Mojje Cruncher Andersson Postat 5 februari 2008 Postat 5 februari 2008 KĂ€nns lite mĂ€rkligt.. Hittade ingen renodlad trĂ„d dĂ€r man kombinerar analog teknik med digital teknik. Det Ă€r dock en inspelning sĂ„ trĂ„den fĂ„r vĂ€l hamna hĂ€r antager jag. Jag har ett band. Ett bra band. Fyra personer fördelat pĂ„ lika mĂ„nga instrument. Alla med en ambition om att göra en skiva. En riktig skiva! Bara det uttalandet kommer mĂ„nga hĂ€nga mig för men... I den hĂ€r trĂ„den ska jag försöka upprĂ€tthĂ„lla en sorts bilddagbok över de processer bandet gĂ„r igenom för att nĂ„ fram till det slutliga mĂ„let. SĂ€kert kommer en del lĂ€nkar att kastas upp och en hel del vilda debatter om vad som Ă€r rĂ€tt och fel i alla de tekniker och tankar som kommer nĂ€mnas. Jag sĂ€ger inte att det vi gör Ă€r det optimala eller det allra senaste eller det enda sĂ€ttet att göra en skiva pĂ„... Det hĂ€r Ă€r vĂ„rat sĂ€tt och med allt det innebĂ€r. Anledningen till varför jag vill dela med mig av de upplevelser vi genomgĂ„r i bandet, beror pĂ„ att jag mer Ă€n en gĂ„ng kommit fram till att det faktiskt gĂ„r att "lĂ€ra gamla hundar att sitta" -och "det finns alltid en större hund"!!! MĂ„nga gĂ„nger har jag trott att jag stĂ„tt vid kunskapens brant och hĂ„llit den största fanan med de klaraste fĂ€rgerna. Maken till besvikelse nĂ€r jag insett att jag stĂ„r kvar pĂ„ ruta ett för att jag inte lĂ„tit mig ta del av andras upplevelser och insikter. En rĂ€tt korkad och naiv instĂ€llning i mĂ„nga lĂ€gen... Tack vare förlusterna i min kamp om kunskap och upplevelser, sĂ„ har jag alltid fĂ„tt chansen att uppdatera mig, att lĂ€ra mig nytt. Denna trĂ„den Ă€r till för att visa den denna resa genom beslut och uppoffringar man tvingas göra och fatta... Det började med en producent...... Take care! /Crunchman' Ps. Vi har fantastiskt kul Ă€ven om rubriken antyder pĂ„ ett framförande av Klaus Kinski i högform!!! đ
madscientist (oregistrerad) Postat 5 februari 2008 Postat 5 februari 2008 Jag vĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ uppdateringar! đ
Mojje Cruncher Andersson Postat 5 februari 2008 TrÄdstartare Postat 5 februari 2008 Jupp! Vi kör igÄng direkt! En fantastisk mÀnniska... tillika producent som i den hÀr trÄden fÄr gÄ under namnet "Sledge" alt. "SlÀgga", medverkade vid masteringen av vÄrt bands första EP. Denna producerade jag sjÀlv och ansÄg mig naturligtvis vara vÀrldens bÀsta och ingen kunde slÄ mig pÄ fingrarna. Anledningen till varför vi ens mastrade denna EP utanför vÄra egna domÀner berodde pÄ en otillrÀcklig lyssning samt att vÄr bassist kÀnde en person som kÀnde en person and so on... VÀl i masteringen fick jag reda pÄ att jag inte hade ett skit aning om vad jag sysslade med nÀr det kom till inspelning och mixning. Naivt nog sÄ ansÄg jag dÄ att hörru mupp frÄn ingen stans. Vem fan Àr du att döma mig sÄ? Masteringen vart gjord och efter sessionen sÄ kunde "SlÀgga" och jag sjÀlv enas om att det fanns nÄgot i GaphiA som "kanske" var vÀrt att bygga pÄ. Till historien hör att bandet GaphiA vid denna mastering session, redan existerat i 7 Är med olika medlemmar och pÄ garagebandsnivÄ samt att jag jobbat med musik professionellt lika lÀnge som tekniker samt att jag skolats vid Ljud och bildskolan i Varberg som musikproducent/tekniker hösten -95. Man skulle kunna sÀga att jag fick en fantastisk lust att slÀcka livet pÄ denna