Jump to content
Annons

SLC - Subtragdoo 001


SLC-trax

Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      3
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Subtragdoo 001

ARTIST/GRUPP: SLC

GENRE: Progressive trance

LÅTLÄNGD: 7:37

KOMPOSITÖR: Ola Lindfeldt

PRODUCENT: Ola Lindfeldt

INSPELNINGSÅR: 2001

FORMAT: MP3

STORLEK: 7 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: SLC-Subtragdoo_001.mp3

Jag är ny på detta forum och vill på detta sätt presentera vad jag pysslar med.

Jag är en glad amatör som använder Reason. Ni som e "studiorävar" hör väl detta så fort ni trycker på Play samtidigt sm ni drabbas av sura uppstötningar...? 😎

Låten är inte ny precis: från 2001. Men jag valde den eftersom den är min egna favorit. Enformig? Mmm..Det ska vara så, om du aldrig har lyssnat på proggtrance förut så kanske inte detta är rätt för dig.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Satt precis och skummade Sub 6 och Buttersonic , så du får stå ut med en orättvis jämförelse. 😎

Tycker kanske att det inte händer tillräckligt mycket för att hålla intresset uppe.

Krävs en mer spännande ljudbild för att fånga iallafall mig med monotoni.

Sen undrar jag om du inte glömt diskanten alldeles?

..och slutligen:

Välkommen hit! 🙂

edit: 3/5. Många trancetyper gillar andra program bättre än Reason förresten. Du har testat annat också antar jag?

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta mig tusan...det här var skönt!

Monotonin gillar jag, men kanske inte är det bästa när man sitter vid datorn. Jag får bränna ut det och ha när jag sitter och målar, då är sånt här perfekt för att skapa rätt stämning.

Men jag håller verkligen med Dumb Dan angående diskanten... Finns det ingen trevlig sågtand du kan lägga in där? 😎

EDIT: Glömde det viktigaste.... Välkommen!

Redigerat av insolitus
Link to comment
Dela på andra sajter

Upp med diskanten.. det låter F.I.L.T om hela pangkakan... lustigt..det första som slog mig var att introt med 16-delsbasen ihop med kicken påminde om Electric med Leyla-K.. 🙂 nu får väl DU sura uppstötningar 😎

Det där growlande ljudet låter som om en didgeridoo..

Jag gillade det här 16-delssmattrandet, men diskanten måste upp 2Kg ungefär

På't igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt Dan, diskanten är för låg genom hela låten.. Men det kommer inte bli aktuellt med remix eftersom jag

1) har tappat intresset för denna låt (den är från 2001 som sagt), 2) fuckat upp orginalfilen :rolleyes:

Jodå jag har provat massor med andra program givetvis även Cubase. Jag tycker att Cubase VST låter svinbra och det finns ju massor med fräcka softsynthar och effekter. Men jag upplever att det strular mycket (har inte köpt det: kanske är en faktor?) och att det är inte alls så användarvänligt och produktivt som Reason är.

Jag är ganska säker på att man kan få det att låta riktigt bra i Reason om man gör rätt. Jag har lärt mig en del om mastering sedan -01 jag ska se om jag är mogen för att släppa något nyare med bättre ljudkvalitet snart. Och så har jag börjat snegla mer mot Full-On, så det blir kanske mer ös nästa gång 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska säker på att man kan få det att låta riktigt bra i Reason om man gör rätt.

Ja det är jag den första att skriva under på!

Använder Reason till 80 % i mina låtar.

Men just trancefolket tycks föredra andra plattformar, det var bara det jag menade.

Analoga fet-leads görs ju ofta bäst i analoga fet-syntar dessutom. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Leyla who? Har jag aldrig hört talas om, är hon känd eller.. ? 😱

nej hon är nog mest känd nuförtiden för att ha snattat i någon butik och åkt dit... :rolleyes:

Leila-K körde ihop med Rob 'n Raz, Robert Wåtz o Rasmus Lindwall.. bl.a.. Låten Electric var Denniz PoP inblandad i..

Link to comment
Dela på andra sajter

helt ok... jag är iofs mer för blandningen mellan progressive trance och house.. typ probspot, özgür can, tilt, andy moor, adam white osv osv

kicken verkar försvinna lite då och då... checka compressor och eq inställningarna...

skulle gärna vilja ha nåt som täcker de höga frekvenserna oxå låten känns lite platt på nåt sätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

helt ok... jag är iofs mer för blandningen mellan progressive trance och house.. typ probspot, özgür can, tilt, andy moor, adam white osv osv

kicken verkar försvinna lite då och då... checka compressor och eq inställningarna...

skulle gärna vilja ha nåt som täcker de höga frekvenserna oxå låten känns lite platt på nåt sätt...

Du å Marcus Schultz då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...