Jump to content
Annons

Wavelab-liknande program till Mac


puffra

Recommended Posts

först och främst så visste jag inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden, så om det är någon som känner sig manad att flytta på den till ett lämpligare ställe så är det fritt fram.....

jag har nyligen gått över till logic och OSX. är helnöjd!

dock saknar jag wavelab som attan. har testat lite allt möjligt, peak och audacity...men trivs inte alls...vad kör ni med? vad finns det för alternativ?

sen kör jag ofta med Voxengo R8Brain när jag ska batch-konvertera filer. som bekant finns inte det heller till mac. några alternativ?

tack tack

Redigerat av puffra
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu vet jag ju inte vad du kör på, men om du kör på Logic Pro så får du med ett program som heter Waveburner.

Riktigt bra och är enligt mig t o m lite bättre än Bias Peak.

Annars vete tusan. Jag hade samma strul när jag gick över till mac. Körde på Soundforge innan. Men det löste sig bra där med waveburner.

Link to comment
Dela på andra sajter

dock saknar jag wavelab som attan. har testat lite allt möjligt, peak och audacity...men trivs inte alls...vad kör ni med? vad finns det för alternativ?
Om du bara saknar ljudeditorn (och inte behöver montagefunktionerna osv) finns Adobe Soundbooth till Mac.

Ladda hem demon och testa.

Annars, behåll Wavelab och kör Windows i virtuell maskin med t ex vmware Fusion. Då får du ju r8brain också.

Det bästa av bägge världar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...