Jump to content
Annons

Ny på forumet


Anjou

Recommended Posts

Hej!

Även jag är ny här på forumet,

Jag heter Erik Anjou och är 25 år gammal.

Har länge hållit på med låtsnickeri och spelat i band, men först på senare år blivit mer intresserad av att spela in på egen hand.

Jag antar att jag upptcäkte hur kul det var när vi i skolan arrangerade låtar enbart i midi;)

När man sedan stötte på den analoga problematiken med inspelning insåg man att det inte var så lätt som man trodde, så jag använde mest min "studio" till att spela in låtideéer på för att kunna presentera för bandet osv.

Så sent som för ett år sedan ungefär lärde jag mig tillräcklig mycket för att förstå att man kanske borde skaffa ett ok ljudkort, och sedan dess har man lärt sig lite nytt för varje dag..., och mitt mål är att kunna producera så bra demos som möjligt hemifrån för att man ska slippa skämmas för att presentera musiken för en mer kräsen lyssnare.

Musikmässigt håller jag på med lite olika projekt, och har försörjt mig som musiker de senaste fyra åren(den hårda vägen)

Jag skriver även mer tvivelaktig musik till främst dansband, dels för att jag ser det som en utmaning och ett trevligt extraknäck, och sen för att det är kul att komponera sådant som man själv inte gillar.

Men det som ligger mig varmast om hjärtat är mitt egna soloprojekt som ligger och pyr lite i väntan på rätt läge att satsa.

Jag har redan hunnit med att posta lite i trådarna, och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överaskad av den trevliga attityden här på forumet. Jag var lite rädd att det skulle bli kunskapsmätning på hög nivå, där man snarare skulle få stjälp istället för hjälp,

Vill man smyglyssna lite för att få en uppfattning om mig har jag en myspacesida,

www.myspace.com/erikanjou

Vi ses!

Mvh Erik Anjou

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen in i etern!

(När det är en tjej som är ny här på forumet så brukar det bara forsa in välkommstfraser... på typ... 10 min bara. 😛😮😆 )

Redigerat av kuriyakin
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara för att det är fredag som alla är så vänliga... 😮 Najmen var inne och lyssnade på dina låtar och inte min stil, men trots det måste jag säga att de var skitbra och vilket bra ljud!!!

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara för att det är fredag som alla är så vänliga... 😄 Najmen var inne och lyssnade på dina låtar och inte min stil, men trots det måste jag säga att de var skitbra och vilket bra ljud!!!

Kolin

Vad kul, det får jag ta som ett fint betyg då, om du ändå tyckte det var bra trots otäck gengre....

Vad gäller ljud, så har jag egentligen ingen aning om det är bra eller inte, bara att det blivit bättre ju mer jag hållit på🙂

Trevlig helg då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varmt välkommen. Riktigt coolt att du ändå kan livnära dig på musiken, då har man ju lyckats! Detta är mitt mål också att kunna leva på detta, skam den som ger sig!

Ja visst är det ett privilegium att få hålla på med musik på heltid. Det gäller bara att vara beredd på vad det innebär och att det kan dröja ett tag innan man får göra exakt vad man vill. Det gäller bara att se till att hålla alla dörrar öppna, så att man har en utväg, eftersom det är en ganska föränderlig bransch.

Kör hårt, och njut av musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är kul att komponera sådant som man själv inte gillar.

Jaså 😄

Välkommen 🙂

Ja, jag såg att det det såg lite dumt ut...., om jag ska utveckla det där lite....

Det är kul att sätta sig in i en gengre jag vet att jag inte gillar, och se vad man kan åstadkomma. Och sedan blir det lite otäckt om man gillar det man gjort....,

Link to comment
Dela på andra sajter

det är kul att komponera sådant som man själv inte gillar.

Jaså 😄

Välkommen 🙂

Ja, jag såg att det det såg lite dumt ut...., om jag ska utveckla det där lite....

Det är kul att sätta sig in i en gengre jag vet att jag inte gillar, och se vad man kan åstadkomma. Och sedan blir det lite otäckt om man gillar det man gjort....,

Mm det låter lite mer rimligt 😄 Håller helt med, det är ju ett sätt att upptäcka ny musik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Welcome! ☺️ Nice musik.

Mvh

Memphis

Tackar!

Detsamma måste jag säga, riktigt skönt sound och sköna låtar, helt i min smak. "Agent-rock" faller det in under i min gengrebok 🙂

Haha! Vad roligt o höra. 😛 Det var en mycket bättre definition på vår musikstil faktiskt.. :rolleyes:

Hoppas du kommer trivas och få nytta av forumet. Det har jag. 🙂 Ha det gött!

Mvh

Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

jenny2 (oregistrerad)

Välkommen (från en av tjejerna) !

Snygg Myspace sida och jag tycker att dina låtar var kanon i sin genre.

Superbra röst som är intressant att lyssna på måste jag också säga. Lycka till!

mvh Jenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen (från en av tjejerna) !

Snygg Myspace sida och jag tycker att dina låtar var kanon i sin genre.

Superbra röst som är intressant att lyssna på måste jag också säga. Lycka till!

mvh Jenny

Tack så hemskt mkt!

Det värmer ska du veta.

Ha det så trevligt denna fredagskväll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...