Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej där. Kan nån förklara vad jag får om jag köper vintage design M87D ?

i vilka fall borde jag överväga hallänningens M73 istället?

Emil

Annons
Postat

Köper du en M87D har du köpt något helt annat än en Vintagedesign-preamp. Köper du däremot M81D är det bara att gratulera till en asbra pre som går från klara rena transienter till fylligt, lite grusigt nevecrunch.

M73D har jag inte hört men jag törs sätta nåt på att den låter för jäkla bra den med.

Postat

M87 är ny så den har jag inte testat, M81 är lite "snällare" och allsidig jämfört med 73:an men om du redan har en "clean" preamp så skulle jag definitivt titta på M73 som har mer karaktär.

Postat

alltså 87 säger Thomas TK har 81ans ingångssteg och 73ans utgångsteg. Kanske kan detta alltså betyda att det är en slags blandning av de tu. Jag vill ha den till bland annat bandmikar. Någon åsikt om detta?

Går det att förklara vad denna "karaktär" innebär. Distorsion? Diskant?

Han kallar det "brit"-sound. Vad menas med detta?

Emil

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
alltså 87 säger Thomas TK har 81ans ingångssteg och 73ans utgångsteg. Kanske kan detta alltså betyda att det är en slags blandning av de tu. Jag vill ha den till bland annat bandmikar. Någon åsikt om detta?

Emil

Jag har själv funderat på DMP. 😉

Elof (oregistrerad)
Postat

Emil

Har bara prövat M81 och CA81. De dämpar diskanten en aning och bjuder på den kända harmoniska distortion som alla nevekloner försöker härma, extra fläsk i bottnen får du också. Skulle absolut rekommendera VD om du vill ha en preamp med tydlig karaktär och "stort" ljud.

Postat

detta låter som vad man på slarvig svenska skulle kunna kalla "jävligt nice"

precis vad jag letat efter utan att riktigt kunna uttrycka det så. tackar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.