Jump to content
Annons

Förlänga låten


Stringles

Recommended Posts

Jag har precis fått fl studio 7 och har kommit på lite trix och så,

men hur gör jag för att komma ifrån det där 2 sekunders spelet.

Hmm, hur ska jag förklara, jag vill t ex. göra en låt som är 1minut lång,

men har inte en aning hur man gör eftersom att jag bara vet hur jag fyller i just det som är framme så att säga.

Har letat efter trådar här och även över internet men hittar inget som jag riktigt förstår.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Troligtvis inte men det är det enda svar du kommer få när du frågar frågor som står på första sidan i manualen.

1. Han hade ju redan när du skrev det där fått mer än ett svar, så ditt påstående stämmer inte.

2. Visst är det sunkigt när forumdelarna floodas av samma n00bfrågor (ursäkta ts, men det är det verkligen) om och om igen, men om man väljer att inte svara på frågan eller uppmana ts att söka innan h*n postar (vilket är precis vad jag föreslår att stringles gör nästa gång), utan istället vara dryg så kan man iallafall vara det på ett roligt sätt så att övriga forummedlemmar får sej ett skratt. Lådans svar passar enligt min mening inte in i någon av de kategorier jag räknat upp ovan.

Sen tycker jag, helt ärligt, att om man som nyfiken nybörjare tankar FL (=ingen manual) för att få ett hum om huruvida det är någonting att ha, eller om det här med musikskapande är någonting som man överhuvudtaget vill pyssla med, för att testa helt enkelt, så är det inte världens grövsta brott. Fortkörning eller vårdslöshet i trafiken är enligt min mening betydligt allvarligare. Så förutom att Stringles kunde ha fått (ett snabbare) svar genom att söka tycker jag ändå att en sån här trådstart äger visst existensvärde. Till skillnad från störiga påpekanden som Lådans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligtvis inte men det är det enda svar du kommer få när du frågar frågor som står på första sidan i manualen.

1. Han hade ju redan när du skrev det där fått mer än ett svar, så ditt påstående stämmer inte.

2. Visst är det sunkigt när forumdelarna floodas av samma n00bfrågor (ursäkta ts, men det är det verkligen) om och om igen, men om man väljer att inte svara på frågan eller uppmana ts att söka innan h*n postar (vilket är precis vad jag föreslår att stringles gör nästa gång), utan istället vara dryg så kan man iallafall vara det på ett roligt sätt så att övriga forummedlemmar får sej ett skratt. Lådans svar passar enligt min mening inte in i någon av de kategorier jag räknat upp ovan.

Sen tycker jag, helt ärligt, att om man som nyfiken nybörjare tankar FL (=ingen manual) för att få ett hum om huruvida det är någonting att ha, eller om det här med musikskapande är någonting som man överhuvudtaget vill pyssla med, för att testa helt enkelt, så är det inte världens grövsta brott. Fortkörning eller vårdslöshet i trafiken är enligt min mening betydligt allvarligare. Så förutom att Stringles kunde ha fått (ett snabbare) svar genom att söka tycker jag ändå att en sån här trådstart äger visst existensvärde. Till skillnad från störiga påpekanden som Lådans.

Jag måste bara säga att jag håller med ThomasJ. Och även om personen tankat ned programmet bara för att testa, så finns väl ändå referensmanualen under Help->Contents? Kanske det även följer med små tutorial-musikprojekt i hans/hennes tankade version? Men nej, varför orka försöka hitta svaret själv genom att läsa sig till det eller titta på tutorials eller helt enkelt experimentera själv när man kan ge upp direkt och komma hit och fråga oss dryga personer? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt.

Du kommer aldrig få ett bätre svar.

Snart startar du väl en tråd o ber andra göra din musik osså.

Som sagt, skaffa en laglig kopia med manual som du sedan läser.

Är någit oklart efter det så ställ gärna en fråga.

Så ta din veckopeng o spara tills du kan köpa din programvara.

Om du är nyfikn på ett program så fins det garanterat en demovesrion att laddahem.

Om du kikarrunt lite på forumet så får du snart en klar bild hur vinden blåser ang wares.

Seså, läs nu din manual o va glad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt.

Du kommer aldrig få ett bätre svar.

Snart startar du väl en tråd o ber andra göra din musik osså.

Som sagt, skaffa en laglig kopia med manual som du sedan läser.

Är någit oklart efter det så ställ gärna en fråga.

Så ta din veckopeng o spara tills du kan köpa din programvara.

Om du är nyfikn på ett program så fins det garanterat en demovesrion att laddahem.

