Jump to content
Annons

Audiophile 2496, Phonic mixer och Vista problem snälla Hjälp?


FXboy

Recommended Posts

Hej på är! efter har sparat pengar nu efter typ 6 månader så va de dags o köpte aså en Audiophile 2496 och en phonic am220 mixer!jag installerade ljudkorten i pc och kopplade den me mixen och tänkte nu kan jag äntligen spela in gitarr och börja göra musik men så blev det inte!

Min problem är aså när jag försöker spela in gitarr så hör en JÄk irriterande brus ljud aså spelar ingen roll om man använder några effekter el ej så brusar de än då! O när jag använde guitar rig o amplitube så brusar det som fan!

Men någ me det när jag försöker o spela in med min midi synth så brusar de med! men när jag spelar valig musik aså mp3 låtar så funkar de bra! Så snälla har nu suttit i 2 väcker med detta så hitta jag inte lösningen el va e det som kan va felet? lite tips och råd skulle uppskattas jätte mycke snälla hjälp mig ni???

OBS! har en ny Dell vostro 400 men Windows Vista! använder live 7 och reason!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Exakt hur har du kopplat?

Alla sladdar vart de går ifrån vart de leder till. Inklusive högtalarna.

Jag kopplade på följande sätt!

Out från ljudkorten in i mixens 2t RTN, från mixens´Main till ljudkortens ingångar.

Sen från mixens Control room till förstärkaren där högtalarna är inkopplade.

De va så en kille hjälpte mig o koppla. Men om ni har andra tips hur jag borde koppla så blir jag tacksamma för det! Men jag tror inte att det kan va orsaken till att det brusar när jag använder gitarren och midi synthen! Vet inte om det kan bro på att jag kanske installerade ljudkorten felaktigt .

Så allt tips och råd är välkommen jag blir hjärtligt tacksam för era hjälpa!!!...

Link to comment
Dela på andra sajter

kan ingen hjälpa mig me detta ? snälla nån ?? vet ni var kan jag hitta tester av m-audio delta Audiophile 2496 tester så kan jag höra hur det låter när man spelar in guitar el midi synth o så?? skulle va mycket snällyt av er om ni kan hjälpa mig nån här me detta problem börjar värkligen snart ge upp o sälja allt jag nys köppt o skitta i göra musik fattan inte varför måste det va så jobigt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok värkar som att ingen kan hjälpa mig me detta.! men kan nån här förklara varför brusar det när jag spelar med midi då? ska till 4 sound o se om de kan hjälpa mig: för de värkar ingen här som kan hjälpa mig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...