Jump to content
Annons

Gitarrist sökes


Anders F

Recommended Posts

Hejsan

Håller på att producera en låt här nu. Stilen är väll radio, om det nu finns en speciell stil för det. Men iaf, så skulle jag tycka det va skönt med ett gitarrsolo i låten. I mitt huvud är det akustiskgitarr jag hör, antingen nylon eller stål. Tror stålsträngad är det som ligger närmast, men det märker man. Är det någon som är intresserad? Har inga cash att dela ut från fickan, men en deal blir ju på tal om det används. Kan lyssna på musiken via länken nedan. Som sagt så tror jag att ett akustiskt solo kan bidra till livet i musiken på denna. Hoppas jag hör rätt i mitt huvud 🙂

http://www.speedyshare.com/450117211.html

MVH

Anders

EDIT: kan ju tilläggas att solot är tänkt att vara 8 takter

Jag kan spela gitarr men har ingen aning hur man lägger på ett solo via nätet...teach me master! Lyssna in www.myspace.com/jamaone

Hejsan

Hel del skönt gitarrspel på din myspacesida 🙂 Det är inte alls krångligt att lägga solo över nätet. Du tankar bara hem mp3-filen som finns i tråden. Lägger in den i ditt DAW och spelar in ditt solo där det ska vara. Sedan är det klart 🙂 Om man vill lägga upp större filer på nätet så finns det som jag använde mig av nu som är speedyshare som klarar upp till 30 mb. Om filen är ännu större så finns även www.yousendit.com eller www.skickafilen.se

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan

Håller på att producera en låt här nu. Stilen är väll radio, om det nu finns en speciell stil för det. Men iaf, så skulle jag tycka det va skönt med ett gitarrsolo i låten. I mitt huvud är det akustiskgitarr jag hör, antingen nylon eller stål. Tror stålsträngad är det som ligger närmast, men det märker man. Är det någon som är intresserad? Har inga cash att dela ut från fickan, men en deal blir ju på tal om det används. Kan lyssna på musiken via länken nedan. Som sagt så tror jag att ett akustiskt solo kan bidra till livet i musiken på denna. Hoppas jag hör rätt i mitt huvud 😲

http://www.speedyshare.com/450117211.html

MVH

Anders

EDIT: kan ju tilläggas att solot är tänkt att vara 8 takter

Jag kan spela gitarr men har ingen aning hur man lägger på ett solo via nätet...teach me master! Lyssna in www.myspace.com/jamaone

Hejsan

Hel del skönt gitarrspel på din myspacesida 🙂 Det är inte alls krångligt att lägga solo över nätet. Du tankar bara hem mp3-filen som finns i tråden. Lägger in den i ditt DAW och spelar in ditt solo där det ska vara. Sedan är det klart 🙂 Om man vill lägga upp större filer på nätet så finns det som jag använde mig av nu som är speedyshare som klarar upp till 30 mb. Om filen är ännu större så finns även www.yousendit.com eller www.skickafilen.se

MVH

Anders

Det lät ju inte så krångligt, bra förklarat. Men innan jag fixat det lär ju låten vara klar sen länge..haha. Tack för berömmet btw. mvh //Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Håller på att producera en låt här nu. Stilen är väll radio, om det nu finns en speciell stil för det. Men iaf, så skulle jag tycka det va skönt med ett gitarrsolo i låten. I mitt huvud är det akustiskgitarr jag hör, antingen nylon eller stål. Tror stålsträngad är det som ligger närmast, men det märker man. Är det någon som är intresserad? Har inga cash att dela ut från fickan, men en deal blir ju på tal om det används. Kan lyssna på musiken via länken nedan. Som sagt så tror jag att ett akustiskt solo kan bidra till livet i musiken på denna. Hoppas jag hör rätt i mitt huvud 😉

http://www.speedyshare.com/450117211.html

MVH

Anders

EDIT: kan ju tilläggas att solot är tänkt att vara 8 takter

Jag kan spela gitarr men har ingen aning hur man lägger på ett solo via nätet...teach me master! Lyssna in www.myspace.com/jamaone