producent som inte presenterat mer Àn ett bra kontrollrum samt en vÀlljudande mastering. Dock insÄg jag att denna gubbe hade en del kött pÄ benen i hans sÀtt att jobba vilket gav mig förtroende för honom, trots sin kaxighet och uttalanden pÄ personligt plan. En mycket öppen kontakt skapades oss emellan och telefonen gick varm. Vi kom fram till att vi skulle ge oss pÄ att spela in en skiva. Reglerna var enkla. Projekttiden Àr Àr fem Är. Punkt! His way or the highway! -enligt den gamla klyschan. Punkt! GaphiA satte sig ned och funderade. En hel del erfarenhet hade jag trots allt av inspelningar dÄ jag initierades enligt den gamla analoga skolan. Jag visste att det skulle bli jobbigt. Beslutet togs! GaphiA tackade ja till detta nÄgot konstiga avtal... ... sedan rÀmnade marken. Vi fick reda pÄ att vi saknade en bassist, en trummis, en gitarrist (trots att vi var tre gitarrister vid tillfÀllet), samt en person som skulle sköta de vokala alstren. Vi satt som frÄgetecken! Vad fan menar han? SÀger han att vi inte kan spela? Vad fan har vi dÄ gjort de senaste sju Ären? TvÄ gitarrister av totalt tre, fick lÀmna bandet inom ett halvÄr efter avtalets start... DÀr började de första stegen mot det som ska komma att bli GaphiAs debut skiva. à ret var 2004... /Crunch'
madscientist (oregistrerad) Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Jag gÄr pÄ den gymnasiala Ljud och Bildskolan i Varberg! tjoho!
Mojje Cruncher Andersson Postat 6 februari 2008 TrÄdstartare Postat 6 februari 2008 All egoism togs bort ur bandet. SlÀggas första etapper byggde pÄ detta. FÄ bandet att umgÄs med mer intressen utöver musiken. Till historien hör att GaphiA Àr ett monterat band med mÀnniskor frÄn massa olika genrer. Etapp tvÄ bestod till stor del i att fÄ ihop limmet i musiken samt ifrÄgasÀttandet av mig som enda skrivande musiker i bandet. Ni kan ju tÀnka er sjÀlva. Man skriver 200 riff och lÄtidéer under loppet av ett Är. Det enda du fÄr höra Àr att det Àr skrÀp. Jösses vilket kaos det var i skallen dÄ och vad besviken och ledsen jag var under denna tid. Besviken för att jag verkligen kÀnde att det inte fanns en vÀg ut ur det hela. Ledsen för att jag hela tiden sÄg de andra i bandet utvecklas i allt större takt, ju mindre jag fick att sÀga till om. Kluven, förbannad och korkad var vÀl led orden under detta första Är som "skiv"-skapande musiker. Började inse en massa konstigheter jag aldrig tÀnkt pÄ innan. Insikten om att musik bara blir bÀttre dÄ fler mÀnniskor involveras i den, var en nÀstan religös upplevelse. Som gammal trumslagare under 80 -90 -talet dÀr trummisar ansÄgs vara omusikaliska och inte kunde skriva musik; i bakfickan pÄ mitt "bra karl reder sig sjÀlv" samt, gör jag det sjÀlv sÄ blir det som jag vill... Fatta att det var en page turn i mitt liv!! Med insikt lÄngt senare i processen om att jag utvecklats pÄ detta sÀtt. SÄ började hoppet om att verkligen klara av det hela, sakta smyga sig tillbaka. Jag kunde kÀnna hur det bubblade av massa konstiga kÀnslor som ville ut, som i sig lÀnkades till de tankar jag hade med min musik samt texterna jag bar i skallen och hur de skulle framföras. Detta lÄg till grund för demonernas födelse... Hoppas jag inte har chockat för mÄnga som lÀst hittills!? StÀll frÄgor om ni undrar nÄgot. Take care! /Crunchman'
