Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

KÀnns lite mÀrkligt..

Hittade ingen renodlad trÄd dÀr man kombinerar analog teknik med digital teknik.

Det Àr dock en inspelning sÄ trÄden fÄr vÀl hamna hÀr antager jag.

Jag har ett band. Ett bra band.

Fyra personer fördelat pÄ lika mÄnga instrument.

Alla med en ambition om att göra en skiva.

En riktig skiva!

Bara det uttalandet kommer mÄnga hÀnga mig för men...

I den hÀr trÄden ska jag försöka upprÀtthÄlla en sorts bilddagbok över de processer bandet gÄr igenom för att nÄ fram till det slutliga mÄlet.

SÀkert kommer en del lÀnkar att kastas upp och en hel del vilda debatter om vad som Àr rÀtt och fel i alla de tekniker och tankar som kommer nÀmnas.

Jag sÀger inte att det vi gör Àr det optimala eller det allra senaste eller det enda sÀttet att göra en skiva pÄ...

Det hÀr Àr vÄrat sÀtt och med allt det innebÀr.

Anledningen till varför jag vill dela med mig av de upplevelser vi genomgÄr i bandet, beror pÄ att jag mer Àn en gÄng kommit fram till att det faktiskt gÄr att "lÀra gamla hundar att sitta" -och "det finns alltid en större hund"!!!

MÄnga gÄnger har jag trott att jag stÄtt vid kunskapens brant och hÄllit den största fanan med de klaraste fÀrgerna.

Maken till besvikelse nÀr jag insett att jag stÄr kvar pÄ ruta ett för att jag inte lÄtit mig ta del av andras upplevelser och insikter.

En rÀtt korkad och naiv instÀllning i mÄnga lÀgen...

Tack vare förlusterna i min kamp om kunskap och upplevelser, sÄ har jag alltid fÄtt chansen att uppdatera mig, att lÀra mig nytt.

Denna trÄden Àr till för att visa den denna resa genom beslut och uppoffringar man tvingas göra och fatta...

Det började med en producent......

Take care!

/Crunchman'

Ps. Vi har fantastiskt kul Ă€ven om rubriken antyder pĂ„ ett framförande av Klaus Kinski i högform!!! 😉

Annons
  • Svar 88
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

madscientist (oregistrerad)
Postat

Jag vĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ uppdateringar! 😉

Postat

Jupp!

Vi kör igÄng direkt!

En fantastisk mÀnniska... tillika producent som i den hÀr trÄden fÄr gÄ under namnet "Sledge" alt. "SlÀgga", medverkade vid masteringen av vÄrt bands första EP.

Denna producerade jag sjÀlv och ansÄg mig naturligtvis vara vÀrldens bÀsta och ingen kunde slÄ mig pÄ fingrarna.

Anledningen till varför vi ens mastrade denna EP utanför vÄra egna domÀner berodde pÄ en otillrÀcklig lyssning samt att vÄr bassist kÀnde en person som kÀnde en person and so on...

VÀl i masteringen fick jag reda pÄ att jag inte hade ett skit aning om vad jag sysslade med nÀr det kom till inspelning och mixning.

Naivt nog sÄ ansÄg jag dÄ att hörru mupp frÄn ingen stans. Vem fan Àr du att döma mig sÄ?

Masteringen vart gjord och efter sessionen sÄ kunde "SlÀgga" och jag sjÀlv enas om att det fanns nÄgot i GaphiA som "kanske" var vÀrt att bygga pÄ.

Till historien hör att bandet GaphiA vid denna mastering session, redan existerat i 7 Är med olika medlemmar och pÄ garagebandsnivÄ samt att jag jobbat med musik professionellt lika lÀnge som tekniker samt att jag skolats vid Ljud och bildskolan i Varberg som musikproducent/tekniker hösten -95.

Man skulle kunna sÀga att jag fick en fantastisk lust att slÀcka livet pÄ denna producent som inte presenterat mer Àn ett bra kontrollrum samt en vÀlljudande mastering.

Dock insÄg jag att denna gubbe hade en del kött pÄ benen i hans sÀtt att jobba vilket gav mig förtroende för honom, trots sin kaxighet och uttalanden pÄ personligt plan.

En mycket öppen kontakt skapades oss emellan och telefonen gick varm.

Vi kom fram till att vi skulle ge oss pÄ att spela in en skiva.

Reglerna var enkla.

