Jump to content
Annons

Gitarrist sökes


Anders F

Recommended Posts

Hejsan

Håller på att producera en låt här nu. Stilen är väll radio, om det nu finns en speciell stil för det. Men iaf, så skulle jag tycka det va skönt med ett gitarrsolo i låten. I mitt huvud är det akustiskgitarr jag hör, antingen nylon eller stål. Tror stålsträngad är det som ligger närmast, men det märker man. Är det någon som är intresserad? Har inga cash att dela ut från fickan, men en deal blir ju på tal om det används. Kan lyssna på musiken via länken nedan. Som sagt så tror jag att ett akustiskt solo kan bidra till livet i musiken på denna. Hoppas jag hör rätt i mitt huvud 😄

http://www.speedyshare.com/676759953.html

MVH

Anders

EDIT: kan ju tilläggas att solot är tänkt att vara 8 takter

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Var vill du ha detta solo då?

Ja du, det är inte så lätt att höra. Och kanske inte så lätt att förklara men iaf. Bryggan är ju det som låter annorlunda än allt det andra och som återkommer. Efter andra bryggan så kommer det en refräng på 8 takter. Efter den vill jag ha solo 8 takter innan dubbelbryggan. Hoppas ni förstår vad jag menar 😄

MVH

Anders

EDIT: om man känner för det så får man gärna slänga in lite korta fill lite här och var också. Kan vara bra att ha när sången kommer på sedan.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Var vill du ha detta solo då?

Ja du, det är inte så lätt att höra. Och kanske inte så lätt att förklara men iaf. Bryggan är ju det som låter annorlunda än allt det andra och som återkommer. Efter andra bryggan så kommer det en refräng på 8 takter. Efter den vill jag ha solo 8 takter innan dubbelbryggan. Hoppas ni förstår vad jag menar 😄

MVH

Anders

EDIT: om man känner för det så får man gärna slänga in lite korta fill lite här och var också. Kan vara bra att ha när sången kommer på sedan.

Kan lägga ett efter helgen, tror jag gör 2st, ett med "min" bild utav det blir ett distat solo, sen ett akustiskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Var vill du ha detta solo då?

Ja du, det är inte så lätt att höra. Och kanske inte så lätt att förklara men iaf. Bryggan är ju det som låter annorlunda än allt det andra och som återkommer. Efter andra bryggan så kommer det en refräng på 8 takter. Efter den vill jag ha solo 8 takter innan dubbelbryggan. Hoppas ni förstår vad jag menar 😄

MVH

Anders

EDIT: om man känner för det så får man gärna slänga in lite korta fill lite här och var också. Kan vara bra att ha när sången kommer på sedan.

Kan lägga ett efter helgen, tror jag gör 2st, ett med "min" bild utav det blir ett distat solo, sen ett akustiskt

Det låter kanon 🙂 Åker dock bort på måndag och återkommer fredag, så det är ingen brådska.

MVH

Anders

EDIT: ackordföljden är så du slipper lägga ner tid på att planka

Cm Ab Eb Bb Cm Ab Bb G7/B

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

För oss vanliga klantar(pratar nog mest för mig själv), som spelar mest på känsla... :rolleyes: kanske du kunde i tid skriva vart du ville ha, först å främst, detta solo.

Javisst. ca 2:05, kommer ett cymbalslag där jag tänkt solot ska börja, men en liten upptakt går jättebra om man vill göra något för att komma in i sitt solo.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss vanliga klantar(pratar nog mest för mig själv), som spelar mest på känsla... :rolleyes: kanske du kunde i tid skriva vart du ville ha, först å främst, detta solo.

Javisst. ca 2:05, kommer ett cymbalslag där jag tänkt solot ska börja, men en liten upptakt går jättebra om man vill göra något för att komma in i sitt solo.

MVH

Anders

Okey! Nu "känner" jag vart det ska va 😛

Jag meddelar dig om jag kommer pån nåt bra. 🙂☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss vanliga klantar(pratar nog mest för mig själv), som spelar mest på känsla... :rolleyes: kanske du kunde i tid skriva vart du ville ha, först å främst, detta solo.

Javisst. ca 2:05, kommer ett cymbalslag där jag tänkt solot ska börja, men en liten upptakt går jättebra om man vill göra något för att komma in i sitt solo.

MVH

Anders

Okey! Nu "känner" jag vart det ska va 😛

Jag meddelar dig om jag kommer pån nåt bra. 🙂☺️

Det låter kanon 🙂

hm...man känner inte mycket form i denna om man inte vet hur sången ska vara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle enkelt kunna göra det. Men det känns väl som att något mer behöver hända, plus sång såklart. Om du vill skulle jag kunna testa slänga på lite grejer. Hur har du tänkt göra med sång?

// Philip

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag skulle enkelt kunna göra det. Men det känns väl som att något mer behöver hända, plus sång såklart. Om du vill skulle jag kunna testa slänga på lite grejer. Hur har du tänkt göra med sång?

