Jump to content
Annons

Cymbalpads


bakke

Recommended Posts

Jag ska sätta ihop en budgetvariant av ett digitalt trumset, jag har ett gammalt akustiskt trumset som jag ska köpa triggmickar till och komplettera med en trummodul och pads för hi-hat och cymbaler.

Jag har två cymbaler på trumsetet, funkar det att använda de gamla cymbalställen eller måste jag köpa speciella för padsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag ska sätta ihop en budgetvariant av ett digitalt trumset, jag har ett gammalt akustiskt trumset som jag ska köpa triggmickar till och komplettera med en trummodul och pads för hi-hat och cymbaler.

Jag har två cymbaler på trumsetet, funkar det att använda de gamla cymbalställen eller måste jag köpa speciella för padsen?

Du kan använda de gamla ställen, fungerade underbart för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska sätta ihop en budgetvariant av ett digitalt trumset, jag har ett gammalt akustiskt trumset som jag ska köpa triggmickar till och komplettera med en trummodul och pads för hi-hat och cymbaler.

Jag har två cymbaler på trumsetet, funkar det att använda de gamla cymbalställen eller måste jag köpa speciella för padsen?

Du kan använda de gamla ställen, fungerade underbart för mig!

Tack för svaret, vilka pads använder du?

Jag mailade Thomann och frågade om deras billigaste pads (Millenium) går att montera på vanliga cymbalstativ men fick svaret att dom inte gör det, så det verkar som det är skillnad mellan olika märken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag använde de pads som ser ut som cymbaler, de som följer med till Roland Td-3kv kitten... 😛

Fungerade skitbra! Men om du ska ha pads som kan sitta på vanliga ställ ska det nog vara just dessa 😉

Annars kan du ju kolla i någon butik i nrheten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...