Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett bekymmer. Förr eller senare sÄ mÄste man komma pÄ ett artistnamn till sig sjÀlv och den stunden Àr nu inne för mig. Detta Àr ingen svÄr uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det sjÀlv men eftersom jag har hjÀrnslÀpp sÄ behöver jag er hjÀlp.

Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjÀlpa mig pÄ traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det Àr simpelt, svenskt och det ser snyggt ut. "SlagsmÄlsklubben" tycker jag Àven ocksÄ Àr ett snyggt artistnamn.

Jag gör förresten Hip-Hop/Electro musik.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Jag har ett bekymmer. Förr eller senare sÄ mÄste man komma pÄ ett artistnamn till sig sjÀlv och den stunden Àr nu inne för mig. Detta Àr ingen svÄr uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det sjÀlv men eftersom jag har hjÀrnslÀpp sÄ behöver jag er hjÀlp.

Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjÀlpa mig pÄ traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det Àr simpelt, svenskt och det ser snyggt ut. "SlagsmÄlsklubben" tycker jag Àven ocksÄ Àr ett snyggt artistnamn.

Jag gör förresten Hip-Hop/Electro musik.

mmm Benke?? 😛

Postat

PÄ rak arm sÄ hÀr slÀnger ja bara ut ett par som du kan kÀnna pÄ...

- Ramon ( Kanske inte om du e helsvensk )

- Motorn ( Variation pÄ Maskin )

- Kungen ( kan ses lite stötande )

- FÄ pÄ strytski ( Om man inte e sÄ bra i SlgsmÄlsklubben )

Har hur mÄnga som helst pÄ lager sÄ det e bara att be om fler om dessa inte funkar....

😛

Postat

Slagkraft (en knyten nÀve som logga)

Postat

Najs. KĂ€nns som om du tĂ€nkt pĂ„ de namnet lĂ€nge eller? tyvĂ€rr Ă€r namnet dock upptaget hos Myspace 🙂

skorpan123 (oregistrerad)
Postat

TÀnkte dela med dig av ett artistnamn som jag egentligen hade tÀnkt anvÀnda till mitt Àn sÄ lÀnge icke-existerande kÀngpunkband.

Hör och hÀpna...

Skandal

Postat

Lasermannen, James bond karlsson, Nisse pisse, Weinerbrot, Pappa rudolf, Negerboll?

drloop (oregistrerad)
Postat

Thinking Machine

Postat

Najs. KĂ€nns som om du tĂ€nkt pĂ„ de namnet lĂ€nge eller? tyvĂ€rr Ă€r namnet dock upptaget hos Myspace 😉

Nja det fannns ett progg band som hette sÄ pÄ 70-talet gjorde en affisch Ät dem nÀr dom hade en spelning, ritade dÄ en knuten nÀve dÀr tummen utgjorde halva s:et i deras namn.

Postat

nÄgra förslag:

klockan

pelikanen

monogamen

idioten

mÄlaren

örat

attacken

lugnet

Postat

Eller bara:

Stryk

..fan det var ju rÀtt bra?

Ledsen att sÀga det, men det Àr mitt artistnamn :>

/Stryk

Postat

Sen fÄr jag vÀl komma med lite förslag för jag Àr rÀtt haj pÄ detta fÄr jag sÀga.

Fisk

Mamma

MonsterfÄgel

The Rolling Stones (Denna diggar jag hÄrt)

Postat

Eller bara:

Stryk

..fan det var ju rÀtt bra?

Ledsen att sÀga det, men det Àr mitt artistnamn :>

/Stryk

Det var vĂ€rst, allt bra Ă€r taget 😛 ... DĂ„ faller det förstĂ„s bort ur förslagslĂ„dan 😄

tjing

Bengan

Postat (redigerat)

Hird (fornnordiskt typ: krigare)

Hirden, hirdeman

Redigerat av jossman
drloop (oregistrerad)
Postat
Renkalven

Höhö... nu Àr jag trött men den dÀr gillar jag just nu!

Eller varför inte:

333, djÀvulens halvbror

Postat (redigerat)

Vad sÀgs om nÄgon av dessa?

• Astrophysical
  • The Breakfast Club
  • Avant Club
  • Phat Junkie
  • Phat Roots
  • Nanotechnology (alternativ Nanoteknologi)

HĂ€r Ă€r en lista med ord som man kan anvĂ€nda för att kombinera ett artistnamn. Ifall ni har bĂ€ttre kombinationer sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er 🙂

* Phat

* Reactor

* Junkie

* Daft

* Roots

* Zero

* Noise

* Phreak

Redigerat av Taner
Postat
Vad sÀgs om nÄgon av dessa?
  • Astrophysical
  • The Breakfast Club
  • Avant Club
  • Phat Junkie
  • Phat Roots
  • Nanotechnology (alternativ Nanoteknologi)

HĂ€r Ă€r en lista med ord som man kan anvĂ€nda för att kombinera ett artistnamn. Ifall ni har bĂ€ttre kombinationer sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er 🙂

* Phat

* Reactor

* Junkie

* Daft

* Roots

* Zero

* Noise

* Phreak

Hej

Dom lÄter inte Svenska direkt

MÄ gött //Martin

Postat

Najs. KĂ€nns som om du tĂ€nkt pĂ„ de namnet lĂ€nge eller? tyvĂ€rr Ă€r namnet dock upptaget hos Myspace 🙂

Spelar det nÄgon roll att det finns pÄ MySpace? SÄ lÀnge ingen reggat namnet hos patentverket kan vÀl 20 akter kalla sig Slagkraft? Annars fÄr vi snart börja ragga artistnamn hÀmtade frÄn sanskrit eller koptiska.

Postat (redigerat)

Spelar det nÄgon roll att det finns pÄ MySpace? SÄ lÀnge ingen reggat namnet hos patentverket kan vÀl 20 akter kalla sig Slagkraft? Annars fÄr vi snart börja ragga artistnamn hÀmtade frÄn sanskrit eller koptiska.

Sant, men jag vill helst inte kopiera andra. Jag hade sjÀlv blivit sur om nÄgon hade tagit mitt artistnamn. Men du har ju ÀndÄ rÀtt.

Redigerat av Taner
Postat

Sant, men jag vill helst inte kopiera andra. Jag hade sjÀlv blivit sur om nÄgon hade tagit mitt artistnamn. Men du har ju ÀndÄ rÀtt.

Hej

Dom som har namnet pÄ myspace har ju ochsÄ kopierat det, som sagt det fanns redan ett band som hette sÄ pÄ 70-talet.

//Martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.