Mojje Cruncher Andersson Postat 6 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 6 februari 2008 I det initierande skedet av vĂ„r resa med bandet sĂ„ kĂ€ndes i stort sett allt ganska meningslöst. Allt man sa, allt man gjorde, allt man hoppades pĂ„ var bara fel. Allt detta pĂ„ grund av att en enda mĂ€nniska pĂ„stod sig veta hur det gĂ„r till pĂ„ riktigt. SĂ„ som man gjorde förr.... MĂ„nga gĂ„nger har jag undrat vad det Ă€r som gjort att jag kĂ€mpat vidare genom projektet? Vad mina bandkamrater har anvĂ€nt för att hĂ„lla modet uppe? De har ju gĂ„tt igenom samma saker som jag, fast ur ett eget perspektiv. Iband fĂ„r jag för mig att min naivitet har varit min enda rĂ€ddning dĂ€r drömmen om att nĂ„ de större höjderna och luftslotten varit betydande faktorer i mina drömmar? Men en sak skapade detta kaos av kĂ€nslor. Den renodlade min tanke pĂ„ hur jag ville att bandet GaphiA skulle framtrĂ€da. Redan vid starten -97 sĂ„ hade jag en vision om att lĂ„ta mĂ€nniskor bli inspirerade sĂ„ till den grad att de inte kunde motstĂ„ behovet att öppna kĂ€ften och sĂ€ga vad de tycker. Detta i de texter jag skrev till musiken. Irritationen över att mĂ„nga mĂ€nniskor aldrig fĂ„r komma till tals för att andra mĂ€nniskor kör över dem och glömmer bort att alla mĂ„ste fĂ„ komma till tals för att nĂ„got bra verkligen ska komma fram... och att jag sjĂ€lv blev behandlad pĂ„ detta sĂ€tt av vĂ„r producent fick mig till slut att brista och med det inse att det var ju jag som körde över folk! Jag bar ju redan pĂ„ demoner... SĂ„ hĂ€r i efterhand kĂ€nns det som att vĂ„r producent medvetet försatte mig i dessa situationer för att locka fram kreativiteten som behövdes för att skapa demonerna och vĂ€rlden de agerar ut i. Kanske kommer jag fĂ„ ett svar pĂ„ detta efter att skivan Ă€r klar? Förtydligande krĂ€vs nog hĂ€r för de som inte vet vad vi sysslar med. GaphiA Ă€r ett konceptbaserat metal-band. I sin sĂ€ttning finns bas, trummor, gitarr samt growl. Det lĂ„ter argt, hĂ„rt men framför allt... Ă€rligt.  Vi som lirar gestaltar fyra olika demoniska karaktĂ€rer i vĂ„ra sceniska alteregon. Dessa Ă€r VhenoM, CurghA, ZhtonE samt EhmduN.  Syftet Ă€r enkelt samt vinner ett antal faktorer. KaraktĂ€rerna gestaltar de demoner folk bĂ€r med sig i vardagen. Vi har dom alla. SĂ„ hĂ€r ser vĂ„ra ut! Dessutom finns en stor vinning i att sticka ut med sitt band och med det menas inte bara musikaliskt. Man syns för man anses vara galen, knĂ€pp, löjevĂ€ckande etc. Ăven cool, vĂ„gad och andra positiva kommentarer flödar i massor runt detta band. Demonerna skulle visas och historien om kampen mellan demoner och halvgudar började. Förbannade, rustade och medvetna Ă€r vĂ€l sinnesbilden som ska inges nĂ€r man möter gestalterna... To be continued... /Crunch'
laxlaxlax Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 (redigerat) wow trodde inte killar med corpsepaint var sĂ„ vĂ€lformulerade đ Redigerat 6 februari 2008 av laxlaxlax
Mojje Cruncher Andersson Postat 6 februari 2008 TrÄdstartare Postat 6 februari 2008 (redigerat) Ha ha ha!!! Kan nog hÄlla med dÀr. Vi brukar mest skrika och gapa för full hals! Tror dock att det kan vara lite galet att kalla det för corpsepaint!? Snubbar som anvÀnder sÄ kallade "dödsmasker" har lite annan inriktning pÄ sin musik. Jag hÀmtade inspiration fÄn japanska krigshjÀlmar Àven kallat kabuto. Take care.... /Crunch' Redigerat 6 februari 2008 av Cruncher