Om du kikarrunt lite på forumet så får du snart en klar bild hur vinden blåser ang wares.

Seså, läs nu din manual o va glad!

Håller med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tankade också FL studio illegalt i början för att kunna testa det mer och leka med det men sen när jag hade känt en del på det och tyckte att det var värt det så köpte jag Fruityloops Edition, för att lite senare uppgradera till Producer Edition.

Redigerat av best
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tankade också FL studio illegalt i början för att kunna testa det mer och leka med det men sen när jag hade känt en del på det och tyckte att det var värt det så köpte jag Fruityloops Edition

Men DU tog dig troligtvis tiden att läsa manualen och kanske gå igenom lite tutorials för att lära dig programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju tala om för alla som helt plötsligt börjar babbla om tanka ner ill.

Jag har LADDAT NER FL studio 7 från DERAS hemsida, alltså en DEMO VERSION.

Och att bli trött på folk som alltid ställer nOOb frågor. bla bla bla,

ja e så förbaskat trött på alla snobbiga typer som tror att det är okey att bara bli trött på normala frågor. Förresten, nOOb är inte det bara ett ord som fjortisar använder nu förtiden? Eller folk som endast ahr ett liv i dataspelets värld?

Ärligt talat vartenda forum är lika dant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju tala om för alla som helt plötsligt börjar babbla om tanka ner ill.

Jag har LADDAT NER FL studio 7 från DERAS hemsida, alltså en DEMO VERSION.

Och att bli trött på folk som alltid ställer nOOb frågor. bla bla bla,

ja e så förbaskat trött på alla snobbiga typer som tror att det är okey att bara bli trött på normala frågor. Förresten, nOOb är inte det bara ett ord som fjortisar använder nu förtiden? Eller folk som endast ahr ett liv i dataspelets värld?

Ärligt talat vartenda forum är lika dant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju tala om för alla som helt plötsligt börjar babbla om tanka ner ill.

Jag har LADDAT NER FL studio 7 från DERAS hemsida, alltså en DEMO VERSION.

Och att bli trött på folk som alltid ställer nOOb frågor. bla bla bla,

ja e så förbaskat trött på alla snobbiga typer som tror att det är okey att bara bli trött på normala frågor. Förresten, nOOb är inte det bara ett ord som fjortisar använder nu förtiden? Eller folk som endast ahr ett liv i dataspelets värld?

Ärligt talat vartenda forum är lika dant.

Det var väl ändå du som började använda ordet "noob" i tråden, du har ju till och med använt det i namnet till topic. Så jag antar att det är du som endast har ett liv i "dataspelets värld" 🙂

Varför skulle det inte vara okej att bli trött på "normala frågor"? Dom flesta av oss har nog ställt oss själva samma fråga som du ställde i din första post, skillnaden är att resten av oss tog en liten stund att klura ut hur man går vidare. Så mina frågor till dig blir: Fanns det ingen referensmanual i demo-versionen tillgänglig via någon meny? Följde det inte med några tutorial-projekt alls?

Så, om vi inte får kalla dig "noob" som du själv gjorde från början, får vi kalla dig omotiverad latmask? ^.^

Om "vartenda forum är lika dant" kanske problemen inte ligger hos forumen, det kanske ligger närmare än du vill se 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl ändå du som började använda ordet "noob" i tråden, du har ju till och med använt det i namnet till topic. Så jag antar att det är du som endast har ett liv i "dataspelets värld"

oj Oj OJ , det måste göra ont i honom nu.... 🙂🙂😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

nOOb, Yess.

Antagligen använde jag det eftersom att en del människor som är trötta på dessa frågor inte ens behöver lägga ner tiden på att klicka länken 😄 Jag menar nOOb fråga är väll en ganska självklar topic på att "känsliga" tittare inte ska titta? (eller är det så simpelt som att alla är så fruktansvärt blodtörstiga, så de helt enkelt klickade bara för att få tjata och gnata lite? :rolleyes: )

Det gör ont i "honom" nu, "honom" är en "henne" och denne henne gör det väldigt ont i eftersom att henne inte själv kunde klura ut vad henne skulle göra.

Jag är helt enkelt alldeles för korkad för att orka traggla igenom en manual på engelska och hoppades innerligt på att det skulle finnas en vänlig människa som enkelt kunde hjälpa mig.

Dock insåg jag mycket snabbt att hjälp var långt borta, så jag tog mitt lata arsle och letade reda på en riktigt riktigt god tutorial. Så tack du vänlige själ som orkade ta dig an oss nOObs, med att göra en så fullkomlig tut.

