Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag har precis beställt Altiverb som tillverkas av Audioease. Jag har fått goda referenser och jag har läst lite tester och det skall tydligen låta fantastiskt bra. Detta kostar ca 5.800 kr vilket är ganska mycket pengar för ett mjukvarureverb, men man betalar säkert för kvalitén.

M.v.h.

Jan

Edited by Jan
Annons
Posted

AV är mkt bra för filmarbete. Beroende hur du tänkt använda det så är det prisvärt, men den kräver en hel del processorkraft.

Posted (edited)
Jag har precis beställt Altiverb som tillverkas av Audioease. Jag har fått goda referenser och jag har läst lite tester och det skall tydligen låta fantastiskt bra. Detta kostar ca 5.800 kr vilket är ganska mycket pengar för ett mjukvarureverb, men man betalar säkert för kvalitén.

M.v.h.

Jan

Köpte just Altiverb 6 på Ebay. Betalade 475 dollar (alltså cirka 2850 kr) plus en iLok för 400 spänn. Altiverb låter snuskigt bra, men drar mycket riktigt en del processorkraft.

/Dex.

Edited by Dexter
Posted

Pratar vi mjukvarureverb så är det inte mycket som slår det på fingrarna faktiskt. Konvolverande reverb är bara så mycket bättre. Att det sedan finns sådana möjligheter att påverka ljudet gör att det utan tvekan är det bästa man kan ha i sin dator. Tidigare var jag helt frälst i Waves IR, men jag tycker nog att Altiverb har sprungit förbi det.

🙂

Posted
Pratar vi mjukvarureverb så är det inte mycket som slår det på fingrarna faktiskt. Konvolverande reverb är bara så mycket bättre. Att det sedan finns sådana möjligheter att påverka ljudet gör att det utan tvekan är det bästa man kan ha i sin dator. Tidigare var jag helt frälst i Waves IR, men jag tycker nog att Altiverb har sprungit förbi det.

🙂

Sen finns ju också SIR som är ett gratis impulsreverb för windows och vstmiljö...

plus att det finns massvis med gratis impulser att hämta på nätet..

hittade bara för det inte länken.. 🙂

Posted (edited)

🙁

Sen finns ju också SIR som är ett gratis impulsreverb för windows och vstmiljö...

plus att det finns massvis med gratis impulser att hämta på nätet..

hittade bara för det inte länken.. 😄

Här kanske?

http://www.knufinke.de/sir/sir2.html

Sir är bra, rentav lysande för att vara gratis. (Hmm ettan då, den nya kostar väl lite pengar eller hur?) Det finns mängder med gratis impulser, men det är svårt att veta vilka som faktiskt är bra.

Edited by Egghuvud
Posted

Nu har jag fått altiverbet och skall precis börja installera det. Jag får återkomma med recension, men det roliga med det hela AV är att mjukvarutvecklarna har på något sätt simulerat gamla dåliga 80-talsreverb som låter så fruktansvärt kass att det inte är sant.

M.v.h.

Jan