Jump to content
Annons

Mixer till Delta 1010


Noumenon (oregistrerad)

Recommended Posts

Noumenon (oregistrerad)

Tjena.

Vi har tänkt att skaffa ett M-Audio Delta 1010-kort. Främst för inspelning av trummor.

Mixer vi kollar på är Behringer MX2642 (budget-val) samt MX8000A.

Det jag undrar över är hur man skulle koppla det till kortet.

1. Mick-Mixer. Direct out-1010.

2. Mick-Mixer. Insert-1010-insert.

Direct out ligger dock efter fadern, vilket jag inte tycker är så roligt. Skulle räcka med att ha gainen före. Skulle det gå att använda insert för detta? På MX8000A har du dessutom MixB, och detta skulle då kunna användas för att ta tillbaka ljuden från 1010 och då kan man under inspelningen leka lite med mixningen, eller få fram en bra monitor mix, medans det i datorn förblir oförändrat.

Tips, idér, tankar?

Mvh

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Noumenon (oregistrerad)

Kom just på att jag nästan gav mig själv svaret där *lol*

Mick till mixer.

Insert till 1010

1010 till insert.

Sedan är det bara att mixa monitor hur man vill på mixerbordet.

Hur brukar ni koppla mixer till inspelningsenhet?

Mvh

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

På MX8000A har du dessutom MixB, och detta skulle då kunna användas för att ta tillbaka ljuden från 1010 och då kan man under inspelningen leka lite med mixningen, eller få fram en bra monitor mix, medans det i datorn förblir oförändrat.

Har för mig att MX 8000 Mix B Mute'ar Mix-A signalen..Mix B är väl tänkt för att patcha in flerkanalsbandare utan att behöva patcha om alla sladdar i mixerbordet för efterredigering eller ommixning...

Har själv ett sånt bord i garderoben.. och när jag körde med det som mest använde jag bussarna till det ändamålet du beskriver.

MX8000 har direct out på varje kanal också om du vill ta ut en oförändrad signal till ett alternativt inspelningsmedium samtidigt som du kör den genom en kompressor eller effekter via insertjacket och vidare ut.

Bordet har dessutom lite olika returer för att ta emot en monitorsignal från ditt ljudkort...

..trodde oxå i min stilla iver att jag helt plötsligt skulle få 48 kanaler att stoppa prylar i... men riktigt så bra var det inte ..😳

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Noumenon (oregistrerad)

Nej nej, dt var inte så jag trodde. Att jag hade tillgång till alla 48 kanaler 😉

Visste redan att det "bara" var 24. hehe.

Men att gör sub ut fungerar ju inte alls för min del sen.

Då vore det bättre att köra via insert, eftersom att jag ändå inte kommer koppla ngn kompressor eller dylikt på ljudet (utom i datorn då). Subutgångarna är det bara 8 av, och jag vill ju kunna utnyttja 24 kanaler sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Noumenon (oregistrerad)
På MX8000A har du dessutom MixB, och detta skulle då kunna användas för att ta tillbaka ljuden från 1010 och då kan man under inspelningen leka lite med mixningen, eller få fram en bra monitor mix, medans det i datorn förblir oförändrat.

Har för mig att MX 8000 Mix B Mute'ar Mix-A signalen..Mix B är väl tänkt för att patcha in flerkanalsbandare utan att behöva patcha om alla sladdar i mixerbordet för efterredigering eller ommixning...

Har själv ett sånt bord i garderoben.. och när jag körde med det som mest använde jag bussarna till det ändamålet du beskriver.

MX8000 har direct out på varje kanal också om du vill ta ut en oförändrad signal till ett alternativt inspelningsmedium samtidigt som du kör den genom en kompressor eller effekter via insertjacket och vidare ut.

Bordet har dessutom lite olika returer för att ta emot en monitorsignal från ditt ljudkort...

..trodde oxå i min stilla iver att jag helt plötsligt skulle få 48 kanaler att stoppa prylar i... men riktigt så bra var det inte ..🙂

BTW. vad gör det i garderoben? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...