Tack för ingenting ni resten obarmhärtiga människor, Tack och åter tack för att ni yttrade era patetiska meningar.

Hoppas ni håller uppe det goda humöret på detta forum. Keep on struggeling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, kille som tjej spelar ingen större roll.

Poängen i det hela var att det fins redan ett otal siter / forum och pdfer som borde läsas.

Tex manualen, som oftast ingår i demon ochså.

Om du inte vil / orkar läsa manualen får du prova trayanderror.

Alltså prova dig fram, ger både roliagere sessioner och är mer lärorigt.

Tro nu int att vi är griniga o sura bara för detta,

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt.

Du kommer aldrig få ett bätre svar.

Snart startar du väl en tråd o ber andra göra din musik osså.

Som sagt, skaffa en laglig kopia med manual som du sedan läser.

Är någit oklart efter det så ställ gärna en fråga.

Så ta din veckopeng o spara tills du kan köpa din programvara.

Om du är nyfikn på ett program så fins det garanterat en demovesrion att laddahem.

Om du kikarrunt lite på forumet så får du snart en klar bild hur vinden blåser ang wares.

Seså, läs nu din manual o va glad!

Som jag tidigare påpekat så fick ts faktiskt ett bättre svar än ditt (två stycken om man räknar). Så länge du inte är moderator i FL-delen så är det liksom inte upp till dej att bestämma hur bra svar folk kommer att få i sina trådar. Jag funderar faktiskt på om jag inte ska ditcha plugget och på heltid ägna mej åt att sitta och ägna all min nyvunna fritid åt att enbart sitta och svara så utförligt och vänligt som jag bara kan i varenda basshuntertråd. Jag kommer naturligtvis att ha ett script som notifierar mej varje gång ett inlägg med n00b-hjälp eller basshunter i topicen postas, så att jag inte behöver slänga en massa onödig tid på att sitta och leta. Min lediga tid kommer jag istället att använda till att komponera och producera världens mest lättlyssnade skiva, som kommer att släppas lagom till att demonproducenten och fredrik karlsson övertalat hela världen att stänga ner internet. Behöver jag säga att skivan kommer att toppa alla listor och sno hela marknaden? Du ska få backstagepass som gäller under hela den handkyssningsturné jag kommer att genomföra runt om i landet.

Nä men helt allvarligt nu, maken till att läsa in och svara på rena fantasifoster får man väl leta efter. Vadå "Snart startar du väl en tråd o ber andra göra din musik osså."?

1. Om att be om hjälp är synonymt med att be någon annan att göra ens musik, så finns det en jävla massa spökskrivare på detta forum.

2. Newsflash: din dator gör din musik åt dej. Det där tugget du kör om att allting man gör måste vara ens eget (banka på kastruller och fan vet vad), hur långt ska det gälla egentligen? Ska vi alla inte programmera våra egna sequencers, hell, varför inte bygga våra egna datorer? Alla "snor" av någon, vare sej man vill eller inte.

Äh fan, skit i allt jag skrev ovanför förresten. Jag bjuder på en bira nästa irl.

Och apropå "wares".

Det heter ffs WAREZ, det vet tillochmed jag, och jag var för dum för att hänga på bbs:er.

Som sagt.

Du kommer aldrig få ett bätre svar.

Snart startar du väl en tråd o ber andra göra din musik osså.

Som sagt, skaffa en laglig kopia med manual som du sedan läser.

Är någit oklart efter det så ställ gärna en fråga.

Så ta din veckopeng o spara tills du kan köpa din programvara.

Om du är nyfikn på ett program så fins det garanterat en demovesrion att laddahem.

Om du kikarrunt lite på forumet så får du snart en klar bild hur vinden blåser ang wares.

Seså, läs nu din manual o va glad!

Håller med!

Jag antecknar.

Alla i den här tråden är sjukt ägda, ts för att hon skrev att n00b var ett ord som bara fjortisar i datorspelsvärldar använde och sen fick påpekat för sej att hon själv hade använt det i rubriken, alla andra för att ts faktiskt inte satt med en piratkopia och för att hon blev ledsen, jag för att jag sitter och käftar i en tråd som förlorade allt existensberättigande för riktigt länge sen

Edit: extra ägd eftersom thomas hann före

Redigerat av Ultravåld
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm.

No hard feeling nu va?!

men hela tråden är en ända stor bitcrucher och onödig flejms.

Men faktum kvarstår att det dyckerupp en fråga i huvvet när det står: " Jag tanka....."

Wares eller inte, spelar ingen större roll i det hela.

Det som störde mig var latheten.

Även om det är en demo eller ikke, så medförker sannolikt en pdf att läsa, eller i värsta fall får man öppna google.

