Jump to content
Annons

Guillemot Maxi Studio ISIS


Klangfix

Recommended Posts

Jag har hemma ett gammalt 8-spårs ljudkort av typen Guillemot Maxi Studio ISIS eller om det möjligen är ett Guillemot Maxi Studio ISIS XL (jag minns inte). Har någon provat att förlänga kabeln mellan den externa lådan och kortet i PC:n?

Kontakten är en 62-polig High-density D-sub och det finns visserligen förlängningskablar att köpa, men det verkar inte vara lätt att hitta i Sverige och de är dessutom inte gjorda för just detta ändamål, så skärmningen är kanske inte på rätt pinne i kontakten. Jag vill inte köpa grisen i säcken. Sen är det ju inte alls säkert att det går att förlänga kabeln. A/D-omvandlarna sitter ju i den externa lådan och jag vet inte hur långt man kan leda dessa digitala signaler utan att det blir timingproblem eller andra konstigheter.

F ö kör jag kortet på en PIII 600MHz-dator och jag kan spela in 8 spår samtidigt som jag spelar upp 8 andra utan några problem, mer än att det går långsamt att spara filerna. Tyvärr går ju kortet bara i Win98-miljö.

Du får gärna svara även med mail till mig.

bjorng@axis.com

/Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

Hej där du, jag kan säga som så att detta kort är nedlagt av Guillemot och de vill inte ens svara på sådana frågor längre, jag har haft support på dem så jag vet, vad du kan göra är att kolla med Elfa om det går att få tag i sådana kontakter och tillverka en själv men är det inget du vill göra så är det rätt kört.

Det kan finnas någon enstaka handlare som kan ha dem kvar men då får du nog köpa hela kitet skulle jag tro då bkabeln är bundlad med kortets breakout-box.

Tyvärr tyvärr är det man kan säga om detta, du skulle ju kunna maila Guillemot och höra om de va nån anledning skulle ha några sådana kablar kvar eller om de vet nån i Europa som du skulle kunna beställa ifrån.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

JAg får försöka hitta kontakter och kabel och löda ihop något själv. Det är egentligen inga problem, men jag hade velat slippa jobbet. Frågan är bara om det överhuvudtaget kommer att fungera att förlänga kabeln.

/Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Förlänga den kan du nog göra utan att behöva sova dåligt om natten men jag skulle nog hålla mig till max 5meter för att slippa några uppenbara fördröjningar/förluster, har iofs ingen info kring detta men eftersom breakout-boxen inte har någon egen strömförsörjning så kan man tänka sig att det blir svagare och svagare signal ju längre kabeln är.

Hoppas det går bra med den.

Botten upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...