Projekttiden Àr Àr fem Är. Punkt!

His way or the highway! -enligt den gamla klyschan. Punkt!

GaphiA satte sig ned och funderade.

En hel del erfarenhet hade jag trots allt av inspelningar dÄ jag initierades enligt den gamla analoga skolan.

Jag visste att det skulle bli jobbigt.

Beslutet togs!

GaphiA tackade ja till detta nÄgot konstiga avtal...

... sedan rÀmnade marken.

Vi fick reda pÄ att vi saknade en bassist, en trummis, en gitarrist (trots att vi var tre gitarrister vid tillfÀllet), samt en person som skulle sköta de vokala alstren.

Vi satt som frÄgetecken!

Vad fan menar han?

SÀger han att vi inte kan spela? Vad fan har vi dÄ gjort de senaste sju Ären?

TvÄ gitarrister av totalt tre, fick lÀmna bandet inom ett halvÄr efter avtalets start...

DĂ€r började de första stegen mot det som ska komma att bli GaphiAs debut skiva. Året var 2004...

/Crunch'

madscientist (oregistrerad)
Postat

Jag gÄr pÄ den gymnasiala Ljud och Bildskolan i Varberg! tjoho!

Postat

All egoism togs bort ur bandet.

SlÀggas första etapper byggde pÄ detta. FÄ bandet att umgÄs med mer intressen utöver musiken.

Till historien hör att GaphiA Àr ett monterat band med mÀnniskor frÄn massa olika genrer.

Etapp tvÄ bestod till stor del i att fÄ ihop limmet i musiken samt ifrÄgasÀttandet av mig som enda skrivande musiker i bandet.

Ni kan ju tÀnka er sjÀlva. Man skriver 200 riff och lÄtidéer under loppet av ett Är.

Det enda du fÄr höra Àr att det Àr skrÀp.

Jösses vilket kaos det var i skallen dÄ och vad besviken och ledsen jag var under denna tid.

Besviken för att jag verkligen kÀnde att det inte fanns en vÀg ut ur det hela.

Ledsen för att jag hela tiden sÄg de andra i bandet utvecklas i allt större takt, ju mindre jag fick att sÀga till om.

Kluven, förbannad och korkad var vÀl led orden under detta första Är som "skiv"-skapande musiker.

Började inse en massa konstigheter jag aldrig tÀnkt pÄ innan.

Insikten om att musik bara blir bÀttre dÄ fler mÀnniskor involveras i den, var en nÀstan religös upplevelse.

Som gammal trumslagare under 80 -90 -talet dÀr trummisar ansÄgs vara omusikaliska och inte kunde skriva musik; i bakfickan pÄ mitt "bra karl reder sig sjÀlv" samt, gör jag det sjÀlv sÄ blir det som jag vill...

Fatta att det var en page turn i mitt liv!!

Med insikt lÄngt senare i processen om att jag utvecklats pÄ detta sÀtt. SÄ började hoppet om att verkligen klara av det hela, sakta smyga sig tillbaka.

Jag kunde kÀnna hur det bubblade av massa konstiga kÀnslor som ville ut, som i sig lÀnkades till de tankar jag hade med min musik samt texterna jag bar i skallen och hur de skulle framföras.

Detta lÄg till grund för demonernas födelse...

Hoppas jag inte har chockat för mÄnga som lÀst hittills!?

StÀll frÄgor om ni undrar nÄgot.

Take care!

/Crunchman'

Postat

I det initierande skedet av vÄr resa med bandet sÄ kÀndes i stort sett allt ganska meningslöst.

Allt man sa, allt man gjorde, allt man hoppades pÄ var bara fel.

Allt detta pÄ grund av att en enda mÀnniska pÄstod sig veta hur det gÄr till pÄ riktigt.

SÄ som man gjorde förr....

MÄnga gÄnger har jag undrat vad det Àr som gjort att jag kÀmpat vidare genom projektet? Vad mina bandkamrater har anvÀnt för att hÄlla modet uppe?

De har ju gÄtt igenom samma saker som jag, fast ur ett eget perspektiv.

Iband fÄr jag för mig att min naivitet har varit min enda rÀddning dÀr drömmen om att nÄ de större höjderna och luftslotten varit betydande faktorer i mina drömmar?

Men en sak skapade detta kaos av kÀnslor.

Den renodlade min tanke pÄ hur jag ville att bandet GaphiA skulle framtrÀda.

