Jump to content
Annons

Spelar in i cubase, hör inget ut i monitorerna.


Niiles

Recommended Posts

Hejsan!

Har ett litet problem. har alltid kunna höra ut när man spelar in med micen i cubase i en monitor. Sedan gick en av monitorn sönder och var inne på lagning. Sedan när jag fick tillbaka den hörs det inte ut. Men om man trycker på Monitor knappen hörs det ut men inte när man spelar upp det och tvärtom om. Är det någon inställning som jag missat eftersom det funkat tidigare? Väldigt störande iaf och skrika in i studiobåset. =)

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Hejsan!

Har ett litet problem. har alltid kunna höra ut när man spelar in med micen i cubase i en monitor. Sedan gick en av monitorn sönder och var inne på lagning. Sedan när jag fick tillbaka den hörs det inte ut. Men om man trycker på Monitor knappen hörs det ut men inte när man spelar upp det och tvärtom om. Är det någon inställning som jag missat eftersom det funkat tidigare? Väldigt störande iaf och skrika in i studiobåset. =)

Tack på förhand!

Du har inte funderat på att gå tillbaka med den och kräva att de lagar den ordentligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man trycker på Monitor knappen hörs det ut men inte när man spelar upp det och tvärtom om.

det är så monitorfunktionen fungerar i cubase...

har du stängt av direct monitoring funktionen på ljudkortet?

Redigerat av spass
Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man trycker på Monitor knappen hörs det ut men inte när man spelar upp det och tvärtom om.

det är så monitorfunktionen fungerar i cubase...

har du stängt av direct monitoring funktionen på ljudkortet?

Hmm har faktiskt inte kollat detta. får kika upp och återkomma! tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Har ett litet problem. har alltid kunna höra ut när man spelar in med micen i cubase i en monitor. Sedan gick en av monitorn sönder och var inne på lagning. Sedan när jag fick tillbaka den hörs det inte ut. Men om man trycker på Monitor knappen hörs det ut men inte när man spelar upp det och tvärtom om. Är det någon inställning som jag missat eftersom det funkat tidigare? Väldigt störande iaf och skrika in i studiobåset. =)

Tack på förhand!

Du har inte funderat på att gå tillbaka med den och kräva att de lagar den ordentligt?

kanske förklarade dåligt. alltså ljudet man spelar in hörs inte ut direkt utan bara när man spelar upp efter inspelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...