Jump to content
Annons

Den häftigaste och...


Recommended Posts

Tjenare.

Denna låt är så jäkla primitiv så det finns inte mycket att göra. Körde med reasons "orginal" samplingar och spelade in elgitarr och sång med en 35 kronors datormick.

Såhär blev resultatet. Hyffsat gammal men ändån. Sången kan ni ju strunta i =). sjunga gör jag hellre än bra =).

Gjord ihop med min flickavän och den handlar om en helt vanlig collagekille som blir kär i den populäraste bruden på skolan. Men han finns inte i hennes ögon. Klassisk story =).

OBS: Kompgitarren är Reasons nylonsträngade =).

LÅTNAMN: The kid that noone knows

ARTIST/GRUPP: Kängan och Sara

GENRE: Collage rock

LÅTLÄNGD: 3.40

KOMPOSITÖR: Kenny Kängström

PRODUCENT: Kenny Kängström

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,03 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

här

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt! Bra låt.

Bra refränger. Snyggt ljud. Speciellt gitarrerna är behagliga. Lite väl utpanorerade kraschcymbaler. Jag skulle fejda ut körerna tidigare eftersom de svajar betänkligt på slutet. Eller lite autotuner? Måste säga att jag inte tycker sången stinker helt. Lite otränad röst bara.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

man tackar =). Jo jag vet att jag inte är en hejjare på sång. Sparade sången på första försöket åxå så helt seriöst va det inte hehe. Tyvärr så är jag alergiker mot autotne 😄 . Tycker att det ska vara så mycket "på riktigt" som mäjligt.

Tackar för konstruktiv kritik =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Wei, det här passar mig bra =)

Dock gillar jag inte att crasharna är så extremt panorerade.

Men "räfräängen" är ju riktigt snygg o trallvänlig, dock skulle jag kunna tänka

mig mera klar diskant... Skaffa gärna en bättre mic så kan du göra ännu snyggare inspelning av låten, för denna ska du satsa på 😄

Viktor

Pst...

Köp gärna micken av: Holmerup

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va ett år sen om inte mer som jag spelade in låten... Har inskaffat bättre utrustning nu så att en nyinspelning och en omarrangering av låten skulle kanske bli aktuellt.

det där med dom panorerade crasharna beror på att jag va slarvig som tusan då. Och jag har lärt mig lite mer sedan dess =). Men jag har en lång lång väg kvar.

Tack för att ni lyssnade på låten =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah, det svänger ju! =D Ärligt, låten är ju hur catchig som helst! Lite synd på mic-valet.. =)

Och enligt min mening SKA sången vara lite rutten! Håller med om att en bättre produktion borde göras på låten, för den håller definitivt måttet..! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)
Sången kan ni ju strunta i =). sjunga gör jag hellre än bra =).

Isåfall sjunger du nog hemskt gärna eftersom jag tycker sången sitter perfekt i denna typ av musik...håller med tidigare inlägg om att sången ska vara lite skitig så det skulle säkert låtit bra med en mic för 15 kr också :rolleyes: Så sälj micen så får du ett par cheeseburgare i mellanskillnad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången kan ni ju strunta i =). sjunga gör jag hellre än bra =).

Isåfall sjunger du nog hemskt gärna eftersom jag tycker sången sitter perfekt i denna typ av musik...håller med tidigare inlägg om att sången ska vara lite skitig så det skulle säkert låtit bra med en mic för 15 kr också :rolleyes: Så sälj micen så får du ett par cheeseburgare i mellanskillnad 🙁

Jag håller med! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var schysst!

Tycker du underskattar din egen sångröst, däremot är den lite märkligt mixad... ligger inte långt fram nog i verserna, och sen körerna precis innan refrängen är det för mycket reverb på... men hur som helst, har du nog mer talang än du själv anser. 🙂

Hoppas feedbacken här inspirerar dig att skapa och publicera mer! 🙂

oj.. nu kom jag till slutet... där lät körerna lite falskt faktiskt.. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Av mig hade du nog fått 4+ av 5.

Det låter mycket bra och den har gått ett antal varv i spelaren nu.

Sången kan jag inte klaga på, tycker den och valet av panoreringar av sången är klockren. Passar perfekt till låten (och sångrösten till genren). Låten har inte något extrenunikt sound, men jag tycker definitivt att det finns grym potential med denna. Satsa lite till så kommer du definitv hela vägen fram.

En kommentar till bara... det känns som det är väldigt mycket refräng. Skulle kanske in en vers till? Eller så är det bara jag. 🥰

EDIT: Försök till förtydligande

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag vet att körerna inte sitter ordentligt. hade inte tålamod iom mina inspelningsförhållanden. Och cymbalerna är lite väl pannade jo. Spränger för mycket åt vänster på refrängen. Hade inte en aning om hur jag skulle sluta. vill göra ett orginellt slut men det blev ju som det blev hehe 🥰 . Orkade inte göra en ordentlig arrangering heller. Mest en skojgrej. Men jag och min flickvän har kommit fram till att vi ska göra en seriös nyinspelning avv detta med lite bättre utrustning. Är det värt att lägga ut den på forumet när den blir klar??..

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det går ju inte att misslyckas med ackordkombinationen G, C, D i versen. Em, D och C i bryggan för att i refrängen klämma till med G, D, Em och C 😄

rätt ackord gör verkligen en låt 🙂 enkelt och fint =)

EDIT: glömde mollet på E 😄

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Missat denna tråden lite..

oj! Låter skitbra om gitarrerna ju.. Grejjen är väl den att kan man spela så låter det bra vilken jäkla mik man än använder!

Det enda som stör är trummorna. Dom låter otroligt plastiga i förhållande till det andra. Har du inte möjlighet till att spela in riktiga trummor så byt ut ljuden till nåt bättre och lägg ner mer tid på mixningen där. Absolut inget fel på programmeringen annars. Helt rätt.

Sången är ojämn. Refrängerna låter bra, verserna är lite osäkra. Sånt här tycker jag ska sjungas med lite mer attityd och jävlarannamma och sen tokkompressor (waves ultramaximizer (L1an inte L2an) och ner med tresholden massor så det nästan distar!!). Håll nere reverbet också. Kör ett väldigt kort rumsreverb och nåt diskret delay istället.

Edit: Bas!? Det är riktig bas va?? Vad är det för ljud annars?? Låter ju skitbra. Speciellt i refrängerna.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vi ska börja med en nyispelning så detta blir nog lite mer seriöst. Men fortfarande programerade trummor. Basen är Picked Bass i reason. Prova den. Den mest verklighetstrogna basen som finns i orginal ljuden för subtractorn.

Har nyss gjort en bakgrund för nya versionen. Drumkit from hell används =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...