Redan vid starten -97 sÄ hade jag en vision om att lÄta mÀnniskor bli inspirerade sÄ till den grad att de inte kunde motstÄ behovet att öppna kÀften och sÀga vad de tycker. Detta i de texter jag skrev till musiken.

Irritationen över att mÄnga mÀnniskor aldrig fÄr komma till tals för att andra mÀnniskor kör över dem och glömmer bort att alla mÄste fÄ komma till tals för att nÄgot bra verkligen ska komma fram... och att jag sjÀlv blev behandlad pÄ detta sÀtt av vÄr producent fick mig till slut att brista och med det inse att det var ju jag som körde över folk!

Jag bar ju redan pÄ demoner...

SÄ hÀr i efterhand kÀnns det som att vÄr producent medvetet försatte mig i dessa situationer för att locka fram kreativiteten som behövdes för att skapa demonerna och vÀrlden de agerar ut i. Kanske kommer jag fÄ ett svar pÄ detta efter att skivan Àr klar?

Förtydligande krÀvs nog hÀr för de som inte vet vad vi sysslar med.

GaphiA Àr ett konceptbaserat metal-band.

I sin sÀttning finns bas, trummor, gitarr samt growl.

Det lÄter argt, hÄrt men framför allt... Àrligt.

Vi som lirar gestaltar fyra olika demoniska karaktÀrer i vÄra sceniska alteregon.

Dessa Àr VhenoM, CurghA, ZhtonE samt EhmduN.

Syftet Àr enkelt samt vinner ett antal faktorer. KaraktÀrerna gestaltar de demoner folk bÀr med sig i vardagen. Vi har dom alla. SÄ hÀr ser vÄra ut!

Dessutom finns en stor vinning i att sticka ut med sitt band och med det menas inte bara musikaliskt. Man syns för man anses vara galen, knĂ€pp, löjevĂ€ckande etc. Även cool, vĂ„gad och andra positiva kommentarer flödar i massor runt detta band.

gaphia_promo2.jpg

Demonerna skulle visas och historien om kampen mellan demoner och halvgudar började.

Förbannade, rustade och medvetna Àr vÀl sinnesbilden som ska inges nÀr man möter gestalterna...

To be continued...

/Crunch'

Postat (redigerat)

Ha ha ha!!!

Kan nog hÄlla med dÀr.

Vi brukar mest skrika och gapa för full hals!

Tror dock att det kan vara lite galet att kalla det för corpsepaint!?

Snubbar som anvÀnder sÄ kallade "dödsmasker" har lite annan inriktning pÄ sin musik.

Jag hÀmtade inspiration fÄn japanska krigshjÀlmar Àven kallat kabuto.

Take care....

/Crunch'

Redigerat av Cruncher
Postat

NÀstan tvÄ Är gick.

Huvudinriktningen var ganska sjÀlvklar frÄn vÄr producents sida.

Repa mindre och gigga mer.

Sagt och gjort, det var vad som gjordes.

Vi funderade inte sÄ mycket pÄ varför sjÀlva inspelningen inte startades? Tankarna runt detta började ju redan 2004.

Åter igen mĂ„ste jag erkĂ€nna..., tack gode skapare för att vi inte började tidigare.

SÄ lÄngt ifrÄn en skivinspelning av denna kaliber vi var dÄ.

Vi hade verkligen ingen aning.

Vi blev duktiga pÄ vÄra scenkaraktÀrer.

Möttes av förstunnade ögon varje gÄng vi stÀllde oss pÄ scenen.

Vi gjorde en ganska rejÀl satsning pÄ att ta fram en promovideo i egen regi.

Fantastiskt kul men vilket slit!!!

Alla mÀnniskor som var dÀr, 32 personer inkl. GaphiA, slet hÀcken av sig för att fÀrdigstÀlla bland det skojigaste man kan göra som band.

Sex kameror rullade och bilderna strömmade in.

Fullt med ljus och pyro!!! Hela kitet liksom!!

Vi arbetade konstant i sex dagar..., stod pÄ scenen i 45 minuter...., sen skulle det rivas oxÄ.

En mÄnad tog det för mig att editera rÄklippningen och jag kunde inget annat Àn att le.

SÄ hÀr fortsatte det under tvÄ Ärs tid.

Hela tiden sattes vÄra personliga egenskaper pÄ stenhÄrda utmaningar med en massa faleranden och skrapade knÀn.