// Philip

Du får testa precis vad du känner för 😮 Sången håller jag på att skriver ner nu, både lead, stämmor och utfyllnad. Ska skicka iväg det sen så det kommer på text. Självklart ska det hända mer, men detta är grunden, själva basen som låten ska stå på. Sången kommer få ta mycket plats i denna för att den ska hålla sig intressant.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle enkelt kunna göra det. Men det känns väl som att något mer behöver hända, plus sång såklart. Om du vill skulle jag kunna testa slänga på lite grejer. Hur har du tänkt göra med sång?

// Philip

Du får testa precis vad du känner för 🙂 Sången håller jag på att skriver ner nu, både lead, stämmor och utfyllnad. Ska skicka iväg det sen så det kommer på text. Självklart ska det hända mer, men detta är grunden, själva basen som låten ska stå på. Sången kommer få ta mycket plats i denna för att den ska hålla sig intressant.

MVH

Anders

Aaa, visst. 🙂 Jag testar lite så får vi se vad det blir. Okej, låter intressant med sången då. 😮

Mvh philip

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag skulle enkelt kunna göra det. Men det känns väl som att något mer behöver hända, plus sång såklart. Om du vill skulle jag kunna testa slänga på lite grejer. Hur har du tänkt göra med sång?

// Philip

Du får testa precis vad du känner för 🙂 Sången håller jag på att skriver ner nu, både lead, stämmor och utfyllnad. Ska skicka iväg det sen så det kommer på text. Självklart ska det hända mer, men detta är grunden, själva basen som låten ska stå på. Sången kommer få ta mycket plats i denna för att den ska hålla sig intressant.

MVH

Anders

Aaa, visst. 🙂 Jag testar lite så får vi se vad det blir. Okej, låter intressant med sången då. 😮

Mvh philip

Ja, jag fungerar lite så att jag lägger grunden så som jag tänkt mig. Sedan skriver jag ner varenda liten sångdetalj som jag anser vara viktig för låten (mycket noter blir det) som jag sedan skickar till sångaren/sångerskan (eller först är det ju till textförfattaren, men du fattar). Sedan är ju deras kreativitet minst lika viktig som min då det är svårt att tänka ut varenda liten sak själv. När sedan all sång är pålagd så brukar man märka om det känns tomt på något ställe i låten. Och det brukar det göra, så då brukar det komma till en liten stråktrio, synth eller gitarr som har några små korta fraser för att fylla ut där, eller att trumman följer någon rytm som vocalisten improviserat fram, oftast räcker sådana små förändringar tycker jag 🙂

Intressant att få höra sedan de som kommer fram 😎

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja. Då förstår jag. 😮 När jag producerar är det nog mer raka rör tror jag, eftersom jag oftast gör allt själv. Men som sagt, ska bli kul att höra vad det blir av låten sen!

Mvh

// Philip

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja. Då förstår jag. 😮 När jag producerar är det nog mer raka rör tror jag, eftersom jag oftast gör allt själv. Men som sagt, ska bli kul att höra vad det blir av låten sen!

Mvh

// Philip

För mig blir det cirkelgång. Börjar och slutar hos mig 🙂 Ja, jag tycker också det ska bli intressant. Hur mycket man än hör i huvudet så kommer det alltid med någon överraskning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fortfarande på jakt efter ett solo 😲 Ingen gitarrist som är sugen på att lägga ett akustiskt solo? Jag vet att det inte är den roligaste musiken för gitarristerna, men även det man inte spelar i vanliga fall kan man ju se som en utmaning.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista bumpen nu. Skumt att det inte är något intresse alls nästan när det finns så mycket gitarrister ( är nog musiken som suger). ja ja, om ingen hakar på denna gång så går jag till någon av de gitarrister som jag brukar använda, men det skulle vara kul att få samarbeta med någon ny också och se vad det kan bli utav det.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

He, he, jag ser absolut inte mig själv som någon supergitarrist (jag menar det verkligen, det är inte nåt jag bara säger) men det skulle väl kunna vara kul att pröva, det värsta som kan hända är väl att det blir helt oanvändbart 😄. Jag hinner inte göra det just nu, men förhoppningsvis imorgon om det passar?

Link to comment
Dela på andra sajter

He, he, jag ser absolut inte mig själv som någon supergitarrist (jag menar det verkligen, det är inte nåt jag bara säger) men det skulle väl kunna vara kul att pröva, det värsta som kan hända är väl att det blir helt oanvändbart 😄. Jag hinner inte göra det just nu, men förhoppningsvis imorgon om det passar?

Det låter ju kanon! Du kan ju använda mp3-filen som finns i den här tråden och använda som bakgrundsmusik. Jättekul att du vill försöka! 😆

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men då var jag nog färdig, gimme youe e-mailadress 😉

Underbart, du har PM 😉

Man blir ju lite nyfiken på hur det blev! ☺️ Du lägger väl ut den så att vi andra kan ta del av alstret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men då var jag nog färdig, gimme youe e-mailadress 😉

Underbart, du har PM 😉

Man blir ju lite nyfiken på hur det blev! ☺️ Du lägger väl ut den så att vi andra kan ta del av alstret?

