Jump to content
Annons

Är ni nöjda med Altiverb.


Jan (oregistrerad)

Recommended Posts

Jan (oregistrerad)

Jag har precis beställt Altiverb som tillverkas av Audioease. Jag har fått goda referenser och jag har läst lite tester och det skall tydligen låta fantastiskt bra. Detta kostar ca 5.800 kr vilket är ganska mycket pengar för ett mjukvarureverb, men man betalar säkert för kvalitén.

M.v.h.

Jan

Redigerat av Jan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

AV är mkt bra för filmarbete. Beroende hur du tänkt använda det så är det prisvärt, men den kräver en hel del processorkraft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis beställt Altiverb som tillverkas av Audioease. Jag har fått goda referenser och jag har läst lite tester och det skall tydligen låta fantastiskt bra. Detta kostar ca 5.800 kr vilket är ganska mycket pengar för ett mjukvarureverb, men man betalar säkert för kvalitén.

M.v.h.

Jan

Köpte just Altiverb 6 på Ebay. Betalade 475 dollar (alltså cirka 2850 kr) plus en iLok för 400 spänn. Altiverb låter snuskigt bra, men drar mycket riktigt en del processorkraft.

/Dex.

Redigerat av Dexter
Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar vi mjukvarureverb så är det inte mycket som slår det på fingrarna faktiskt. Konvolverande reverb är bara så mycket bättre. Att det sedan finns sådana möjligheter att påverka ljudet gör att det utan tvekan är det bästa man kan ha i sin dator. Tidigare var jag helt frälst i Waves IR, men jag tycker nog att Altiverb har sprungit förbi det.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar vi mjukvarureverb så är det inte mycket som slår det på fingrarna faktiskt. Konvolverande reverb är bara så mycket bättre. Att det sedan finns sådana möjligheter att påverka ljudet gör att det utan tvekan är det bästa man kan ha i sin dator. Tidigare var jag helt frälst i Waves IR, men jag tycker nog att Altiverb har sprungit förbi det.

🙂

Sen finns ju också SIR som är ett gratis impulsreverb för windows och vstmiljö...

plus att det finns massvis med gratis impulser att hämta på nätet..

hittade bara för det inte länken.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar vi mjukvarureverb så är det inte mycket som slår det på fingrarna faktiskt. Konvolverande reverb är bara så mycket bättre. Att det sedan finns sådana möjligheter att påverka ljudet gör att det utan tvekan är det bästa man kan ha i sin dator. Tidigare var jag helt frälst i Waves IR, men jag tycker nog att Altiverb har sprungit förbi det.

🙁

Sen finns ju också SIR som är ett gratis impulsreverb för windows och vstmiljö...

plus att det finns massvis med gratis impulser att hämta på nätet..

hittade bara för det inte länken.. 😄

Här kanske?

http://www.knufinke.de/sir/sir2.html

Sir är bra, rentav lysande för att vara gratis. (Hmm ettan då, den nya kostar väl lite pengar eller hur?) Det finns mängder med gratis impulser, men det är svårt att veta vilka som faktiskt är bra.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Jan (oregistrerad)

Nu har jag fått altiverbet och skall precis börja installera det. Jag får återkomma med recension, men det roliga med det hela AV är att mjukvarutvecklarna har på något sätt simulerat gamla dåliga 80-talsreverb som låter så fruktansvärt kass att det inte är sant.

M.v.h.

Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...