Mojje Cruncher Andersson Postat 6 februari 2008 TrÄdstartare Postat 6 februari 2008 NÀstan tvÄ Är gick. Huvudinriktningen var ganska sjÀlvklar frÄn vÄr producents sida. Repa mindre och gigga mer. Sagt och gjort, det var vad som gjordes. Vi funderade inte sÄ mycket pÄ varför sjÀlva inspelningen inte startades? Tankarna runt detta började ju redan 2004. à ter igen mÄste jag erkÀnna..., tack gode skapare för att vi inte började tidigare. SÄ lÄngt ifrÄn en skivinspelning av denna kaliber vi var dÄ. Vi hade verkligen ingen aning. Vi blev duktiga pÄ vÄra scenkaraktÀrer. Möttes av förstunnade ögon varje gÄng vi stÀllde oss pÄ scenen. Vi gjorde en ganska rejÀl satsning pÄ att ta fram en promovideo i egen regi. Fantastiskt kul men vilket slit!!! Alla mÀnniskor som var dÀr, 32 personer inkl. GaphiA, slet hÀcken av sig för att fÀrdigstÀlla bland det skojigaste man kan göra som band. Sex kameror rullade och bilderna strömmade in. Fullt med ljus och pyro!!! Hela kitet liksom!! Vi arbetade konstant i sex dagar..., stod pÄ scenen i 45 minuter...., sen skulle det rivas oxÄ. En mÄnad tog det för mig att editera rÄklippningen och jag kunde inget annat Àn att le. SÄ hÀr fortsatte det under tvÄ Ärs tid. Hela tiden sattes vÄra personliga egenskaper pÄ stenhÄrda utmaningar med en massa faleranden och skrapade knÀn. Idag sÄ ler man ju Ät det, visare men kanske Àven mer cynisk och en frÄgestÀllning om man skulle göra om resan. SÄ kom dÄ Àntligen beskedet. VÄr producent Sledge hade hittat ett mixerbord som han ansÄg passa till den inspelningen vi skulle göra. Bordet stod nedpackat i Toronto, Canada. ... den svenska studiovÀrlden fick ytterligare ett mixerbord i den högre kalibern pÄ sin meritlista. NEVE / Capricorn! ...och nÄgonstans dÀr börjar vÀl den hÀr trÄden ta sig sin egentliga inriktning. Lite roligare för nu kommer alla bilder komma upp! FrÄga om ni undrar nÄt. Det finns en del att ventilera som vi har upplevt och förhoppningsvis kan sprida vidare hÀr pÄ forumet. Var rÀdd om er kÀra forumiter! /Cruncharn'
Hellpig Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Kul och intressant lĂ€sning, sĂ„ tummen upp för initiativet. Tycker lite offtopic att er ansiktmĂ„lning mer gĂ„r mot kabuki, som Ă€r en traditionell ansiktsmĂ„lning inom japansk teater. Eller se Sergant Kabuki Man frĂ„n Troma films. âșïž
Mojje Cruncher Andersson Postat 6 februari 2008 TrÄdstartare Postat 6 februari 2008 Ja det stÀmmer nog. SÄg det vid senare tillfÀlle att mÄnga av de gamla kabutohjÀlmarna i sig hade inspirerats av japanska myter och legender. SÄnna som ofta Äterges i Japansk Kabuki. Vad ska man sÀga...? Man Àr ju inte mer Àn en demon liksom!! GÀllande Sgt. Kabukiman frÄn Troma films sÄ Àr det helt fantastiskt. Vi lirade pÄ ett gig i Stockholm och arrangören var snabb som attans med att putta in vÄr pressbild till tidningen Metro. Dom hade en liknande jÀmförelse dÀr de nÀstan satte kaffet i halsgropen av förtjusning. Vi fick en 10 x 10 bild, Carola fick en rubrik tror jag! Thanx för tummen Hellpig! Började gasa pÄ det hÀr igÄr natt. Lite bekymmersamt Àr det trots allt dÄ det Àr helt öppet skrivet utan officiell censur som sÄ mÄnga band anvÀnder sig av. Men jag tror starkt pÄ att det kan vara nÄgot av intresse i att göra en sÄn hÀr trÄd. Den som överlever fÄr se. Tack Äter igen för ditt inlÀgg Hellpig!! /Crunch'