Jodå, den färdiga låten kommer att läggas ut när den är färdig 🙂 Kommer nog ta lite tid bara då jag har lite bollar i luften samtidigt här och olika prioriteringar, men det är ju som det ska vara. Har fått två bra solon nu, dock elgitarr vilket jag känner inte passade vad jag hade tänkt mig. Så om någon är sugen att testa ett akustiskt solo så är det bara att köra på 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men då var jag nog färdig, gimme youe e-mailadress 😉

Underbart, du har PM 🙂

Man blir ju lite nyfiken på hur det blev! ☺️ Du lägger väl ut den så att vi andra kan ta del av alstret?

Jodå, den färdiga låten kommer att läggas ut när den är färdig 🙂 Kommer nog ta lite tid bara då jag har lite bollar i luften samtidigt här och olika prioriteringar, men det är ju som det ska vara. Har fått två bra solon nu, dock elgitarr vilket jag känner inte passade vad jag hade tänkt mig. Så om någon är sugen att testa ett akustiskt solo så är det bara att köra på 🙂

MVH

Anders

Låter fint! Stålsträngad eller nylon förresten...? Man vet ju aldrig...kanske inspirationen kommer som ett brev på posten..... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men då var jag nog färdig, gimme youe e-mailadress 😉

Underbart, du har PM 🙂

Man blir ju lite nyfiken på hur det blev! ☺️ Du lägger väl ut den så att vi andra kan ta del av alstret?

Jodå, den färdiga låten kommer att läggas ut när den är färdig 🙂 Kommer nog ta lite tid bara då jag har lite bollar i luften samtidigt här och olika prioriteringar, men det är ju som det ska vara. Har fått två bra solon nu, dock elgitarr vilket jag känner inte passade vad jag hade tänkt mig. Så om någon är sugen att testa ett akustiskt solo så är det bara att köra på 🙂

MVH

Anders

Låter fint! Stålsträngad eller nylon förresten...? Man vet ju aldrig...kanske inspirationen kommer som ett brev på posten..... 😉

Jag tror nog att stålsträngad är det som ligger närmast mitt ljud i huvudet 🙂 Men om inspirationen skulle komma på att testa med båda så är jag inte den som klagar *ler*

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

hallå anders..

jag plöjde igenom tråden hastigt,men hittade inte var exakt solot skulle vara

vill du ange från & till tid på låstkissen?

så man vet vad man har att förhålla sig till,ursäkta mig om det redan är anbivet

vore kul att prova iaf, med stålsträngad akustisk

är det något speciellt stuk du är ute efter som typ lite spansk stil,eller annat du kan tänkas ha i åtanke?

hare gott!

/Larsson

😉

(edit) de mest akuta felstavningarna!☺️

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Håller på att producera en låt här nu. Stilen är väll radio, om det nu finns en speciell stil för det. Men iaf, så skulle jag tycka det va skönt med ett gitarrsolo i låten. I mitt huvud är det akustiskgitarr jag hör, antingen nylon eller stål. Tror stålsträngad är det som ligger närmast, men det märker man. Är det någon som är intresserad? Har inga cash att dela ut från fickan, men en deal blir ju på tal om det används. Kan lyssna på musiken via länken nedan. Som sagt så tror jag att ett akustiskt solo kan bidra till livet i musiken på denna. Hoppas jag hör rätt i mitt huvud ☺️

http://www.speedyshare.com/450117211.html

MVH

Anders

EDIT: kan ju tilläggas att solot är tänkt att vara 8 takter

Jag kan spela gitarr men har ingen aning hur man lägger på ett solo via nätet...teach me master! Lyssna in www.myspace.com/jamaone

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
hallå anders..

jag plöjde igenom tråden hastigt,men hittade inte var exakt solot skulle vara

vill du ange från & till tid på låstkissen?

så man vet vad man har att förhålla sig till,ursäkta mig om det redan är anbivet

vore kul att prova iaf, med stålsträngad akustisk

är det något speciellt stuk du är ute efter som typ lite spansk stil,eller annat du kan tänkas ha i åtanke?

hare gott!

/Larsson

🙂

(edit) de mest akuta felstavningarna!🙂

Hejsan

visst kan jag ange tiden. Det är från ca.2.06 (där cymbalsslaget kommer) fram till ca 2.27 när det bryter för bryggan (den hörs rätt tydligt då det är i princip det enda anorlunda i låten* skratt*)

När jag hör det i huvudet så är nog stilen väldigt melodiöst solo, lite spansk stil skulle nog absolut passa in. Jättekul om du vill testa 🙂 Jag uppdaterar länken i första inlägget till låten då jag suttit och mixat musiken lite och då stämmer tidsangivelserna.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...