Jump to content
Annons

Jag gråter....


Linden

Recommended Posts

Hej på er gott folk,

Har spelat in på audiospår (gitarr) flera gånger innan utan problem.

Lade sedan ner "musikgörandet" ett tag, och nu uppdaterade jag ljuddrivrutinerna

och skulle börja igen men kan inte höra guran när jag spelar in, men

det går fint att lyssna på resultatet sen.

Har signal i audio activity i transpanelen, samt på audiokanalen när monitor är aktiverad.

Har cubase SX 3, audiophile 2496, kör via pod,

Har klabbat med inställnigar i vst connections enl manual och försökt leta i trådar men NEEEEEJ

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
samt på audiokanalen när monitor är aktiverad.

Precis, du måste ha Monitor aktiverad för att kunna höra inkommande ljud på den kanalen.

Om det har fungerat för dig tidigare har det inte berott på Cubase utan på hur du ställt in mixern i din ljudkortsdrivrutin.

Öppna Delta Control Panel och gå till Patchbay/Router. Välj att Monitormix ska gå till utgång 1/2.

Traska nu till Monitormixer och se till att både WavOut 1/2 och HW In 1/2 går till monitor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hittar inget som heter Patchbay/Router i Delta Control Panel, det är en ny drivrutin för "xp sp3"

med annorlunda menyer om det kan vara därför?

Kul att du vill hjälpa....

Redigerat av Linden
Link to comment
Dela på andra sajter

Jahopp, du kan inte tänka dig att göra som vi andra, dvs. trycka in Monitor i Cubase istället? 😉😉

Kan du fixa en skärmdump på nya Control Panel och lägga upp på Imageshack så är det lite enklare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahopp, du kan inte tänka dig att göra som vi andra, dvs. trycka in Monitor i Cubase istället? 😉😉

Kan du fixa en skärmdump på nya Control Panel och lägga upp på Imageshack så är det lite enklare.

Man vill ju inte göra det FÖR enkelt för sig i musikproducerandets värld.......

Ska kolla upp imageshackstället

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...