Seså, nu återgår vi till en trevligare stämmning och hoppas att tråden stängs eller blir kastad i soppkorgen!

Härligt, gratis bira, inte illa:P

Redigerat av ThomasJ
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att uppdatera mig...

Jag förstod faktiskt inte hälften av vad en del av er skrev?

Hmm, känns som att antingen Ultravåld inte hänger med, eller så är jag ute och surrar någon helt annan stans?

Kan ju bara konstatera att nykomlingar inte är uppskattade.

Men men, jag dömer ingen.

Antagligen skulle hela bunten av er vara fruktansvärt trevliga och hjälpsamma om jag bad om något IRL. Tur att jag är förstående och inser att ingen utav er är er egentligej är så bittska i käfften som det verkar.

Puss och kram / Josefin

Förresten sluta tjaffsa här!

(är det någon som verkligen vill ta en dusst hör av dig Stringles@hotmail.com(msn))

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att uppdatera mig...

Jag förstod faktiskt inte hälften av vad en del av er skrev?

Hmm, känns som att antingen Ultravåld inte hänger med, eller så är jag ute och surrar någon helt annan stans?

Kan ju bara konstatera att nykomlingar inte är uppskattade.

Men men, jag dömer ingen.

Antagligen skulle hela bunten av er vara fruktansvärt trevliga och hjälpsamma om jag bad om något IRL. Tur att jag är förstående och inser att ingen utav er är er egentligej är så bittska i käfften som det verkar.

Puss och kram / Josefin

Förresten sluta tjaffsa här!

(är det någon som verkligen vill ta en dusst hör av dig Stringles@hotmail.com(msn))

Du låter arg?

Var inte det!

Du kommer att tacka oss efter det att du tragglat dig genom manualer och förstår grunderna i ditt program!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att uppdatera mig...

Jag förstod faktiskt inte hälften av vad en del av er skrev?

Hmm, känns som att antingen Ultravåld inte hänger med, eller så är jag ute och surrar någon helt annan stans?

Kan ju bara konstatera att nykomlingar inte är uppskattade.

Men men, jag dömer ingen.

Antagligen skulle hela bunten av er vara fruktansvärt trevliga och hjälpsamma om jag bad om något IRL. Tur att jag är förstående och inser att ingen utav er är er egentligej är så bittska i käfften som det verkar.

Puss och kram / Josefin

Förresten sluta tjaffsa här!

(är det någon som verkligen vill ta en dusst hör av dig Stringles@hotmail.com(msn))

Du låter arg?

Var inte det!

Du kommer att tacka oss efter det att du tragglat dig genom manualer och förstår grunderna i ditt program!

Nej, jag är inte arg, men jag blir smått irriterad när du tolkar det som att jag är det.

Jag är väll den som är minst arg här.

Men orkar inte bry mig, fick inget svar så drar mig ur den här sidan, finns ingen anledning att vara medlem på en sida där folk är så väldigt otrevliga och "besserwissar", so long sucke..

Link to comment
Dela på andra sajter

fick inget svar så drar mig ur den här sidan, finns ingen anledning att vara medlem på en sida där folk är så väldigt otrevliga och "besserwissar", so long sucke..

So long sucker!!!

Hoppas vi klarar oss utan dig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

fick inget svar så drar mig ur den här sidan, finns ingen anledning att vara medlem på en sida där folk är så väldigt otrevliga och "besserwissar", so long sucke..

So long sucker!!!

Hoppas vi klarar oss utan dig 😛

haha nödvändigt att dömma en sida efter en tråd som man själv gjort bort sig i totalt

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra pr för forumet, den här tråden

och riktigt mycket natt och dag jämfört med de flesta andra av forumets delar

jämfört med IRLen är det direkt komiskt

Antagligen skulle hela bunten av er vara fruktansvärt trevliga och hjälpsamma om jag bad om något IRL. Tur att jag är förstående och inser att ingen utav er är er egentligej är så bittska i käfften som det verkar.

Mm, men det här är ze internet och det tar ju som bekant fram det allra bästa hos människor. En liten tankeställare för oss alla kanske.

Sen fick du faktiskt svar på dina frågor, stringles. Du kommer nog närmare sanningen ifall du ser den efterföljande diskussionen som riktad mot trådar som dina i allmänhet (dom finns faktiskt i onödigt enorma mängder), och inte mot dej personligen. Vi kan ju hoppas att den här tråden åtminstone har fört med sej att vi får se mindre tjat om basshunter och hans knappar i fortsättningen, både från trådskapare och -svarare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...