Hejsan

Hel del skönt gitarrspel på din myspacesida 😉 Det är inte alls krångligt att lägga solo över nätet. Du tankar bara hem mp3-filen som finns i tråden. Lägger in den i ditt DAW och spelar in ditt solo där det ska vara. Sedan är det klart 😄 Om man vill lägga upp större filer på nätet så finns det som jag använde mig av nu som är speedyshare som klarar upp till 30 mb. Om filen är ännu större så finns även www.yousendit.com eller www.skickafilen.se

MVH

Anders

Det lät ju inte så krångligt, bra förklarat. Men innan jag fixat det lär ju låten vara klar sen länge..haha. Tack för berömmet btw. mvh //Janne

Nä då. Jag har ingen deadline med denna så den kommer ta sin lilla tid mellan varven så det är ingen brådska. Utan om du känner för att testa detta så ta den tid du behöver, och om det är nåhot tekniskt hinder du stöter på så är det bara att använda detta forum eller skriva diekt till mig så löser det sig 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej hopp!

Nu har du ett PM där en liten länk finns för ett litet solosmakprov.... ☺️ Gillar du idén så fixar jag en ordentlig inspelning med ack.gura åt dig.

Säg vad du tycker! 😮

/Cato

Link to comment
Dela på andra sajter

hallå anders..

jag har inte riktigt rätta andan att sätta detta nu,dessutom märkte jag att jag är rostigare på solo en vad jag trodde..

men om det inte är någon deadline, eller bråttom så gör jag gärna ett försök lite längre fram om det fortfarande är aktuellt då..

hoppas det är ok?

hare gott

/Larsson

Link to comment
Dela på andra sajter

hallå anders..

jag har inte riktigt rätta andan att sätta detta nu,dessutom märkte jag att jag är rostigare på solo en vad jag trodde..

men om det inte är någon deadline, eller bråttom så gör jag gärna ett försök lite längre fram om det fortfarande är aktuellt då..

hoppas det är ok?

hare gott

/Larsson

Nä, jag har ingen deadline, och har dessutom några projekt med deadline som måste göras färdigt först, så alla som vill göra ett försök är hjärtligt välkomna att göra det så det är helt ok. För mig är det ju bara bra om så många som möjligt försöker. Men jag uppskattar verkligen att DU och ALLA ni andra bidrar med eran musikaliska tanke till musiken, jag får betala tillbaka någon gång när någon behöver min hjälp ☺️

OBS! Har svarat på PM till Cato så ingen tror att jag skiter i att svara 😮

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Äkksajting 😮

Jag ska se ifall jag kan få till något av intresse när jag kommit hem från jobbet.

Får man lov o använda stämmor?

Får man lov o leka lite mellan left & right?

Vill du att filen/filerna ska vara torra, så du kan lägga på reverb o annat själv?

Får man lov att spela fel? ☺️

Mvh Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Äkksajting 😉

Jag ska se ifall jag kan få till något av intresse när jag kommit hem från jobbet.

Får man lov o använda stämmor?

Får man lov o leka lite mellan left & right?

Vill du att filen/filerna ska vara torra, så du kan lägga på reverb o annat själv?

Får man lov att spela fel? ☺️

Mvh Johan

Stämmor får man lägga på så mycket man vill. Om man har tänkt sig en panorering i solot så kan man ju göra den när jag ska lyssna, men när jag sedan får filen så vill jag ha den helt torr och utan automatation 😉 Man får spela så fel man vill 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Uhh...sorry...men drog av E-strängen det första jag gjorde igår när jag skulle börja.. 🙂

Så jag hoppas kunna få tittat på detta till helgen, om jag hinner få nya strängar inhandlat vill säga 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Uhh...sorry...men drog av E-strängen det första jag gjorde igår när jag skulle börja.. 🙂

Så jag hoppas kunna få tittat på detta till helgen, om jag hinner få nya strängar inhandlat vill säga 😉

😉

Inte kul, j-vla strängar. Det är ingen panik, så du har tid att testa solo på den.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...