Elof (oregistrerad) Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 (redigerat) FLER BILDER! Helst Ă€nnu lĂ€skigare! Kolla min avatar... och jag spelar i ett popband lixom âșïž Redigerat 6 februari 2008 av Elof
Mojje Cruncher Andersson Postat 6 februari 2008 TrÄdstartare Postat 6 februari 2008 He he he! Jo dÄ det kommer fler bilder. Dock Àr det mesta i frÄn studion dÄ den hÀr trÄden ska handla om inspelningen av skivan. Ska försöka tillgodose dina önskemÄl trots allt sÄ hÀr kommer bilder frÄn videoinspelningen nere i Hultsfred. Digital media distrubition hade musikvideo i sin kurs och en bra brabb hÀr pÄ forumet som kÀnns vid som Addic59, tog kontakt med oss. Fantastiskt roligt hade vi! Take care! /Crunch'
Mojje Cruncher Andersson Postat 6 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 6 februari 2008 Maj, 2007 gjordes affĂ€ren klar med sĂ€ljaren i England. Inhandlat via en kontakt pĂ„ Ebay liksom!?!?!?! Priset var löjevĂ€ckande billigt och vill inte gĂ„ in sĂ„ mycket mer pĂ„ det dĂ„ det inte hör till saken direkt annat Ă€n att det var billigt. I augusti anlĂ€nde det. Tre mĂ„nader för att frakta ett mixerbord? Ok??? Vi trodde Ă€rligt att vi hade blivit blĂ„sta av köparen. Det visade sig senare att personen Ă€r en impulsiv köpare och sĂ€ljare och med det reser över hela vĂ€rlden för att hitta de grejjer han vill Ă„t. Han hade varit pĂ„ ett mixerbesök i Saud Arabien eller nĂ„t liknande och i kombination med strul om frakt samt tull, sĂ„ skapade det en massa olustiga kĂ€nslor hos oss. Installerat blev det i alla fall. Rymdskeppet med Sledge till höger Konstruktionen av monitorer pĂ„börjades Ă€ven vid detta tillfĂ€lle. Man kan se resultatet i vĂ€ggarna bakom mixerkonsollen, vilka utgör huvudmonitor eller som man oxĂ„ kan kalla det "blast speakers". Naturligtvis finns Ă€ven att par NS-10 med som nearfield. Vi spelar ju in gitarrer fĂŒr jĂ€vulen!!! Next up... drums!!! /Crunch'
Mojje Cruncher Andersson Postat 7 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 februari 2008 Uppskattad trĂ„d! MvH Tack och kul att höra. Som sagt lite nervigt i början dĂ„ det inte varit sĂ„ stor respons Ă€n. KĂ€nner pĂ„ mig att trĂ„den kommer bli gigantisk frĂ„n min sida. Har hur mycket material som helst sĂ„ jag ska försöka putta upp med en nĂ„got sĂ„ nĂ€r fokusering pĂ„ sjĂ€lva inspelningen. Ăven om jag tycker de mentala och emetionella aspekterna Ă€r fan sĂ„ mycket intressantare. Det Ă€r upp till dom som lĂ€ser som avgör vart det drar Ă„t! Thanx again punkrockdude!! Det vĂ€rmer. /Crunch'
Emulator Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 Uppskattad trĂ„d! MvH Tack och kul att höra. Som sagt lite nervigt i början dĂ„ det inte varit sĂ„ stor respons Ă€n. KĂ€nner pĂ„ mig att trĂ„den kommer bli gigantisk frĂ„n min sida. Har hur mycket material som helst sĂ„ jag ska försöka putta upp med en nĂ„got sĂ„ nĂ€r fokusering pĂ„ sjĂ€lva inspelningen. Ăven om jag tycker de mentala och emetionella aspekterna Ă€r fan sĂ„ mycket intressantare. Det Ă€r upp till dom som lĂ€ser som avgör vart det drar Ă„t! Thanx again punkrockdude!! Det vĂ€rmer. /Crunch' Uppskattar verkligen detta! De emotionella saker du öppet lĂ€gger fram Ă€r riktigt intressant, och du skriver frit om saker som sĂ€kert gnager i mĂ„nga av oss musiker, proffs som hobbyister. tusen tack för det! /T
