Jump to content
Annons

Takabsorbenter

Guest bigkane

Recommended Posts

Guest bigkane

Hejsan är snart klar med bygget av mitt hörn/sångbås.

Hörnan skyms med molton-tyg och väggarna är täckta 50/50 med GoldenAge PyraPanel 100, pga av att ekonomin inte räcker till att täcka hela väggarna men det går bra så här också.

I hörnet har jag gjort en "Leight Weight Corner Absorber" Lee's utmärkta konstruktion, och på golvet har jag en tjock matta.

Men... det är en sak som fattas och det är takabsorbenterna.

Med en liten bugdet kan jag inte spendera något mer på "ok" skummaterial iaf. inte GoldenAge som är otroligt dyra.

Det jag undrar är, skulle det vara en bra idé att täcka taket med JJlabs A-Absorb när man har Pyrapanel på väggarna? (om det spelar någon roll)

Mvh

Edited by bigkane

Annons

Du kan ju bygga ett "moln" med ungefär samma princip som Lee's modeller till hörnen - och hänga upp i taket.

Hittade en tråd som handlar om just detta: https://www.studio.se/index.php?showtopic=27369 :rolleyes:

Min variant (som är byggd på samma sätt som Corner Absorbern) finns på bild i denna skojiga tråd. https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=713055

Tackar för alla svar.

Det får nog återigen bli din idé Lee 😉

Gött! Du får gärna kasta upp bilder av dina hörnabsorbenter i Lightweight-byggtråden. Hade varit kul att så någon annans försök och tygval.

/Lee

Guest bigkane
Min variant (som är byggd på samma sätt som Corner Absorbern) finns på bild i denna skojiga tråd. https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=713055

Tackar för alla svar.

Det får nog återigen bli din idé Lee ☺️

Gött! Du får gärna kasta upp bilder av dina hörnabsorbenter i Lightweight-byggtråden. Hade varit kul att så någon annans försök och tygval.

/Lee

inga problem ska bifoga dem när allt är monterat

En markskiva 4st skruv 4 brickor, tyg plus lite tjp. Billigt och bra plus att om du köper ett helt paket markskivor kommer det garanterat att bli några över vilket man kan använda som sängbotten om man gillar att rulla glasfiber;) Ska skicka in bilder på våran fina konstruktion i studion 😉

Guest bigkane
En markskiva 4st skruv 4 brickor, tyg plus lite tjp. Billigt och bra plus att om du köper ett helt paket markskivor kommer det garanterat att bli några över vilket man kan använda som sängbotten om man gillar att rulla glasfiber;) Ska skicka in bilder på våran fina konstruktion i studion 😉

Ok alltid roligt att se andras idéer också 😉

Guest bigkane

911200864223P2593.jpg

Har nu byggt 2 st. takabsorbenter med storlekarna 57x118.

Problemet är att jag inte vet hur många jag behöver montera i taket, och var jag ska sätta upp den/dem för bästa möjliga effekt.

Också undrar jag åt vilket håll jag ska vinkla den/dem snett (eftersom jag nu hört att det är bra att vinkla)

Har gjort en bild på båset så det blir enklare att förklara för den som svarar, det tjocka strecket är molton-tyget och det andra är så klart väggarna.

Ett snabbt svar skulle uppskattas eftersom jag tänkte montera idag.