Jump to content
Annons

Studiofestival 20 - Vinnaren


PokerFigge

Recommended Posts

Annons

vilka hade gjort övriga bidrag och hur placerade de sig? kul att veta lite om alla bidrag och inte baqra vinnaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allesammans!!

Hur produktionen gick till? I snabba drag;

Grund: Inspelat "live" med följande samplade instrument: Trumset, Bas, Piano, Rhodes, Analogsynt (följer basen mest). Gitarr pålagt av en kompis ,Tack Carl!

Blås: Riktig trumpet och fluegelhorn. Samplade tromboner, valthorn, tvärflöjt & oboe.

Stråk: Blandade enskilt samplade; Cello, Viola, Violin.

Percussion: Congas, Shaker och Koklocka av Carl. På handklapp fick jag hjälp av Gisela & Loffe.

Sång: Undertecknad 🙂

Jag tror inte jag glömde något i instrumenteringen. Om det är något mer ni ville veta så är det bara att fråga!

//Karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejävlar! 😮

Då får du inte vara med mer. 😆 Det var faktiskt riktigt, riktigt bra.

Rätt låt vann! Fast jag tror jag alltid röstat max på den som låt vunnit. 😉

Ska se om jag kan hitta något litet enskillt webbforum där bara jag är med och tävlar. Så jag har en chans menar jag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till vinnaren! 😮

Tog mig friheten att försöka summera, som alla nog gissat blev det en överlägsen seger till låt 6:

06 Saturday (com back to me): 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 6 + 10 + 10 + 4 = 80 poäng

Delad 2:a plats hela 3 bidrag:

01 Into my life: 3 + 6 + 4 + 4 + 4 + 6 + 6 + 2 = 35 poäng

05 If You hang the DJ: 4 + 3 + 6 + 6 + 3 + 1 + 3 + 6 + 3 = 35 poäng

08 Dansa: 6 + 2 + 1 + 3 + 10 + 3 + 10 = 35 poäng

och resterande:

04 Down at the boogie Palace: 2 + 4 + 6 + 3 + 4 + 6 + 4 + 1 = 30 poäng

03 dance dance dance: 1 + 2 + 10 + 4 + 6 = 23 poäng

02 Festival danceteria: 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 1 + 1 + 2 = 11 poäng

07 Narallapengargott: 10 poäng

09 Ultra ljud Booty Must Bogie: 3 + 2 + 2 = 7 poäng

Kul att alla fick poäng.

Så till min låt "TGIF Dansa", inspiration blev främst KC and the sunshine band och 'Funky town', vad jag fick den enkla texten ifrån vet jag inte, men jag gillar att dansa emellanåt fast det händer inte så ofta 🙂

Jag använder Logic Pro 8 med inbyggda effekter, de plugins jag köpt till är AD och Guitar rig 3, här lite detaljer om nån nu är nyfiken:

Trummorna är alltså AD, Adpak retro med en preset som jag pillat på, tycker jag lyckades sisådär med att få till 70-tals discotrumljud, pukorna blev ganska lyckat men nån tyckte det lät 80-tal, jaja.

Basen är en billig elbas körd genom logics kompressor, filter och sen in i GR3 (bass pro - picked bass deep).

Sång och stämmor är jag själv med klassisk garderobsinspelning genom kompressorer, filter och ganska för mycket pitchcorrection...så det blir typ skit in och polerad skit ut 😉

Synth som spelar i intro och med gitarr är EXS24 "Classic Synlead", EXS24 "Dirty Electric Piano" används även med gitarr mellan sången i början.

Gitarr komp är GR3 "funky autowah", sologura är "classic 70's wah".

Några handklapp är med som inte hörs så mycket som planerat.

Hade tänkt ha med ett sånt där coolt elektriskt piano på nåt sätt men kan inte spela piano så bra så det blev gura i stället 😆

Vad gäller 'mastering' så utgick jag från 'Final hip hop master wide' i Logic som jag skruvade lite lätt på. Ja så mycket mer är det inte.

Efter sista placering i punkfestivalen trodde jag att jag skulle slåss om jumboplaceringen här med så jag är lite positivt överraskad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allesammans!!

Hur produktionen gick till? I snabba drag;

Grund: Inspelat "live" med följande samplade instrument: Trumset, Bas, Piano, Rhodes, Analogsynt (följer basen mest). Gitarr pålagt av en kompis ,Tack Carl!

Blås: Riktig trumpet och fluegelhorn. Samplade tromboner, valthorn, tvärflöjt & oboe.

Stråk: Blandade enskilt samplade; Cello, Viola, Violin.

Percussion: Congas, Shaker och Koklocka av Carl. På handklapp fick jag hjälp av Gisela & Loffe.

Sång: Undertecknad 😉

Jag tror inte jag glömde något i instrumenteringen. Om det är något mer ni ville veta så är det bara att fråga!

//Karl

"Riktig trumpet och fluegelhorn", alltså jag "trodde" jag hamnat i ett amatörforum, men nu är jag inte säker längre 😮🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

ang min låt dance dance dance, så hade jag nog lite bråttom att skicka in för mixen låter ju inte bra, skulle egentligen velat ha blås på refrängen men hittade inget som funkade, så det blev nån kass synth, mitt usla gitarr spel med phaser effekt, mitt eget basspel och (tyvärr) sång. skulle egentligen velat att en tjej sjöng låten men hon hade inte tid så det fick bli som det blev, stråkarna var i allafall ok.

det är väl lite launge lizard elpiano tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns inte hur min och DivineCo's låt (05 - Dont kill the dj - eller vad den nu hette) lät längre.

Och jag minns inte hur den kom till. Det är en stor minneslucka där.

Jag är inte ens säker på om jag var med.

Troligen köpte vi den på Ebay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Down at the Boogie Palace - Hellpig & Åsa W. Det blev inte så sjuttiotal som jag tänkt från mig från början... som alltid ändras visionen med arbetet på något sätt. Å inte har jag skrivit någon dansmusik tidigare heller. Tyckte att slutresultatet blev ok men som sagt inte vad jag hade tänkt att det skulle bli. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Grattis Kyaal!

Nästa gång får jag se till att göra färdigt en låt till festivalen.

Jag får tacka Valdez för ett fint samarbete med Into my life!

En fantastisk röst!

Vi skall jobba klart låten Into my life hoppas jag.

Tack för att ni gillade bidraget trots att det inte var klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Och btw kyaal jag var på väg att säga att jag hittat en svaghet i ditt arr som inte var så 70 tal.

Basen lät som en Yamaha TX81Z... det var nog fel va? 🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Varför är låten uppladdad på "SpeedyShare" och inte Studios egna uppladdningstjänst? Länken är nu död, och jag vill gärna ha tag i låten...

Jag me! 😉

Ett ögonlock, jag har en kopia av alla låtarna i iTunes, lägger upp dem strax på min sida..

Edit: här: http://files1.bredband.net/cpuser_b658216/...stival%2020.zip

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...