Idag sÄ ler man ju Ät det, visare men kanske Àven mer cynisk och en frÄgestÀllning om man skulle göra om resan.

SÄ kom dÄ Àntligen beskedet.

VÄr producent Sledge hade hittat ett mixerbord som han ansÄg passa till den inspelningen vi skulle göra.

Bordet stod nedpackat i Toronto, Canada.

... den svenska studiovÀrlden fick ytterligare ett mixerbord i den högre kalibern pÄ sin meritlista.

NEVE / Capricorn!

...och nÄgonstans dÀr börjar vÀl den hÀr trÄden ta sig sin egentliga inriktning.

Lite roligare för nu kommer alla bilder komma upp!

FrÄga om ni undrar nÄt.

Det finns en del att ventilera som vi har upplevt och förhoppningsvis kan sprida vidare hÀr pÄ forumet.

Var rÀdd om er kÀra forumiter!

/Cruncharn'

Postat

Kul och intressant lĂ€sning, sĂ„ tummen upp för initiativet. Tycker lite offtopic att er ansiktmĂ„lning mer gĂ„r mot kabuki, som Ă€r en traditionell ansiktsmĂ„lning inom japansk teater. Eller se Sergant Kabuki Man frĂ„n Troma films. â˜ș

Postat

Ja det stÀmmer nog.

SÄg det vid senare tillfÀlle att mÄnga av de gamla kabutohjÀlmarna i sig hade inspirerats av japanska myter och legender. SÄnna som ofta Äterges i Japansk Kabuki.

Vad ska man sÀga...? Man Àr ju inte mer Àn en demon liksom!!

GÀllande Sgt. Kabukiman frÄn Troma films sÄ Àr det helt fantastiskt.

Vi lirade pÄ ett gig i Stockholm och arrangören var snabb som attans med att putta in vÄr pressbild till tidningen Metro.

Dom hade en liknande jÀmförelse dÀr de nÀstan satte kaffet i halsgropen av förtjusning.

Vi fick en 10 x 10 bild, Carola fick en rubrik tror jag!

Thanx för tummen Hellpig!

Började gasa pÄ det hÀr igÄr natt.

Lite bekymmersamt Àr det trots allt dÄ det Àr helt öppet skrivet utan officiell censur som sÄ mÄnga band anvÀnder sig av.

Men jag tror starkt pÄ att det kan vara nÄgot av intresse i att göra en sÄn hÀr trÄd.

Den som överlever fÄr se.

Tack Äter igen för ditt inlÀgg Hellpig!!

/Crunch'

Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

FLER BILDER! Helst Ànnu lÀskigare!

Kolla min avatar... och jag spelar i ett popband lixom â˜ș

Redigerat av Elof
Postat

He he he!

Jo dÄ det kommer fler bilder.

Dock Àr det mesta i frÄn studion dÄ den hÀr trÄden ska handla om inspelningen av skivan.

Ska försöka tillgodose dina önskemÄl trots allt sÄ hÀr kommer bilder frÄn videoinspelningen nere i Hultsfred.

Digital media distrubition hade musikvideo i sin kurs och en bra brabb hÀr pÄ forumet som kÀnns vid som Addic59, tog kontakt med oss.

Fantastiskt roligt hade vi!

DSC_0032.jpg

DSC_0242.jpg

DSC_0135.jpg

DSC_0119.jpg

Take care!

/Crunch'

Postat

Maj, 2007 gjordes affÀren klar med sÀljaren i England.

Inhandlat via en kontakt pÄ Ebay liksom!?!?!?!

Priset var löjevÀckande billigt och vill inte gÄ in sÄ mycket mer pÄ det dÄ det inte hör till saken direkt annat Àn att det var billigt.

I augusti anlÀnde det.

Tre mÄnader för att frakta ett mixerbord? Ok???

Vi trodde Àrligt att vi hade blivit blÄsta av köparen.

Det visade sig senare att personen Àr en impulsiv köpare och sÀljare och med det reser över hela vÀrlden för att hitta de grejjer han vill Ät.

Han hade varit pÄ ett mixerbesök i Saud Arabien eller nÄt liknande och i kombination med strul om frakt samt tull, sÄ skapade det en massa olustiga kÀnslor hos oss.

Installerat blev det i alla fall.

29496.jpg

Rymdskeppet med Sledge till höger

Konstruktionen av monitorer pÄbörjades Àven vid detta tillfÀlle.

