Jump to content
Annons

karl


karl

Funkar ....Funkar inte  

6 röster

  1. 1. Funkar ....Funkar inte

    • 1.Ok
      2
    • 2.Not
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Indie

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,6 Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Indie

Lite skruvad låt...men kan det funka 😉

Kan vara läge att lyssna två ggr för att få greppet.... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Känns som om du löpt amok lite där. Det är fräckt, men svårt att lyssna på.

Vet inte om du satsar på att det skall bli drömskt eller obehagligt?

Om det skall bli drömskt så fungerar det inte. Ljuden är för vassa, speciellt "gitarrljudet" är för vasst och obehagligt.

Mer att det i så fall blir lite så att det kryper under huden. Det känns som att det skulle behöva någon form av balansering med något.... svårt att förklara. Något som gjorde det lite mjukare. Kanske en pad eller bredare stråkharmonier...?

Helt klart värt att bygga vidare på.

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)

Denna var lite mer svårsmält jämfört med "Sole" och "Time" (som jag fastnade för direkt!) för min del. Inte alls dåligt men lite i utkanterna av min musiksmak. Får se om jag förstår den bättre när den lämnat skisstadiet...det får bli en blankröst denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna var lite mer svårsmält jämfört med "Sole" och "Time" (som jag fastnade för direkt!) för min del. Inte alls dåligt men lite i utkanterna av min musiksmak.

Det som dyker upp dyker upp och man måste ju testa, Sole och Time var mera trad låtar om jag minns rätt.... 😄

tack för responsen 🙂

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Klockren analys av Egget.

Låten funkar, men du skulle kunna fixa till soundet så att den antingen blir mer drömsk eller som han säger, mer obehaglig (typ Lullaby med Cure eller Digging in the dirt med Gabriel). Låten som sagt klart värd att fortsätta med....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte genren/låten i sig så jag ska inte kommentera den.

Mixen däremot:

-Basen är rätt tycker jag.. lagom anonym men hörbar.

-Jag får en "burkig" känsla av både sång och trummor.

-Lite vassa ljud i trummorna ibland.. svårt att förklara..

Nåja... det var väl det så länge...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock så är låten suggestiv. Man känner ett riktigt jäla obehag när man hör den ( och det ska ses som en komplimang...typ 😄 ). Jag tror att det beror på att någonting säger en att det här är en sådan här lugn låt. Då släppa man garden och så blir man nockad av dem hårda gitarr- och trumljuden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock så är låten suggestiv. Man känner ett riktigt jäla obehag när man hör den ( och det ska ses som en komplimang...typ  😛 ). Jag tror att det beror på att någonting säger en att det här är en sådan här lugn låt. Då släppa man garden och så blir man nockad av dem hårda gitarr- och trumljuden.

Jag är förbryllad, för mig väcker inte detta obehag och var inte tänkt åt det hållet.

Då kan jag ta fram andra sidor som känns mer jobbigt att lyssna på och mer inriktat på att skapa en annan stämning...men detta väcker inget speciellt i mig...(kanske avtrubbad) men att ni som responsat upplever obehag, förståligt om man jämför med Det gör ont eller liknande Hmmmm.

Väntar på fler svar.... 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Dock så är låten suggestiv. Man känner ett riktigt jäla obehag när man hör den ( och det ska ses som en komplimang...typ  🙂 ). Jag tror att det beror på att någonting säger en att det här är en sådan här lugn låt. Då släppa man garden och så blir man nockad av dem hårda gitarr- och trumljuden.

Jag är förbryllad, för mig väcker inte detta obehag och var inte tänkt åt det hållet.

Då kan jag ta fram andra sidor som känns mer jobbigt att lyssna på och mer inriktat på att skapa en annan stämning...men detta väcker inget speciellt i mig...(kanske avtrubbad) men att ni som responsat upplever obehag, förståligt om man jämför med Det gör ont eller liknande Hmmmm.

Väntar på fler svar.... 😕

väntar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan det som är intressantast, typ bakgrundskörer och gitarrgrejerna är ju just aldeles för mycket i bakgrunden. Huvudsången är ju inte så speciell men tar upp halva platsen. Släpp fram allt intressant som ligger bakom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan det som är intressantast, typ bakgrundskörer och gitarrgrejerna är ju just aldeles för mycket i bakgrunden. Huvudsången är ju inte så speciell men tar upp halva platsen. Släpp fram allt intressant som ligger bakom!

ska mixa om för din skull 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej karl!

Har lystnat på Astraz och vill höra mer, men den här länken är bruten. Har du fler låtar man kan lyssna på?

Just nu har jag inget annat upplagt men vad tiden lider.... 🙂

Men kul att du vill höra mer....som sagt bara Astraz längre ner på demosidan....och ge gärna lite kritik också 😆

karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...