Jump to content
Annons

Midimapping...?


Superstylerz

Recommended Posts

Hejsan.. Nyss införskaffat mig abelton live 7 från en kompis som ångrade köpet.

jag som har en midicontroller tyckte att det kunde vara ett bra tillfälle att lära sig lite mer om att mixa ihop låtar..

Meningen var att jag ska mixa ihop mina produktioner och göra en stor mix.

Problemet är att jag inte får ordning på midimappingen...

Tror allt är på det rätta i preferences men förstår inte riktigt hur man t.ex får crossfadern eller någon pluggparameter till en viss knob/slider.

Har läst manualen om just den biten x antal gånger och det har inte gjort mig speciellt mycket klokare..

Någon som kan hjälpa mig med detta så jag kommer igång nån gång? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan.. Nyss införskaffat mig abelton live 7 från en kompis som ångrade köpet.

jag som har en midicontroller tyckte att det kunde vara ett bra tillfälle att lära sig lite mer om att mixa ihop låtar..

Meningen var att jag ska mixa ihop mina produktioner och göra en stor mix.

Problemet är att jag inte får ordning på midimappingen...

Tror allt är på det rätta i preferences men förstår inte riktigt hur man t.ex får crossfadern eller någon pluggparameter till en viss knob/slider.

Har läst manualen om just den biten x antal gånger och det har inte gjort mig speciellt mycket klokare..

Någon som kan hjälpa mig med detta så jag kommer igång nån gång? 😉

Jag fattar inte riktigt vad det inte är som funkar? Men om du trycker Command + m eller ctrl+ m för att börja midimappingen, svarar inte controllern då?

Eller har den förinställda parametrar som du vill mappa om?

För det ska ju bara vara att mappa utt dom parametrar man vill styra till dom knappar / sliders på midicontrollern, ibland om cointrollern inte svarar kan man behöva ställa in den i preferences / midi /sync..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...