Jump to content
Annons

Nexus VST


ZeroX

Recommended Posts

Testade Nexus igår och gillar den skarpt oavsett om man gör techno/trance, pop eller rock. tror att den kan fungera till alla som gillar sjyssta ljud.

MEN måste den ha en Pentium 3Ghz för sig själv för att klara att köra. Den sög massor av cpu eller har jag något knas hos mig?

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Testade Nexus igår och gillar den skarpt oavsett om man gör techno/trance, pop eller rock. tror att den kan fungera till alla som gillar sjyssta ljud.

MEN måste den ha en Pentium 3Ghz för sig själv för att klara att köra. Den sög massor av cpu eller har jag något knas hos mig?

/Micke

Jag har en AMD sempron 3000+ 1.81Ghz dator med 2GB ram och det rullar då fint för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan då är det något knas. Kommer inte ihåg vad jag har ,men skall kolla det. En standard 3Ghz dell. Kanske kan vara 1Gb då.

Buffersize på ljudkortet eller?

/Mvh Micke

Jag kör ett flertal åt gången på min Vaio 2.2ghz, visseligen dual core och det rullar fint.

Har du kollat din buffersize?

Hur mycket ram-minne har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pexeg (oregistrerad)

När ni ändå pratar om Nexus kan ja passa på å fråga hur man editar rattarna.. säger filtret lr vad som hällst. Om ja nu vill filtrera min melodi, så ja vill att den sakta ska bli tydligare å tydligare, Hur editar jag den då? ja ska la inte behöva använda Fl's Filter som effekt, borde la kunna gå direkt på plug inen? tack på förhand.. blir galen 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni ändå pratar om Nexus kan ja passa på å fråga hur man editar rattarna.. säger filtret lr vad som hällst. Om ja nu vill filtrera min melodi, så ja vill att den sakta ska bli tydligare å tydligare, Hur editar jag den då? ja ska la inte behöva använda Fl's Filter som effekt, borde la kunna gå direkt på plug inen? tack på förhand.. blir galen 😊

Nu är jag inte helt 100 på hur Nexusen funkar men jag förutsätter att det finns en cutoffratt som du kan vrida på för att uppnå den önskade effekten. Kika efter den och testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pexeg (oregistrerad)
När ni ändå pratar om Nexus kan ja passa på å fråga hur man editar rattarna.. säger filtret lr vad som hällst. Om ja nu vill filtrera min melodi, så ja vill att den sakta ska bli tydligare å tydligare, Hur editar jag den då? ja ska la inte behöva använda Fl's Filter som effekt, borde la kunna gå direkt på plug inen? tack på förhand.. blir galen 😮

Nu är jag inte helt 100 på hur Nexusen funkar men jag förutsätter att det finns en cutoffratt som du kan vrida på för att uppnå den önskade effekten. Kika efter den och testa.

Ja fixade det precis efter ja skrev inlägget, jävla konstigt man fick gå in på men nu hitta ja det iaf.. lite knepigt, trode det bara skulle kunna vara att höger klicka på ratten å sen liksom bara välja edit, men då återställer den ju bara ratten, men tack iaf!..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...