Jump to content
Annons

Ibanez 8 StrÀngad Infinity series RM8!


Ekstasis

Recommended Posts

Annons
Jag tror jag blĂ­vit kĂ€r nu 😳 jĂ€vlar va snygga

Mmmm 😛

Har inte riktigt bestĂ€mt mig vilken jag vill ha Ă€nnu 🙂

1an eller 2an iallafall.

Är svĂ„rt fan jag tĂ€nkte ju köpa mej sjĂ€lv en RG2228 till sommarn men nu blev det ju fan svĂ„rt nĂ€r dem hĂ€r fina sakerna kom oxĂ„ 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tror jag blĂ­vit kĂ€r nu 😳 jĂ€vlar va snygga

Mmmm 🙂

Har inte riktigt bestĂ€mt mig vilken jag vill ha Ă€nnu 🙂

1an eller 2an iallafall.

Är svĂ„rt fan jag tĂ€nkte ju köpa mej sjĂ€lv en RG2228 till sommarn men nu blev det ju fan svĂ„rt nĂ€r dem hĂ€r fina sakerna kom oxĂ„ 😆

Tror ni dem har wizard-halsen? LĂ€r ju bara vara att blĂ„sa pĂ„ dem för att de ska spricka i sĂ„ fall 😛. Tycker annars det ser bra ut, man ser ju klart att det Ă€r Ibanez som gjort dem.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tror jag blĂ­vit kĂ€r nu 😳 jĂ€vlar va snygga

FrÄgan Àr om man har rÄd med dem...

Tanke pÄ att rg2228 kostar mellan 12-15 000.

Och skulle inte heller förvÄna mig om dom bara slÀpps i Japan...

Men man blir enormt sugen!!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tror jag blĂ­vit kĂ€r nu 😳 jĂ€vlar va snygga

Mmmm 🙂

Har inte riktigt bestĂ€mt mig vilken jag vill ha Ă€nnu 🙂

1an eller 2an iallafall.

Är svĂ„rt fan jag tĂ€nkte ju köpa mej sjĂ€lv en RG2228 till sommarn men nu blev det ju fan svĂ„rt nĂ€r dem hĂ€r fina sakerna kom oxĂ„ 😆

Tror ni dem har wizard-halsen? LĂ€r ju bara vara att blĂ„sa pĂ„ dem för att de ska spricka i sĂ„ fall 😛. Tycker annars det ser bra ut, man ser ju klart att det Ă€r Ibanez som gjort dem.

Jadu ingen aning,, men ibanez brukar ha bra kvalite va jag vet ..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tror jag blĂ­vit kĂ€r nu 😳 jĂ€vlar va snygga

Mmmm 🙂

Har inte riktigt bestĂ€mt mig vilken jag vill ha Ă€nnu 🙂

1an eller 2an iallafall.

Är svĂ„rt fan jag tĂ€nkte ju köpa mej sjĂ€lv en RG2228 till sommarn men nu blev det ju fan svĂ„rt nĂ€r dem hĂ€r fina sakerna kom oxĂ„ 😆

Tror ni dem har wizard-halsen? LĂ€r ju bara vara att blĂ„sa pĂ„ dem för att de ska spricka i sĂ„ fall 😛. Tycker annars det ser bra ut, man ser ju klart att det Ă€r Ibanez som gjort dem.

Jadu ingen aning,, men ibanez brukar ha bra kvalite va jag vet ..

Wizard halsen pÄ rg2228 kÀnns riktigt jÀvla robust iallafall..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tror jag blĂ­vit kĂ€r nu 😳 jĂ€vlar va snygga

FrÄgan Àr om man har rÄd med dem...

Tanke pÄ att rg2228 kostar mellan 12-15 000.

Och skulle inte heller förvÄna mig om dom bara slÀpps i Japan...

Men man blir enormt sugen!!!

Mm sant dem kommer nog kosta en hel del 😛 men det skulle fan va sĂ„ typist som du sĂ€ger att den bara slĂ€pps i japan 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SĂ„ det Ă€r alltsĂ„ Ă€nnu en tjockare strĂ€ng, alltsĂ„ F#, pĂ„ dessa 8-strĂ€ngade? :rolleyes: Jösses! 🙂 LĂ€ser pĂ„ Wiki att Hagström i Meshuggah har Eb-stĂ€mning och den tjockaste blir dĂ„ F, fett grymt, fĂ„r ta o lyssna pĂ„ dom. 🙂

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

JÄDRAR!!!!!

NÄR kommer de?

HUR MYCKET kostar de?

Helvete vad snygga dom Àr

Som sagt, detta Àr ingen produktions modell tyvÀrr, utan enbart en skiss...

Denna gitarren skulle bli dyr att massproducera, och dÀrför avsed för en vÀldigt liten marknad.

SÄ vill du ha nÄn av dessa fÄr du nog be dom custom-bygga Ät dig. NÄn dag nÀr jag Àr rik ska jag ta mig fan skaffa en :rolleyes:

BĂ€ttre bild...

Infinity8lineupdigitalpostsize.jpg

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Funderar pÄ att skaffa en custom agile 8a till hösten. Eller sÄ köper jag bara en av standard 8orna som kommer dÄ

Mmm, om du vill imponera pÄ folk och vara "annorlunda" kan det kanske vara kul med an Custom Agile, men jag tror knappast du fÄr en bÀttre gitarr för pengarna om jag ska vara Àrlig. Som sagt, nÀr man ser dessa skisser ovan, sÄ blir man bra sugen att fÀrga om sin gitarr... Men jag köpte knappast denna gitarr för att den var snygg...utan betalar hellre pengar för en BRA gitarr som som ser massproducerad/trÄkig ut, Àn en dÄlig gitarr som ser bra ut....

Har fortfarande inte bestÀllt nya tjockare strÀngar till min gura...

Valet stÄr mellan D'Addario och Elixer. Har hört att Elixer ska hÄlla lÀngre...

Men Ä andra sidan vet jag inte hur mycket "spÀnningen" skiljer mellan dess strÀng fabrikat.

Och Elixer svarar inte pÄ mail. Förhoppningsvis Àr skillnaden vÀldigt marginell, men jag har hört att de ska vara nÄgot högre i spÀnning.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SĂ„ det Ă€r alltsĂ„ Ă€nnu en tjockare strĂ€ng, alltsĂ„ F#, pĂ„ dessa 8-strĂ€ngade? 🙂 Jösses! 😆 LĂ€ser pĂ„ Wiki att Hagström i Meshuggah har Eb-stĂ€mning och den tjockaste blir dĂ„ F, fett grymt, fĂ„r ta o lyssna pĂ„ dom. 🙂

/Memphis

/OT/

lÄter ju rÀtt brutal eller hur?/OT/
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...