Man kan se resultatet i vÀggarna bakom mixerkonsollen, vilka utgör huvudmonitor eller som man oxÄ kan kalla det "blast speakers".

Naturligtvis finns Ă€ven att par NS-10 med som nearfield. Vi spelar ju in gitarrer fĂŒr jĂ€vulen!!!

Next up... drums!!!

/Crunch'

Postat
Uppskattad trÄd! MvH

Tack och kul att höra.

Som sagt lite nervigt i början dÄ det inte varit sÄ stor respons Àn.

KÀnner pÄ mig att trÄden kommer bli gigantisk frÄn min sida.

Har hur mycket material som helst sĂ„ jag ska försöka putta upp med en nĂ„got sĂ„ nĂ€r fokusering pĂ„ sjĂ€lva inspelningen. Även om jag tycker de mentala och emetionella aspekterna Ă€r fan sĂ„ mycket intressantare.

Det Àr upp till dom som lÀser som avgör vart det drar Ät!

Thanx again punkrockdude!! Det vÀrmer.

/Crunch'

Postat
Uppskattad trÄd! MvH

Tack och kul att höra.

Har hur mycket material som helst sĂ„ jag ska försöka putta upp med en nĂ„got sĂ„ nĂ€r fokusering pĂ„ sjĂ€lva inspelningen. Även om jag tycker de mentala och emetionella aspekterna Ă€r fan sĂ„ mycket intressantare.

/Crunch'

Uppskattar verkligen detta! De emotionella saker du öppet lÀgger fram Àr riktigt intressant, och du skriver frit om saker som sÀkert gnager i mÄnga av oss musiker, proffs som hobbyister.

tusen tack för det!

/T

Postat

jag följer trĂ„den med förvĂ€ntan. 🙂 skitskoj o se studion och hur resan gĂ„r/har gĂ„tt..

jag har kollat en del pÄ er sajt pÄ filmerna, och det var jÀvligt skoj o se hur ni riggat trummorna och stÀmt dom!! grymt!!

för omvÀxklings skull handlar inte trÄdarna pÄ framsidan om FL eller trance, utan resan och hur mÄlet skiftar. det Àr skitskoj att se hur det gÄr för andra pÄ resans gÄng. sjÀlv jobbar jag ju inte med ett sÄ specifikt mÄl som en skiva eller ett bands utveckling (inget illa menat) utan snarare mitt liv i studion och hur jag pÄ nÄt sÀtt kanske kan försörja mig med.

Jag fĂ„r lite nostalgivibbar frĂ„n hur forumet var för 2-2 och ett halvt Ă„r sen. mycket mer öppenhet och nĂ€rhet bland forummedlemmarna.. 🙂

jÀvligt intressant att lÀsa och jÀvligt intressant hurr du öppnar upp dig och berÀttar för alla hur det egentligen stÄr till..

kanske du Ă€ven kan skicka mig ett PM om i runda slĂ€ngar hur mkt ni gav för bordet, sĂ„ jag kan fĂ„ bli lite avis.. 😉

piis

Postat
jag följer trĂ„den med förvĂ€ntan. 🙂 skitskoj o se studion och hur resan gĂ„r/har gĂ„tt..

jag har kollat en del pÄ er sajt pÄ filmerna, och det var jÀvligt skoj o se hur ni riggat trummorna och stÀmt dom!! grymt!!

för omvÀxklings skull handlar inte trÄdarna pÄ framsidan om FL eller trance, utan resan och hur mÄlet skiftar. det Àr skitskoj att se hur det gÄr för andra pÄ resans gÄng. sjÀlv jobbar jag ju inte med ett sÄ specifikt mÄl som en skiva eller ett bands utveckling (inget illa menat) utan snarare mitt liv i studion och hur jag pÄ nÄt sÀtt kanske kan försörja mig med.

Jag fĂ„r lite nostalgivibbar frĂ„n hur forumet var för 2-2 och ett halvt Ă„r sen. mycket mer öppenhet och nĂ€rhet bland forummedlemmarna.. 🙂

jÀvligt intressant att lÀsa och jÀvligt intressant hurr du öppnar upp dig och berÀttar för alla hur det egentligen stÄr till..

kanske du Ă€ven kan skicka mig ett PM om i runda slĂ€ngar hur mkt ni gav för bordet, sĂ„ jag kan fĂ„ bli lite avis.. 😉

piis

Jag kan nog sjÀlv kÀnna av det samma som du skriver med öppenhjÀrtigheten mellan Studios forumiter.

