oslo!) Ja. ettriga jĂ€vla ac/dc fans đ Funderar ocksĂ„ pĂ„ fixa biljett via blocket. Dock kĂ€nns det lite osĂ€kert. kan ju vara falska? Eller om det blir nĂ„gra Ă„terbud pĂ„ ticnet. Roadtrip till Oslo lĂ„ter nice.
Magpie Postat 11 oktober 2008 Postat 11 oktober 2008 Jag tror att en stor del av de uppköpta biljetterna kommer att sÀljas igen för stora slantar. Det Àr mÄnga som tjÀnar grova pengar pÄ sÄdan organiserad verksamhet. Det borde finns ett bÀttre biljettsystem som inte tillÄter att samma person (företag) köper för mÄnga biljetter.
Rowyn Postat 11 oktober 2008 Postat 11 oktober 2008 Jag tror att en stor del av de uppköpta biljetterna kommer att sÀljas igen för stora slantar. Det Àr mÄnga som tjÀnar grova pengar pÄ sÄdan organiserad verksamhet. Det borde finns ett bÀttre biljettsystem som inte tillÄter att samma person (företag) köper för mÄnga biljetter. Ja men verkligen! Men fÄr hoppas man kan finna nÄgon som liksom har kommit pÄ andra tankar och vill inte Äka pÄ konserten. HÄlla tummarna. För AC/DC vill man verkligen se!
slejnard Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 NY DANS NY CHANS. ACDC 21/6 Ullevi. Jaaaaaaaaa.....dom kommer igen till sommaren. http://www.sr.se/cgi-bin/goteborg/nyheter/...Artikel=2504746 SĂ„g förresten att biljetter finns att boka pĂ„ blocket redan trots att dom inte Ă€r slĂ€ppta..hmmmm đ http://www.blocket.se/vi/19481048.htm?ca=11_s
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.