IDF Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 jag följer trĂ„den med förvĂ€ntan. đ skitskoj o se studion och hur resan gĂ„r/har gĂ„tt.. jag har kollat en del pĂ„ er sajt pĂ„ filmerna, och det var jĂ€vligt skoj o se hur ni riggat trummorna och stĂ€mt dom!! grymt!! för omvĂ€xklings skull handlar inte trĂ„darna pĂ„ framsidan om FL eller trance, utan resan och hur mĂ„let skiftar. det Ă€r skitskoj att se hur det gĂ„r för andra pĂ„ resans gĂ„ng. sjĂ€lv jobbar jag ju inte med ett sĂ„ specifikt mĂ„l som en skiva eller ett bands utveckling (inget illa menat) utan snarare mitt liv i studion och hur jag pĂ„ nĂ„t sĂ€tt kanske kan försörja mig med. Jag fĂ„r lite nostalgivibbar frĂ„n hur forumet var för 2-2 och ett halvt Ă„r sen. mycket mer öppenhet och nĂ€rhet bland forummedlemmarna.. đ jĂ€vligt intressant att lĂ€sa och jĂ€vligt intressant hurr du öppnar upp dig och berĂ€ttar för alla hur det egentligen stĂ„r till.. kanske du Ă€ven kan skicka mig ett PM om i runda slĂ€ngar hur mkt ni gav för bordet, sĂ„ jag kan fĂ„ bli lite avis.. đ piis
Mojje Cruncher Andersson Postat 7 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 februari 2008 jag följer trĂ„den med förvĂ€ntan. đ skitskoj o se studion och hur resan gĂ„r/har gĂ„tt..jag har kollat en del pĂ„ er sajt pĂ„ filmerna, och det var jĂ€vligt skoj o se hur ni riggat trummorna och stĂ€mt dom!! grymt!! för omvĂ€xklings skull handlar inte trĂ„darna pĂ„ framsidan om FL eller trance, utan resan och hur mĂ„let skiftar. det Ă€r skitskoj att se hur det gĂ„r för andra pĂ„ resans gĂ„ng. sjĂ€lv jobbar jag ju inte med ett sĂ„ specifikt mĂ„l som en skiva eller ett bands utveckling (inget illa menat) utan snarare mitt liv i studion och hur jag pĂ„ nĂ„t sĂ€tt kanske kan försörja mig med. Jag fĂ„r lite nostalgivibbar frĂ„n hur forumet var för 2-2 och ett halvt Ă„r sen. mycket mer öppenhet och nĂ€rhet bland forummedlemmarna.. đ jĂ€vligt intressant att lĂ€sa och jĂ€vligt intressant hurr du öppnar upp dig och berĂ€ttar för alla hur det egentligen stĂ„r till.. kanske du Ă€ven kan skicka mig ett PM om i runda slĂ€ngar hur mkt ni gav för bordet, sĂ„ jag kan fĂ„ bli lite avis.. đ piis Jag kan nog sjĂ€lv kĂ€nna av det samma som du skriver med öppenhjĂ€rtigheten mellan Studios forumiter. Det Ă€r positivt och mig pĂ„verkar det enormt. Jag hade aldrig startat en sĂ„n hĂ€r trĂ„d om jag inte trott att det fanns folk i samma sits eller som förhoppningsvis...đ, kommer hamna i samma sits. Som sagt sĂ„ hoppas jag kunna hĂ„lla fokuset men risken finns, dĂ„ det ibland kan kĂ€nnas som att mĂ„nga kanske mer koncentrerar sig pĂ„ pluggar och programvaror; Ă€ven om jag kommer "betĂ€cka" det medđ, och med det kunna spĂ„ra ut i ytterligare heta debatter om kablars betydelse och frĂ„gor gĂ€llande piratkopiering. MĂ„nga glömmer helt sonika bort de sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger viktigare, smĂ„ sakerna som handlar om mĂ€nniskorna bakom produkterna och förfaranden. Vet att jag sjĂ€lv snöat in pĂ„ sĂ„nt i trĂ„dar massor av gĂ„nger. Lika bra att klĂ€cka det nu sĂ„ slipper man bli hĂ€ngd för det senare. EfterĂ„t kĂ€nner man sig bara dum, korkad och elak. Inte fan överförde det nĂ„gra kunskaper!?!? Personligen sĂ„ tycker jag att de spontana IRL trĂ€ffarna Ă€r fantastiska initiativ det till trots att jag ej kunnat besöka nĂ„got Ă€nnu. Massa mĂ€nniskor har massor av fantastiska idĂ©er som vore helt omöjliga att ta del av utan detta forums initierande