Det Àr positivt och mig pÄverkar det enormt.

Jag hade aldrig startat en sĂ„n hĂ€r trĂ„d om jag inte trott att det fanns folk i samma sits eller som förhoppningsvis...😉, kommer hamna i samma sits.

Som sagt sĂ„ hoppas jag kunna hĂ„lla fokuset men risken finns, dĂ„ det ibland kan kĂ€nnas som att mĂ„nga kanske mer koncentrerar sig pĂ„ pluggar och programvaror; Ă€ven om jag kommer "betĂ€cka" det med😄, och med det kunna spĂ„ra ut i ytterligare heta debatter om kablars betydelse och frĂ„gor gĂ€llande piratkopiering.

MÄnga glömmer helt sonika bort de sÄ mÄnga gÄnger viktigare, smÄ sakerna som handlar om mÀnniskorna bakom produkterna och förfaranden.

Vet att jag sjÀlv snöat in pÄ sÄnt i trÄdar massor av gÄnger.

Lika bra att klÀcka det nu sÄ slipper man bli hÀngd för det senare.

EfterÄt kÀnner man sig bara dum, korkad och elak.

Inte fan överförde det nÄgra kunskaper!?!?

Personligen sÄ tycker jag att de spontana IRL trÀffarna Àr fantastiska initiativ det till trots att jag ej kunnat besöka nÄgot Ànnu.

Massa mÀnniskor har massor av fantastiska idéer som vore helt omöjliga att ta del av utan detta forums initierande debatter och nyfikenhet hos besökarna.

TrÄdarna i sig har skapat krav pÄ att trÀffas i verkliga livet!

För mig rÀcker det för att se kraften som finns i utbytet av idéer.

Det Àr ju nÄgonstans dÀrÄt jag vill med den hÀr trÄden sÄ att ingen fÄr för sig att jag sitter och sjÀlvömkar i dom kÀrva stunderna som vÄrat projekt har haft och Äter kommer fÄ....

... det Àr mÀnniskorna bakom och arbetet jag vill belysa i första hand dÄ det finns magi dÀr... i samarbetet!!!

... för mig i alla fall...

294107.jpg

29471.jpg

Thanx IDF!

/Cruncharn'

Postat
Uppskattad trÄd! MvH

Tack och kul att höra.

/Crunch'

Uppskattar verkligen detta! De emotionella saker du öppet lÀgger fram Àr riktigt intressant, och du skriver frit om saker som sÀkert gnager i mÄnga av oss musiker, proffs som hobbyister.

tusen tack för det!

/T

Thanx Emulator!

Jo jag har förstÄtt det som att det Àr sÄ.

Aldrig fattat varför dock?

Är det sĂ„ att man kanske frigör en massa konstiga tankar nĂ€r man skapar och spelar in musik? SĂ„ pass konstiga att man inte kĂ€nner igen sig sjĂ€lv och med det blir orolig för hur det kan tĂ€nkas uppfattas av andra?

Är vi sĂ„ rĂ€dda för att uppfattas fel?

Av vem?

Vem ska avgöra vad som Àr rÀtt och fel i musik? Idol-juryn?

Eller Àr det genreskaparen som rangordnar efter mÀngden inlÀgg det kommer i gÀstboken pÄ Lunar?

Det enda jag kommit fram till i allt detta med den fantastiska resa jag bara pÄbörjat Àr att alltid vara Àrlig mot sig sjÀlv och sin omgivning.

Tro mig, jag har stÄtt med mössan i handen mÄnga gÄnger för att jag berÀttat rakt ut vad jag tyckt och tÀnkt utan den minsta tanke pÄ att andra kanske inte klarar hantera sanningar lika bra eller dÄligt som jag...

...men det Àr vÀrt det!

Att kapa prestigen jÀms knÀskÄlarna och erkÀnna för sig sjÀlv att man fan var elak utan att man hade en tanke pÄ det...., för att sedan sÀga förlÄt och ÀndÄ gÄ med kunskap och med det, en personlig seger, ut ur situationen.

Fantastiskt!!!.... svÄrt.

... men det gÄr om man ger sig fan pÄ det!

Take care Emulator!!!!

/Crunch'

Postat

Mycket bra och engagerande trÄd, den hÀr kommer jag följa med spÀnning.

