base10 Postat 22 februari 2008 Postat 22 februari 2008 Hejsan, det vĂ€rkar som att cpu nivĂ„n pĂ„ FL gĂ„r upp jĂ€kligt lĂ€tt. Med z3ta+ fick jag upp den till 100% med en supersaw preset, vanguard 20% och sĂ„ vidare... Pluggarna ska vĂ€ll inte dra sĂ„ mycket kraft? Kör med en AMD64 dualcore, 4600+ i hastighet, det borde vĂ€ll duga? Hade tidigare en p4 pĂ„ 3,2ghz och den klarade mycket mer. Har FL support för dualcore processorer, blir riktigt förtvivlad pĂ„ detta. Lekt med buffern lite, det hjĂ€lper ingenting vart en jag sĂ€tter den... Jag arbetar pĂ„ ett cpu snĂ„lt sĂ€tt men det rĂ€cker tydligen inte đ NĂ„gon som vet vad detta beror pĂ„ och hur det kan fixas? ps: Har snackat med flera producenter och de sĂ€ger att min processor ska klara av FL utan problem.
Flebbo Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 base10 sa: Hejsan, det vĂ€rkar som att cpu nivĂ„n pĂ„ FL gĂ„r upp jĂ€kligt lĂ€tt. Med z3ta+ fick jag upp den till 100% med en supersaw preset, vanguard 20% och sĂ„ vidare... Pluggarna ska vĂ€ll inte dra sĂ„ mycket kraft?Kör med en AMD64 dualcore, 4600+ i hastighet, det borde vĂ€ll duga? Hade tidigare en p4 pĂ„ 3,2ghz och den klarade mycket mer. Har FL support för dualcore processorer, blir riktigt förtvivlad pĂ„ detta. Lekt med buffern lite, det hjĂ€lper ingenting vart en jag sĂ€tter den... Jag arbetar pĂ„ ett cpu snĂ„lt sĂ€tt men det rĂ€cker tydligen inte đ NĂ„gon som vet vad detta beror pĂ„ och hur det kan fixas? ps: Har snackat med flera producenter och de sĂ€ger att min processor ska klara av FL utan problem. Det absolut enklaste Ă€r vĂ€l att ta kontakt med supporten för FL Studio och frĂ„ga..?
pipedragon Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 base10 sa: Hejsan, det vĂ€rkar som att cpu nivĂ„n pĂ„ FL gĂ„r upp jĂ€kligt lĂ€tt. Med z3ta+ fick jag upp den till 100% med en supersaw preset, vanguard 20% och sĂ„ vidare... Pluggarna ska vĂ€ll inte dra sĂ„ mycket kraft?Kör med en AMD64 dualcore, 4600+ i hastighet, det borde vĂ€ll duga? Hade tidigare en p4 pĂ„ 3,2ghz och den klarade mycket mer. Har FL support för dualcore processorer, blir riktigt förtvivlad pĂ„ detta. Lekt med buffern lite, det hjĂ€lper ingenting vart en jag sĂ€tter den... Jag arbetar pĂ„ ett cpu snĂ„lt sĂ€tt men det rĂ€cker tydligen inte đ NĂ„gon som vet vad detta beror pĂ„ och hur det kan fixas? ps: Har snackat med flera producenter och de sĂ€ger att min processor ska klara av FL utan problem. Hejsan! Googlade lite Ă„ hitta denhĂ€r http://newecho.typepad.com/blog/2007/08/fl-studio-7-tip.html kolla sĂ„ du har den iklickad. đ
Coffeemidget Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 SĂ€nk mixer interpolation i audiosettings.
base10 Postat 24 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 24 februari 2008 pipedragon sa: base10 sa: Hejsan, det vĂ€rkar som att cpu nivĂ„n pĂ„ FL gĂ„r upp jĂ€kligt lĂ€tt. Med z3ta+ fick jag upp den till 100% med en supersaw preset, vanguard 20% och sĂ„ vidare... Pluggarna ska vĂ€ll inte dra sĂ„ mycket kraft?Kör med en AMD64 dualcore, 4600+ i hastighet, det borde vĂ€ll duga? Hade tidigare en p4 pĂ„ 3,2ghz och den klarade mycket mer. Har FL support för dualcore processorer, blir riktigt förtvivlad pĂ„ detta. Lekt med buffern lite, det hjĂ€lper ingenting vart en jag sĂ€tter den... Jag arbetar pĂ„ ett cpu snĂ„lt sĂ€tt men det rĂ€cker tydligen inte đ NĂ„gon som vet vad detta beror pĂ„ och hur det kan fixas? ps: Har snackat med flera producenter och de sĂ€ger att min processor ska klara av FL utan problem. Hejsan! Googlade lite Ă„ hitta denhĂ€r http://newecho.typepad.com/blog/2007/08/fl-studio-7-tip.html kolla sĂ„ du har den iklickad. đ Tackar, ska kolla đ
base10 Postat 24 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 24 februari 2008 Coffeemidget sa: SĂ€nk mixer interpolation i audiosettings. Missade nog den, blev skillnad đ
Lejving Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 (redigerat) pipedragon sa: Hejsan! Googlade lite Ă„ hitta denhĂ€r http://newecho.typepad.com/blog/2007/08/fl-studio-7-tip.html kolla sĂ„ du har den iklickad. đ± Jag testade den, fyfaaaaaaan va bra det funkade! tack som fan för den! =) Hade samma problem som topic hade đ Redigerat 25 februari 2008 av Lejving
pipedragon Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Lejving sa: pipedragon sa: Hejsan! Googlade lite Ă„ hitta denhĂ€r http://newecho.typepad.com/blog/2007/08/fl-studio-7-tip.html kolla sĂ„ du har den iklickad. đ Jag testade den, fyfaaaaaaan va bra det funkade! tack som fan för den! =) Hade samma problem som topic hade đ HĂ€rligt! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.