Jump to content
Annons

HDSP 9632 krångel


Theeoo

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Men jag har liksom satt allt rätt i device setup. Riktigt skumt är det.

Lite konstigt också att i HDSP mixern så ger den utslag i ingång 11 och 12?

Såhär står det när cubase ska "testa" kortet.

Not all the selected devices in the current configuration were successfully started with their selected options. If this card is currently configured to accept a digital signal, and no digital signals is present, please either reconfigure the card to use an "internal" clock, or apply a digital signal, or if possible switch this port to accept an analog input

Redigerat av Theeoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i det där ASIO Multimedia setup-programmet. Det ger alltid felmeddelanden.

Det är i Cubase-inställningarna - alltså i programmet - du måste göra rätt inställningar och lägga till alla in- och utgångar.

Om det ger utslag på ingång 11 och 12, så är det bara att ställa in audiokanalen i Cubase på att ta emot från de ingångarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skapar ett nytt audio spår finns det bara ett alternativ på input och det är ASIO Hammerfall DSP stereo in och på out samma sak fast lef/right också.

Ett annat mystiskt problem är att när jag spelar upp video i VLC player så hackar ljudet som fan. Inte i Winamp.

Jag tror att anledningen till varför det ger utslag i 11 och 12 är för att dom två kanalerna är analoga.

Har fortfarande inte en aning om varför inte cubase uppfattar ljud!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...