Jump to content
Annons

Bounce/audio mixdown i Cubase Studio 4?


ashira

Recommended Posts

Jag använder nu Cubase SL3 men funderar på att uppgradera till Studio 4. Jag undrar vilka möjligheter man har att exportera mix och bounca i CS4. Samma som Cubase 4?

I SL3 är man nämligen ganska begränsad, kan bara export mixdown från bussar, alltså inte vilken ljudkanal som helst som i SX3. Och freeze-funktionen kan va rätt så buggig 4an har jag läst, så bounce och export mixdown skulle vara extremt avgörande faktor om jag ska uppgradera eller inte. (kör bara med en Amd64 3200+, 2 gig ram)

Mvh,

/Johnny

Ps. 1000 kr för att uppgradera verkar rätt så billigt!

Redigerat av ashira
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De mindre versionerna brukar ju vara mer eller mindre bantade, men skillnaderna mellan CS4 och C4 är nog mindre än de har varit mellan SL3 och SX3 - åtminstone på vissa områden. Just detta vet jag däremot inte riktigt hur det ser ut med skillnaderna.

Det finns en jämförelsetabell HÄR, men det säger kanske inte så mycket... För att läsa på lite mer innan du uppdaterar, så kan du ju också hämta manualen till CS4 HÄR. Tar en stund, men det kan ju vara värt det när det är en viktig fråga för dig. Helgen är räddad... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

De mindre versionerna brukar ju vara mer eller mindre bantade, men skillnaderna mellan CS4 och C4 är nog mindre än de har varit mellan SL3 och SX3 - åtminstone på vissa områden. Just detta vet jag däremot inte riktigt hur det ser ut med skillnaderna.

Det finns en jämförelsetabell HÄR, men det säger kanske inte så mycket... För att läsa på lite mer innan du uppdaterar, så kan du ju också hämta manualen till CS4 HÄR. Tar en stund, men det kan ju vara värt det när det är en viktig fråga för dig. Helgen är räddad... 😲

Tack Claes! Ska studera dokumenten i helgen. Ja, helt klart värt att kolla upp i manualen, där allt borde stå i klarspråk.

Ännu en helg räddad av Claes! ☺️

/Johnny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...