Jump to content
Annons

Får man använda samplingar?


ramoand

Recommended Posts

Hej!

Jag har tänkt skaffa virtual guitarist 2 eventuellt.. men hur e de med sånna samplingar som finns där, får man använda dom till sina låtar? Om man då skulle lyckas få kontrakt med en låt som gjorts med sånna samplingar, vem har då skrivit låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Hej!

Jag har tänkt skaffa virtual guitarist 2 eventuellt.. men hur e de med sånna samplingar som finns där, får man använda dom till sina låtar? Om man då skulle lyckas få kontrakt med en låt som gjorts med sånna samplingar, vem har då skrivit låten?

Ehh skämtar du eller? 🙂😆☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte en helt irrelevant fråga, faktiskt - eftersom det förekommer många samplingsskivor som man kan köpa, men som inte får användas till kommersiella produktioner om man inte skaffar en speciell licens för det. Det är något som väldigt få reflekterar över...

Det står inget om detta i VG-manualen, så jag utgår från att det är du som har alla rättigheter till låten - åtminstone så länge du själv äger ett original. Om du skulle sälja programmet vidare, så att du inte längre äger någon licens på det så kan det däremot bli en lite knepigare fråga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...