debatter och nyfikenhet hos besökarna. TrĂ„darna i sig har skapat krav pĂ„ att trĂ€ffas i verkliga livet! För mig rĂ€cker det för att se kraften som finns i utbytet av idĂ©er. Det Ă€r ju nĂ„gonstans dĂ€rĂ„t jag vill med den hĂ€r trĂ„den sĂ„ att ingen fĂ„r för sig att jag sitter och sjĂ€lvömkar i dom kĂ€rva stunderna som vĂ„rat projekt har haft och Ă„ter kommer fĂ„.... ... det Ă€r mĂ€nniskorna bakom och arbetet jag vill belysa i första hand dĂ„ det finns magi dĂ€r... i samarbetet!!! ... för mig i alla fall... Thanx IDF! /Cruncharn'
Mojje Cruncher Andersson Postat 7 februari 2008 TrÄdstartare Postat 7 februari 2008 NÀsta steg i trÄden kommer inrikta sig en hel del pÄ det hÀr!!! Mer om det under morgondagen... Take care all!!! /Crunchman'
Mojje Cruncher Andersson Postat 7 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 februari 2008 Uppskattad trĂ„d! MvH Tack och kul att höra. Som sagt lite nervigt i början dĂ„ det inte varit sĂ„ stor respons Ă€n. KĂ€nner pĂ„ mig att trĂ„den kommer bli gigantisk frĂ„n min sida. Har hur mycket material som helst sĂ„ jag ska försöka putta upp med en nĂ„got sĂ„ nĂ€r fokusering pĂ„ sjĂ€lva inspelningen. Ăven om jag tycker de mentala och emetionella aspekterna Ă€r fan sĂ„ mycket intressantare. Det Ă€r upp till dom som lĂ€ser som avgör vart det drar Ă„t! Thanx again punkrockdude!! Det vĂ€rmer. /Crunch' Uppskattar verkligen detta! De emotionella saker du öppet lĂ€gger fram Ă€r riktigt intressant, och du skriver frit om saker som sĂ€kert gnager i mĂ„nga av oss musiker, proffs som hobbyister. tusen tack för det! /T Thanx Emulator! Jo jag har förstĂ„tt det som att det Ă€r sĂ„. Aldrig fattat varför dock? Ăr det sĂ„ att man kanske frigör en massa konstiga tankar nĂ€r man skapar och spelar in musik? SĂ„ pass konstiga att man inte kĂ€nner igen sig sjĂ€lv och med det blir orolig för hur det kan tĂ€nkas uppfattas av andra? Ăr vi sĂ„ rĂ€dda för att uppfattas fel? Av vem? Vem ska avgöra vad som Ă€r rĂ€tt och fel i musik? Idol-juryn? Eller Ă€r det genreskaparen som rangordnar efter mĂ€ngden inlĂ€gg det kommer i gĂ€stboken pĂ„ Lunar? Det enda jag kommit fram till i allt detta med den fantastiska resa jag bara pĂ„börjat Ă€r att alltid vara Ă€rlig mot sig sjĂ€lv och sin omgivning. Tro mig, jag har stĂ„tt med mössan i handen mĂ„nga gĂ„nger för att jag berĂ€ttat rakt ut vad jag tyckt och tĂ€nkt utan den minsta tanke pĂ„ att andra kanske inte klarar hantera sanningar lika bra eller dĂ„ligt som jag... ...men det Ă€r vĂ€rt det! Att kapa prestigen jĂ€ms knĂ€skĂ„larna och erkĂ€nna för sig sjĂ€lv att man fan var elak utan att man hade en tanke pĂ„ det...., för att sedan sĂ€ga förlĂ„t och Ă€ndĂ„ gĂ„ med kunskap och med det, en personlig seger, ut ur situationen. Fantastiskt!!!.... svĂ„rt. ... men det gĂ„r om man ger sig fan pĂ„ det! Take care Emulator!!!! /Crunch'
Cliff Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 Mycket bra och engagerande trĂ„d, den hĂ€r kommer jag följa med spĂ€nning. Jag gillar verkligen din ide att berĂ€tta om den lĂ„nga vĂ€gen till fĂ€rdig skiva, jag tror det finns mĂ„nga som skulle ha nytta av att förstĂ„ hur otroligt mycket tid, arbete och engagemang det faktiskt krĂ€vs för att nĂ„ hela vĂ€gen fram. Och som tidigare sagts, sĂ„ Ă€r det en mycket vĂ€lkommen frisk flĂ€kt som blĂ„ser in pĂ„ forumet med en sĂ„n hĂ€r trĂ„d. Ănskar er all lycka pĂ„ vĂ€gen. /Cliff.
