Taner Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Jag har ett bekymmer. Förr eller senare sÄ mÄste man komma pÄ ett artistnamn till sig sjÀlv och den stunden Àr nu inne för mig. Detta Àr ingen svÄr uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det sjÀlv men eftersom jag har hjÀrnslÀpp sÄ behöver jag er hjÀlp. Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjÀlpa mig pÄ traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det Àr simpelt, svenskt och det ser snyggt ut. "SlagsmÄlsklubben" tycker jag Àven ocksÄ Àr ett snyggt artistnamn. Jag gör förresten Hip-Hop/Electro musik.
DieHard (oregistrerad) Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Jag har ett bekymmer. Förr eller senare sĂ„ mĂ„ste man komma pĂ„ ett artistnamn till sig sjĂ€lv och den stunden Ă€r nu inne för mig. Detta Ă€r ingen svĂ„r uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det sjĂ€lv men eftersom jag har hjĂ€rnslĂ€pp sĂ„ behöver jag er hjĂ€lp. Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjĂ€lpa mig pĂ„ traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det Ă€r simpelt, svenskt och det ser snyggt ut. "SlagsmĂ„lsklubben" tycker jag Ă€ven ocksĂ„ Ă€r ett snyggt artistnamn. Jag gör förresten Hip-Hop/Electro musik. mmm Benke?? đ
Piccazzo Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 PĂ„ rak arm sĂ„ hĂ€r slĂ€nger ja bara ut ett par som du kan kĂ€nna pĂ„... - Ramon ( Kanske inte om du e helsvensk ) - Motorn ( Variation pĂ„ Maskin ) - Kungen ( kan ses lite stötande ) - FĂ„ pĂ„ strytski ( Om man inte e sĂ„ bra i SlgsmĂ„lsklubben ) Har hur mĂ„nga som helst pĂ„ lager sĂ„ det e bara att be om fler om dessa inte funkar.... đ
Taner Postat 7 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 juli 2008 Slagkraft (en knyten nĂ€ve som logga) Najs. KĂ€nns som om du tĂ€nkt pĂ„ de namnet lĂ€nge eller? tyvĂ€rr Ă€r namnet dock upptaget hos Myspace đ
Vallhagen Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 - FÄ pÄ strytski ( Om man inte e sÄ bra i SlgsmÄlsklubben ) Eller bara: Stryk ..fan det var ju rÀtt bra?
skorpan123 (oregistrerad) Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 TÀnkte dela med dig av ett artistnamn som jag egentligen hade tÀnkt anvÀnda till mitt Àn sÄ lÀnge icke-existerande kÀngpunkband. Hör och hÀpna... Skandal
base10 Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Lasermannen, James bond karlsson, Nisse pisse, Weinerbrot, Pappa rudolf, Negerboll?
jossman Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Slagkraft (en knyten nĂ€ve som logga) Najs. KĂ€nns som om du tĂ€nkt pĂ„ de namnet lĂ€nge eller? tyvĂ€rr Ă€r namnet dock upptaget hos Myspace đ Nja det fannns ett progg band som hette sĂ„ pĂ„ 70-talet gjorde en affisch Ă„t dem nĂ€r dom hade en spelning, ritade dĂ„ en knuten nĂ€ve dĂ€r tummen utgjorde halva s:et i deras namn.
