Jump to content
Annons

Mbox på Macbook


Fryder

Recommended Posts

Tjo!

Jag har en MacBook och en Mbox2, (bytte precis från pc, så jag är nybörjare på mac)

När jag använde min mbox på min pc hade i mboxen i datorn konstant.

Eftersom min Macbook bara har 2 usb uttag måste jag ibland koppla ur min mbox och byta den till något annat.

Min fråga är egentligen vad boxen mår bäst av? Jag tänkte att den kanske inte mår så bra av att kopplas ut och in hela tiden, och istället bara koppla in den när jag behöver den?

Min dator har "rebootats" av sig själv pga någonting med "digidesign driver" eller något liknande. (läste i felrapporten)..

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
lordlondon (oregistrerad)
Tjo!

Jag har en MacBook och en Mbox2, (bytte precis från pc, så jag är nybörjare på mac)

När jag använde min mbox på min pc hade i mboxen i datorn konstant.

Eftersom min Macbook bara har 2 usb uttag måste jag ibland koppla ur min mbox och byta den till något annat.

Min fråga är egentligen vad boxen mår bäst av? Jag tänkte att den kanske inte mår så bra av att kopplas ut och in hela tiden, och istället bara koppla in den när jag behöver den?

Min dator har "rebootats" av sig själv pga någonting med "digidesign driver" eller något liknande. (läste i felrapporten)..

Tack!

Om du har din Macbook "stationärt" är det kanske värt att skaffa en USB-hub till din andra USB-port så att Mbox:en kan sitta i hela tiden.

USB-porten bör väl klara av att bli in och urkopplad många gånger och MBox:en borde väl också klara av det.

Men en USB-hub i den andra porten är väl kanske ingen dum ide?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också M-box (Mini) och det är aldrig några problem när jag kopplar in och ur den. Testa att uppdatera alla drivrutiner (kräver registrering av Mboxen) på Digidesigns hemsida. Uppdatera PT och Coreaudio (inställningarna för ljudkortet).

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...