Mojje Cruncher Andersson Postat 7 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 februari 2008 Mycket bra och engagerande trĂ„d, den hĂ€r kommer jag följa med spĂ€nning. Jag gillar verkligen din ide att berĂ€tta om den lĂ„nga vĂ€gen till fĂ€rdig skiva, jag tror det finns mĂ„nga som skulle ha nytta av att förstĂ„ hur otroligt mycket tid, arbete och engagemang det faktiskt krĂ€vs för att nĂ„ hela vĂ€gen fram. Och som tidigare sagts, sĂ„ Ă€r det en mycket vĂ€lkommen frisk flĂ€kt som blĂ„ser in pĂ„ forumet med en sĂ„n hĂ€r trĂ„d. Ănskar er all lycka pĂ„ vĂ€gen. /Cliff. Ja fy fan...! Tar kanske inte sĂ„ lĂ„ng tid att spela in en skiva egentligen med dagens sĂ€tt att skapa plattor pĂ„. Men ska man som vi, göra det pĂ„ det "gamla" sĂ€ttet, dĂ„ det fanns en annan sorts ekonomi och syn pĂ„ musik över lag, ja dĂ„ tar det otroligt mycket tid. Man mĂ„ste ju liksom lĂ€ra sig pĂ„ nytt. Tömma det gamla sĂ€ttet man lirat pĂ„ i alla Ă„r, lyssna in sig pĂ„ vad producenten söker och sedan tolka det och helt enkelt acceptera att man fan inte alltid förstĂ„r vad det Ă€r som spelats rĂ€tt nĂ€r man sjĂ€lv tycker att det lĂ„ter skit!!! Tack för den positiva klappen pĂ„ axeln. LĂ€r behöva det nĂ€r mot argumenten kommer av personer som kanske precis börjat nosa pĂ„ vad det Ă€r jag pratar om. Hoppas dom Ă€r lika nyfikna som jag var? Och för den godes skull, lika naiva som jag Ă€r! För, fy fasen va roligt man har dĂ„! Ha det gott Cliff! /Cruncharn'
Overkill Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 Det finns en trĂ„d pĂ„ Drummersunited dĂ€r er trummis John har lagt upp en massa bilder. Bara ett tips för den otĂ„lige... đ
Mojje Cruncher Andersson Postat 7 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 7 februari 2008 Det finns en trĂ„d pĂ„ Drummersunited dĂ€r er trummis John har lagt upp en massa bilder. Bara ett tips för den otĂ„lige... đ Jupp stĂ€mmer bra! VĂ„r trumslagare startade upp en trĂ„d pĂ„ Drummersunited med ett jĂ€kla gott drag. Den trĂ„den Ă€r av naturliga skĂ€l mer riktad mot trumslagandet pĂ„ skivan och kanske inte sĂ„ mycket om det jag strĂ€var att belysa hĂ€r. John gör ett fantastiskt jobb i den trĂ„den och hans fotografiska alster Ă€r oxĂ„ en hel del av det ni kommer fĂ„ se hĂ€r. Det var pĂ„ nĂ„got sĂ„dant sĂ€tt hela den hĂ€r idĂ©n med denna trĂ„d startade. Jag ville dock dra den hĂ€r mer mot hela resan som vĂ„r skiva har tagit oss och kommer ta oss. MĂ€ster Olsberg hjĂ€lpte till med att lokalisera vart den skulle hamna och utan att han vet om det, gav mig den extra kick som behövdes för att köra igĂ„ng. Ta gĂ€rna ett besök dĂ€r om ni Ă€r nyfikna pĂ„ hur trummorna i sin helhet spelas in Ă€ven om jag kommer gĂ„ ganska djupt hĂ€r med. Take care!!! /Tha' Crunch'
Overkill Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 Det stÀmmer bra! LÀnk: http://www.musikhuset.org/~tiger/phpBB2/vi...b4d16d97bcc7e55
Anders F Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 Intressant trÄd och jag följer den. En frÄga bara, var det inte du/ni som hade lite filmer pÄ youtube, lÀnkade frÄn detta forum förut dÀr man fick se nÀr ni installerade mixerbordet osv? MVH Anders
Mojje Cruncher Andersson Postat 7 februari 2008 TrÄdstartare Postat 7 februari 2008 Intressant trÄd och jag följer den. En frÄga bara, var det inte du/ni som hade lite filmer pÄ youtube, lÀnkade frÄn detta forum förut dÀr man fick se nÀr ni installerade mixerbordet osv? MVH Anders StÀmmer bra! Tror lÀnken finns kvar hÀr pÄ forumet i nÄn gammal trÄd? Kanske Äterkommer till dom vid senare tillfÀlle. Ha det bÀst!!! /Cruncharn'
exeed Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 (redigerat) JĂ€klar vilken bra trĂ„d! Riktigt kul lĂ€sning! đ Mvh Eric Redigerat 7 februari 2008 av exeed
Micke H Postat 7 februari 2008 Postat 7 februari 2008 HĂ„ller med, kul trĂ„d! VĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ nĂ€sta inlĂ€gg... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.