NONHALO Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 nÄgra förslag: klockan pelikanen monogamen idioten mÄlaren örat attacken lugnet
KaptenKresh Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 - FÄ pÄ strytski ( Om man inte e sÄ bra i SlgsmÄlsklubben ) Eller bara: Stryk ..fan det var ju rÀtt bra? Ledsen att sÀga det, men det Àr mitt artistnamn :> /Stryk
KaptenKresh Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 Sen fÄr jag vÀl komma med lite förslag för jag Àr rÀtt haj pÄ detta fÄr jag sÀga. Fisk Mamma MonsterfÄgel The Rolling Stones (Denna diggar jag hÄrt)
Vallhagen Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 - FĂ„ pĂ„ strytski ( Om man inte e sĂ„ bra i SlgsmĂ„lsklubben ) Eller bara: Stryk ..fan det var ju rĂ€tt bra? Ledsen att sĂ€ga det, men det Ă€r mitt artistnamn :> /Stryk Det var vĂ€rst, allt bra Ă€r taget đ ... DĂ„ faller det förstĂ„s bort ur förslagslĂ„dan đ tjing Bengan
jossman Postat 7 juli 2008 Postat 7 juli 2008 (redigerat) Hird (fornnordiskt typ: krigare) Hirden, hirdeman Redigerat 7 juli 2008 av jossman
drloop (oregistrerad) Postat 8 juli 2008 Postat 8 juli 2008 Renkalven Höhö... nu Àr jag trött men den dÀr gillar jag just nu! Eller varför inte: 333, djÀvulens halvbror
Taner Postat 13 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 13 juli 2008 (redigerat) Vad sĂ€gs om nĂ„gon av dessa? Astrophysical The Breakfast Club Avant Club Phat Junkie Phat Roots Nanotechnology (alternativ Nanoteknologi) HĂ€r Ă€r en lista med ord som man kan anvĂ€nda för att kombinera ett artistnamn. Ifall ni har bĂ€ttre kombinationer sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er đ * Phat * Reactor * Junkie * Daft * Roots * Zero * Noise * Phreak Redigerat 13 juli 2008 av Taner
jossman Postat 13 juli 2008 Postat 13 juli 2008 Vad sĂ€gs om nĂ„gon av dessa? Astrophysical The Breakfast Club Avant Club Phat Junkie Phat Roots Nanotechnology (alternativ Nanoteknologi) HĂ€r Ă€r en lista med ord som man kan anvĂ€nda för att kombinera ett artistnamn. Ifall ni har bĂ€ttre kombinationer sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er đ * Phat * Reactor * Junkie * Daft * Roots * Zero * Noise * Phreak Hej Dom lĂ„ter inte Svenska direkt MĂ„ gött //Martin
Fredrika Postat 13 juli 2008 Postat 13 juli 2008 Slagkraft (en knyten nĂ€ve som logga) Najs. KĂ€nns som om du tĂ€nkt pĂ„ de namnet lĂ€nge eller? tyvĂ€rr Ă€r namnet dock upptaget hos Myspace đ Spelar det nĂ„gon roll att det finns pĂ„ MySpace? SĂ„ lĂ€nge ingen reggat namnet hos patentverket kan vĂ€l 20 akter kalla sig Slagkraft? Annars fĂ„r vi snart börja ragga artistnamn hĂ€mtade frĂ„n sanskrit eller koptiska.
Taner Postat 13 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 13 juli 2008 (redigerat) Slagkraft (en knyten nĂ€ve som logga) Najs. KĂ€nns som om du tĂ€nkt pĂ„ de namnet lĂ€nge eller? tyvĂ€rr Ă€r namnet dock upptaget hos Myspace đ Spelar det nĂ„gon roll att det finns pĂ„ MySpace? SĂ„ lĂ€nge ingen reggat namnet hos patentverket kan vĂ€l 20 akter kalla sig Slagkraft? Annars fĂ„r vi snart börja ragga artistnamn hĂ€mtade frĂ„n sanskrit eller koptiska. Sant, men jag vill helst inte kopiera andra. Jag hade sjĂ€lv blivit sur om nĂ„gon hade tagit mitt artistnamn. Men du har ju Ă€ndĂ„ rĂ€tt. Redigerat 13 juli 2008 av Taner
jossman Postat 13 juli 2008 Postat 13 juli 2008 Slagkraft (en knyten nĂ€ve som logga) Najs. KĂ€nns som om du tĂ€nkt pĂ„ de namnet lĂ€nge eller? tyvĂ€rr Ă€r namnet dock upptaget hos Myspace đ Spelar det nĂ„gon roll att det finns pĂ„ MySpace? SĂ„ lĂ€nge ingen reggat namnet hos patentverket kan vĂ€l 20 akter kalla sig Slagkraft? Annars fĂ„r vi snart börja ragga artistnamn hĂ€mtade frĂ„n sanskrit eller koptiska. Sant, men jag vill helst inte kopiera andra. Jag hade sjĂ€lv blivit sur om nĂ„gon hade tagit mitt artistnamn. Men du har ju Ă€ndĂ„ rĂ€tt. Hej Dom som har namnet pĂ„ myspace har ju ochsĂ„ kopierat det, som sagt det fanns redan ett band som hette sĂ„ pĂ„ 70-talet. //Martin
Riffraff Postat 13 juli 2008 Postat 13 juli 2008 Vandalen SjÀlvmant Manteln Flaxet Lurifax Lustigkurren
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.