Jump to content
Annons

Vad ska jag köpa? 4000kr


ChrioN

Recommended Posts

Jag har en datoriserad studio med det mest väsentliga, såsom monitorer, mixer med goa preamps, kompressor, mikrofon, midiklav, midimixer, ljudkort, sequencer, vstis av god kvalle.

Frågan är vad jag behöver näst? Tips? studioutrustning då.

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Missförstå mig inte nu........men jag tror inte att man egentligen behöver fler prylar om du nu inte är säker på vad du behöver. Fast det var väl egentligen inte vad du frågade efter.

I feel you. Men i slutändan så kommer vartenda öre gå till studio iaf...jaja, som man brukar säga "blir det inte en bas blir det nått annat"

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

...och så kommer Claes och förstör det hela med något som de flesta brukar bortse ifrån och som ofta känns tråkigt: Akustikbehandling.

Har du redan en komplett anläggning som du är nöjd med, så kommer du att bli ännu mer nöjd om du börjar titta över situationen i rummet och ger lyssningen en hjälp på traven genom att fixa till de problem som finns... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes idé och en bas låter utmärkt...

Fast claes idé vinner i längden...

jag e bra sugen på en bas själv! men det blir nog ett nytt ljudkort härnäst 😉 och lite skön konst att pryda rummet med!

Link to comment
Dela på andra sajter

För 4000 får man kanske hålla sig till en "budgetbas" och det kanske inte är alltför kul... spara pengarna och vänta tills du har det dubbla så får du en bra begagnad bas.

Eller så lägger du pengarna på inspiration.... Kvinnor och sprit, skivor och konst, kaffe och snus... whatever works 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste gå på Claes linje....och om du nu absolut inte vill det, så skulle jag säga "håll i pluringarna"! Om du nu ändå inte behöver något speciellt, så finns det ju ingen ide med att köpa någon medioker bas eller preamp eller mik, eller vafan man nu får för 4000:-! Spara ett gäng tusingar till och köp något som är riktigt bra istället! My advice! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska köpa en sån här:

http://www.jrrshop.com/product_info.php?cP...products_id=104

Uad-1 kort med la-2a och 1176ln kompressorer.

Fick hem mitt kort i brevlådan idag. Betalade bara 3500kr för det!!!

Gör så här:

Kortet kostar 500$, men när man fyller i ordern finns det ett fält som heter coupon, och där skriver man "forum" (medlem i uad forumet)för att få 10% rabatt. Frakten kostar 90$, men man skriver i ett annat fält "30$ global shipping as per Eric" så blir det billigare:) Sen bad jag dem skriva NER värdet på paketet så jag slapp betala moms på det när jag hämta ut det!

Undrar ni nåt så maila den här killen Eric Dahlberg unclee@jrrshop.com

Han är skitsnäll och duktig.

Redigerat av Disobedient
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så knallar man in i närmaste musikaffär och hämtar ut UAD kortet för 3995:- och är redo att använda det en halvtimme senare...

La 2a pluggen får man gratis vid registrering av UAD-1 innan sista dec.

Tänkte inte på det faktiskt, disobedient har en poäng här..... Kompressorerna är bland de absolut bästa jag hört, och även om pultec-eq:n är lite bökig i början så låter den kanon....

Tar tillbaka det jag skrev tidigare, köp ett UAD-1 kort.... eller ta en sväng över till Tyskland och köp sprit för pengarna, sälj den i sverige och köp 4 UAD kort. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ja det har ju hänt att man bootleggat lite då och då när det är dåligt med jobb:)

Jag tänker köpa minst ett till den här månaden!!! ProjectPak för 2800:- hehe...

Sen blir det Fairchild, Precision Limiter, PultecPro och den nya EMT 140 reverbet:

http://www.uaudio.com/

Vart får du tag på ett projectpack för 2800?

Link to comment
Dela på andra sajter

Brojd:

Jag köper dem från JRRshop.com i USA. ProjectPak kostar 400$ minus 10% i rabatt plus 30$ i frakt =390$/2 728,67 SEK enligt dagskursen hos forex. Du ber dem skriva ner värdet på paketet så blir det billigare. Fick mitt kort skickat privat som en gåva från Eric och det stog 150$ i värde på paketet. Jag har för mig att det stog "used soundcard" och i Sverige är det ingen moms på begagnat har jag för mig. Maila honom och hälsa från Joachim Sundgren så ska det ordna sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh... dankedanke.... detta skall jag komma ihåg, ska nämligen köpa ett till kort snart...

(kanske skulle vänta till efter nyår, så erbjudandet om LA2A gratis hinner gå ut... så kommer det säkert en annan plugg gratis efter nyår) 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...