joeljungell (oregistrerad) Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 SÄ som topicen lyder! Lista era favorit VST Pluggar! Jag fÄr nÀmligen en liten summa pengar snarast och tÀnkte uppgradera lite i ljudarkivet, och skriv era favoriter, INTE prisvÀnligast! Jag mÄste sÀga att en utav mina stora favoriter Àr Massive! SÄ lÄt tipsen flöda!
linuskarlsson Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Om jag mot all förmodan skulle överge Reason, skulle mitt svar vara...Discovery Pro đ
raso (oregistrerad) Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Albino och ja, amplitube Ă€r ju en vstplugg men det var nog inte sĂ„nt du sökte đ
linuskarlsson Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 LennarDigital Sylenth 1 Ă€r riktigt fin ocksĂ„ đ
FredrikMikaelsson Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 rally sa: Vintage Warmer 2. Göttast alltialloverktyg i stan!!! Samma hÀr!
tomazopantera Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 omöjligt att bara vÀlja en... akoustik piano z3ta korg legacy (sÄ bra lÀt aldrig min gamla korg M1) obsession, har nÄgra Är pÄ nacken, men ack sÄ slickt...
Claes Holmerup Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!) PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvĂ€rda) Celemony Melodyne (bra vertyg som visserligen inte anvĂ€nds mycket, men de gĂ„nger det behövs, Ă€r det en livrĂ€ddare) Knufinke SIR2 (bĂ€sta reverbet) EWQLSO Gold (kalasbra orkesterbibliotek) Scarbee J-Slap'n fingered, VKC, Imperial Drums (Scarbee gör helt suverĂ€na samplingsbibliotek, sĂ„ man kan inget annat Ă€n gilla dem) Virtual Guitarist2, Groove Agent3 (skitbra hjĂ€lpmedel medan man komponerar - och i vissa fall tillrĂ€ckligt bra för att finnas kvar i slutmixen) Lennar Sylenth1 (bra och prisvĂ€rt synt) Hypersonic2, Sampletank2 (bra "smör-och-bröd"-moduler) Ja - lite att fundera över blev det kanske... đČ
Anders F Postat 21 maj 2008 Postat 21 maj 2008 MĂ„ste det vara just vst-formatet....nĂ€, tĂ€nkte vĂ€ll det, finns ju wrappers đČ Jag kan sĂ€ga att jag nu testat demo av MDW Hi-Res Parametric EQ och har blivit förĂ€lskad, detta blir ett köp för min del iaf nĂ€r pengarna kan hamna dĂ€r! Helt underbar!!!
Boxcutter Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 EWQL Symphonic Orchestra PRO Xp Gold klarar sig ingen utan.
rally Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 (redigerat) Claes sa: Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!)PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvĂ€rda) TvĂ„ gĂ„nger dagens sanning! Nu var det ju precis det trĂ„den INTE skulle handla om, men jag tycker verkligen att man fĂ„r vĂ€ldans mycket för pengarna med dom flesta PSP pluggar. Tycker ocksĂ„ att sonalksis kĂ€nns grymt mycket kvalitet att jobba med. Har inte riktigt kĂ€nnt mig bekvĂ€m med deras EQ (har en tendens att "frĂ€sa" lite i lĂ„g diskant), men Multibandskompressorn Ă€r riktigt riktigt bra (om du har stĂ„lar), och Gaten - SV-719 Ă€r ju utan tvekan bĂ€st pĂ„ banan. Kolla Ă€ven in deras TBK, om du vill ha lite mer "kreativa" effekter. Riktigt roliga! ------------- MĂ„ste ju tillĂ€gga, nĂ€r man Ă€ndĂ„ pratar om kreativa kompressorer, sĂ„ Ă€r ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis pĂ„ deras hemsida och smakar festis pĂ„ trumbussen đ Redigerat 22 maj 2008 av rally
