Jump to content
Annons

Går ej att hitta rätt device port I vst connections


FaniSkogen

Recommended Posts

Hej

Det här har fungerat förut men vägrar att göra det nu. Använder ett e-mu 1820 och cubase sx 3.

I vst connections - inputs så är det fullständigt omöjligt att hitta den ingång som vi faktiskt försöker spela in med. Har provat att installera om både cubase och em-u drivrutin och programvara men kan inte på detta att fungera.

I em-us patch mix verkar det stämma, iaf så som jag minns att det såg ut innan datorn formaterades om.

Så om någon skulle vara vänlig att även beskriva hur inställningarna i patchmix dsp ska se ut så vore även det kanon!

Nu har jag inställt såhär i patchmix: wave, asio 1/2, dock mick A (som vi spelar in genom) och på den även en send till ASIO 1/2.

tacksam för all hjälp

Redigerat av FaniSkogen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag misstänker att du inte har ställt in rätt ASIO-driver i Cubase...?

Jag har "MASTER ASIO-driver" inställt på E-MU-ASIO. Det borde väll vara den som det ska vara ställt på?

EDIT: Nu hittade vi en del av felet. Ingången som vi försöker hitta hette förut något i still med "Dock in mick A". NU har den på något vis bytt namn i cubase till "1 Dock A". Men nu är då frågan hur jag ska få in den andra mickingången. Eftersom båda de som finns att välja på som heter "1 dock A" och "2 dock A" är mickingång 1 på ljudkortet.

Så, varför har denna bytt namn helt plötsligt och varför finns inte mickingång 2 att välja? något måste vara galet..

Hoppas någon förstår min luddiga beskrivning.. 😱

Redigerat av FaniSkogen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker att du inte har ställt in rätt ASIO-driver i Cubase...?

Jag har "MASTER ASIO-driver" inställt på E-MU-ASIO. Det borde väll vara den som det ska vara ställt på?

EDIT: Nu hittade vi en del av felet. Ingången som vi försöker hitta hette förut något i still med "Dock in mick A". NU har den på något vis bytt namn i cubase till "1 Dock A". Men nu är då frågan hur jag ska få in den andra mickingången. Eftersom båda de som finns att välja på som heter "1 dock A" och "2 dock A" är mickingång 1 på ljudkortet.

Så, varför har denna bytt namn helt plötsligt och varför finns inte mickingång 2 att välja? något måste vara galet..

Hoppas någon förstår min luddiga beskrivning.. ☺️

Hittade nu att Mickingång 2 hade bytt namn den också, till Aux 1 tror jag det var. Något med aux var det iaf. Hur är detta möjligt, varför händer detta, en del jobbigt när ingångarna inte heter som de ska

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...