Jump to content
Annons

Firewire express kort 54mm till bärbar..


Recommended Posts

tjena.

jag köpte en ny bärbar dator för nästan 4 månader sen, den har vart kanon ända fram tills nu.. innan har jag kört på ett firepod ljudkort, och då funkade det med den inbyggda 4-pins firewire anslutningen.

men nu har jag köpt ett motu ultralite, vilket behöver en mer stabil anslutning, och då började jag leta efter ett 54mm express kort att trycka in i datorn, men hittade inget.. jag har kontaktat MASSOR med internet butiker osv. för att hitta ett, men utan framgång.

då körde jag på alternativ två, och köpte ett 34mm expresskort. men insåg när jag testade det att det inte kommer funka.. för det glappar fö mycket.

dator tillverkaren säger att 54mm porten är kompatibel med både 54 och 34mm. det anser inte jag stämma.. för att stoppar man in ett 34mm kort i en 54mm port där du behöver ansluta något till kortet, så glappar det.

det är så känsligt att vem som helst skulle anse det som icke kompatibelt enligt min mening.. vid kontakt med dator tillverkaren så säger de bara att det är tråkigt, men de anslutningarna är så känsliga..

kan man värkligen komma undan med det!? att i beskrivningen av produkten inte överhuvud taget nämna att med VISSA 34mm kort kan det uppstå problem.. hade det stått så hade jag anat oråd, och kollat upp så att man säkert kan få tag på 54mm firewire kort.. men eftersom det står klart och tydligt att det är kompatibelt med båda, så slog jag till..

är det någon här med samma problem? som kanske fått löst det? eller som är vansinnigt förbannad som mig, och som på något sätt vill sätta åt dator tillverkaren..?

edit: efter att ha pratat med konsumentverket fick jag reda på att det inte är upp till datortillverkaren att lösa mitt problem, utan återförsäljaren.. dvs. elgiganten. så jag får ge det ett försök till att få dem att fixa det. antingen ge mig pengarna tillbaka eller en annan likvärdig dator fast där specen överensstämmer med beskrivningen. får se hur det går...

tacksam för svar!!!

mvh magnus.

Redigerat av mange_andersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om Firepod funkade på inbyggda FW-porten så borde Motu också göra det.

Senaste drivrutinerna och så?

det borde inte alls funka, motu är kända för att vara "kräsna" när det gäller dom sakerna..

självklart senaste drivrutiner.. men som jag sa så är den inbyggda firewiren för instabil, och det vet jag till 100%.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...