joeljungell (oregistrerad) Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 rally sa: Claes sa: Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!)PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvĂ€rda) TvĂ„ gĂ„nger dagens sanning! Nu var det ju precis det trĂ„den INTE skulle handla om, men jag tycker verkligen att man fĂ„r vĂ€ldans mycket för pengarna med dom flesta PSP pluggar. Tycker ocksĂ„ att sonalksis kĂ€nns grymt mycket kvalitet att jobba med. Har inte riktigt kĂ€nnt mig bekvĂ€m med deras EQ (har en tendens att "frĂ€sa" lite i lĂ„g diskant), men Multibandskompressorn Ă€r riktigt riktigt bra (om du har stĂ„lar), och Gaten - SV-719 Ă€r ju utan tvekan bĂ€st pĂ„ banan. Kolla Ă€ven in deras TBK, om du vill ha lite mer "kreativa" effekter. Riktigt roliga! ------------- MĂ„ste ju tillĂ€gga, nĂ€r man Ă€ndĂ„ pratar om kreativa kompressorer, sĂ„ Ă€r ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis pĂ„ deras hemsida och smakar festis pĂ„ trumbussen đ Haha, fan gratis Ă€r alltid gott! Ville egentligen inhandla ett par nya studiohörlurar, men ack sĂ„ ville mina flottiga fingrar pilla med nya ljud! Men eftersom ni hĂ€r har varit sĂ„dana Ă€nglar som ni varit sĂ„ kommer jag o slĂ€nga in en till frĂ„ga hĂ€r nu đ Jag producerar mestadels progressive house och jag Ă€r sjuukt nyfiken pĂ„ vad deadmau5 anvĂ€nder för plugg (han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det Ă€r VST pluggar han anvĂ€nder) Om nĂ„n möjligtvis vet, eller kan tipsa om en VST synth som skulle passa Progressive house?
joeljungell (oregistrerad) Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 joeljungell sa: rally sa: Claes sa: Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!)PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvĂ€rda) TvĂ„ gĂ„nger dagens sanning! Nu var det ju precis det trĂ„den INTE skulle handla om, men jag tycker verkligen att man fĂ„r vĂ€ldans mycket för pengarna med dom flesta PSP pluggar. Tycker ocksĂ„ att sonalksis kĂ€nns grymt mycket kvalitet att jobba med. Har inte riktigt kĂ€nnt mig bekvĂ€m med deras EQ (har en tendens att "frĂ€sa" lite i lĂ„g diskant), men Multibandskompressorn Ă€r riktigt riktigt bra (om du har stĂ„lar), och Gaten - SV-719 Ă€r ju utan tvekan bĂ€st pĂ„ banan. Kolla Ă€ven in deras TBK, om du vill ha lite mer "kreativa" effekter. Riktigt roliga! ------------- MĂ„ste ju tillĂ€gga, nĂ€r man Ă€ndĂ„ pratar om kreativa kompressorer, sĂ„ Ă€r ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis pĂ„ deras hemsida och smakar festis pĂ„ trumbussen đ Haha, fan gratis Ă€r alltid gott! Ville egentligen inhandla ett par nya studiohörlurar, men ack sĂ„ ville mina flottiga fingrar pilla med nya ljud! Men eftersom ni hĂ€r har varit sĂ„dana Ă€nglar som ni varit sĂ„ kommer jag o slĂ€nga in en till frĂ„ga hĂ€r nu đ Jag producerar mestadels progressive house och jag Ă€r sjuukt nyfiken pĂ„ vad deadmau5 anvĂ€nder för plugg (han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det Ă€r VST pluggar han anvĂ€nder) Om nĂ„n möjligtvis vet, eller kan tipsa om en VST synth som skulle passa Progressive house? RĂ€ttelse - förutom all hĂ„rdvara han sitter i, men nĂ„n vst synth lĂ€r han ju pilla i!!!
