Jump to content
Annons

Interzone Inc.


Interzone

Recommended Posts

Hej på er.

Ny på detta forum, men hyfsat gammal som musiker. ...eller kompositör, fast det senare låter så pretentiöst. Frun kallar mig för komponist. :-)

Musiken jag gör är elektronisk, och ska man fortsätta att ettikettera så kan man säkert stoppa in den i fack som både ambient och noice. Mitt mål är inte att vara konform i en stil eller ett fack. Jag (försöker) främst ge uttryck för mina (aller andra) sinnesstämingar. Och som ni säkert vet kan ju de variera något. Jag kommer att peta upp lite muzak för er att förfasas över.

Sen konsumerar jag ju en del musik med. Här är en liten lista på vad ni skulle kunna höra hemma hos mig:

  • Residents (helt underbara)
  • King Crimson (likaledes)
  • Zappa (vilken musiker)
  • Brian Eno (har fört ambient till foket)
  • Tangerine Dream (fram till -82)
  • Tool (intelli-metal)

Ja, givetvis finns det massor med annat. Men det var ett urval.

Ha det gott, och väl mött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen hit!

Ser fram emot lite noise i avdelningen för låtkritik! 🙂

Eno förresten. Han är även högst medskyldig till hur New Wave kom att låta. Lyssna på plattan "Taking Tiger Mountain by Strategy" . Släppt 1974, strax efter hans engagemang i Roxy Music, men före "Music for Airports" och samarbetet med David Bowie, Talking Heads, Devo och Ultravox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...