Jag gillar verkligen din ide att berÀtta om den lÄnga vÀgen till fÀrdig skiva, jag tror det finns mÄnga som skulle ha nytta av att förstÄ hur otroligt mycket tid, arbete och engagemang det faktiskt krÀvs för att nÄ hela vÀgen fram.

Och som tidigare sagts, sÄ Àr det en mycket vÀlkommen frisk flÀkt som blÄser in pÄ forumet med en sÄn hÀr trÄd.

Önskar er all lycka pĂ„ vĂ€gen.

/Cliff.

Postat
Mycket bra och engagerande trÄd, den hÀr kommer jag följa med spÀnning.

Jag gillar verkligen din ide att berÀtta om den lÄnga vÀgen till fÀrdig skiva, jag tror det finns mÄnga som skulle ha nytta av att förstÄ hur otroligt mycket tid, arbete och engagemang det faktiskt krÀvs för att nÄ hela vÀgen fram.

Och som tidigare sagts, sÄ Àr det en mycket vÀlkommen frisk flÀkt som blÄser in pÄ forumet med en sÄn hÀr trÄd.

Önskar er all lycka pĂ„ vĂ€gen.

/Cliff.

Ja fy fan...!

Tar kanske inte sÄ lÄng tid att spela in en skiva egentligen med dagens sÀtt att skapa plattor pÄ.

Men ska man som vi, göra det pÄ det "gamla" sÀttet, dÄ det fanns en annan sorts ekonomi och syn pÄ musik över lag, ja dÄ tar det otroligt mycket tid.

Man mÄste ju liksom lÀra sig pÄ nytt. Tömma det gamla sÀttet man lirat pÄ i alla Är, lyssna in sig pÄ vad producenten söker och sedan tolka det och helt enkelt acceptera att man fan inte alltid förstÄr vad det Àr som spelats rÀtt nÀr man sjÀlv tycker att det lÄter skit!!!

Tack för den positiva klappen pÄ axeln.

LÀr behöva det nÀr mot argumenten kommer av personer som kanske precis börjat nosa pÄ vad det Àr jag pratar om.

Hoppas dom Àr lika nyfikna som jag var? Och för den godes skull, lika naiva som jag Àr!

För, fy fasen va roligt man har dÄ!

Ha det gott Cliff!

/Cruncharn'

Postat
Det finns en trĂ„d pĂ„ Drummersunited dĂ€r er trummis John har lagt upp en massa bilder. Bara ett tips för den otĂ„lige... 🙂

Jupp stÀmmer bra!

VÄr trumslagare startade upp en trÄd pÄ Drummersunited med ett jÀkla gott drag. Den trÄden Àr av naturliga skÀl mer riktad mot trumslagandet pÄ skivan och kanske inte sÄ mycket om det jag strÀvar att belysa hÀr.

John gör ett fantastiskt jobb i den trÄden och hans fotografiska alster Àr oxÄ en hel del av det ni kommer fÄ se hÀr.

Det var pÄ nÄgot sÄdant sÀtt hela den hÀr idén med denna trÄd startade.

Jag ville dock dra den hÀr mer mot hela resan som vÄr skiva har tagit oss och kommer ta oss.

MÀster Olsberg hjÀlpte till med att lokalisera vart den skulle hamna och utan att han vet om det, gav mig den extra kick som behövdes för att köra igÄng.

Ta gÀrna ett besök dÀr om ni Àr nyfikna pÄ hur trummorna i sin helhet spelas in Àven om jag kommer gÄ ganska djupt hÀr med.

Take care!!!

/Tha' Crunch'

Postat

Intressant trÄd och jag följer den. En frÄga bara, var det inte du/ni som hade lite filmer pÄ youtube, lÀnkade frÄn detta forum förut dÀr man fick se nÀr ni installerade mixerbordet osv?

MVH

Anders

Postat
Intressant trÄd och jag följer den. En frÄga bara, var det inte du/ni som hade lite filmer pÄ youtube, lÀnkade frÄn detta forum förut dÀr man fick se nÀr ni installerade mixerbordet osv?

MVH

Anders

StÀmmer bra!

Tror lÀnken finns kvar hÀr pÄ forumet i nÄn gammal trÄd?

Kanske Äterkommer till dom vid senare tillfÀlle.

Ha det bÀst!!!

/Cruncharn'

Postat (redigerat)

JÀklar vilken bra trÄd!

Riktigt kul lĂ€sning! 🙂

Mvh Eric

Redigerat av exeed

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.