Anders F Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 (redigerat) joeljungell sa: (han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det Àr VST pluggar han anvÀnder) joeljungell sa: RÀttelse - förutom all hÄrdvara han sitter i, men nÄn vst synth lÀr han ju pilla i!!! Har jag dock svÄrt att tro pÄ det dÄ PT anvÀnder sig av RTAS formatet, men synthen han anvÀnder sig av kan vara wrappad, eller finnas i bÄda formaten. Redigerat 22 maj 2008 av Gizmozis
Lonian Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 Jag vet inte men jag har aldrig riktigt fastnat för Nexus och Zt3a+ , testat hemma hos en kompis men finner inte dem tillfredstÀllande. Jag har dock Vanguard med ett antal banker som jag gillar. Sedan mÄste jag sÀga att Hypersonic Àr otrolgt frÀnt.
android Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 E-phonic LOFI CamelCrusher Distroyer Gratis Ă€r gott! đ
lord_von_bagge Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 Nexus = Finns ljud till all sorts musik jag provat đ V-Station = VĂ€ldigt skön vst med ett schysst skrikigt lead ljud đ
Darteis (oregistrerad) Postat 27 maj 2008 Postat 27 maj 2008 Personligen gillar jag Synth1 VSTi, riktigt vÀlljudande gratis VSTi synth med 2 osc, bra filter och bra filter envelopes, unison, inbyggda effekter, arpegiator och annan goodness. DÀrefter kan jag rekomendera D-Blue Glitch, vilken ochsÄ Àr gratis, mycket smidigt med Ätta olika effekter eller vad den nu har som man kan med hjÀlp av en inbyggd pattern sequencer styra i takt. Har helt okej filter med! Sist men inte minst Superwave P8, riktigt bra kanske inte lika smidig att programera som Synth1, men efter att jag lÀrt mig synth1 sÄ var den enkel att programera. LÄter lite snÀllare. OcksÄ gratis! Googla de grejorna sÄ har ni lite att leka med
nattvaktaren Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 joeljungell sa: RÀttelse - förutom all hÄrdvara han sitter i, men nÄn vst synth lÀr han ju pilla i!!! "Sitter i hÄrdvaran?" Stolen dÄ? Tvivlar pÄ att Deadmau5 skiljer sig sÄ mycket frÄn de flesta andra dansproducenter, det Àr nog 100% mjukvara dÀr ocksÄ. Om han jobbar i ProTools Àr han inte bara en överskattad tjatmoster, utan dessutom en korkad överskattad tjatmoster eftersom ProTools midihantering Àr skrÀddarsydd för att lÀgga vÀxelbas till dansbandsmusik och egentligen inte duger till nÄgot annat.
VacUm Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 nattvaktaren sa: Om han jobbar i ProTools Ă€r han inte bara en överskattad tjatmoster, utan dessutom en korkad överskattad tjatmoster eftersom ProTools midihantering Ă€r skrĂ€ddarsydd för att lĂ€gga vĂ€xelbas till dansbandsmusik och egentligen inte duger till nĂ„got annat. đ
Jon Rinneby Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 Dessa Àr de jag anvÀnder mest * Waves SSL 4000 (kanalstripp och kompressor att dö för) * URS Classic Console Strip Pro (Ska du ha en kanalstripp, ska du ha denna) * Oxford pluggpaket kompressor, limiter, eq, reverb, inflator och transmod Och sÄklart, om du har rÄd ska du helt klart skaffa UAD-1 kort med massa fina pluggar.
Demomannen Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 Yllet sa: Dessa Àr de jag anvÀnder mest * Waves SSL 4000 (kanalstripp och kompressor att dö för) * URS Classic Console Strip Pro (Ska du ha en kanalstripp, ska du ha denna) * Oxford pluggpaket kompressor, limiter, eq, reverb, inflator och transmod Och sÄklart, om du har rÄd ska du helt klart skaffa UAD-1 kort med massa fina pluggar. Skicka din CD till mig, jag betalar lika mycket som du gjorde för dina pluggar.
djstyler Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 refx nexus med expansioner, och steinberg virtual guitarist! đ
Messer Postat 10 juni 2008 Postat 10 juni 2008 (redigerat) Sylenth1, Sytrus samt Korg M1 och Wavestation. Redigerat 10 juni 2008 av Messer
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.