Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Glöm inte att kolla på skärmen hur den levererar bild osv. man får huvudvärk av dåliga skärmar (iaf jag) .. Har själv ingen bra erfarenhet av Benq skärmar som jag suttit vid. Dessutom tror jag inte hållbarheten är så bra, en polares skärm gav upp efter ett år - finns många som håller längre men ändå. Man får det man betalar för precis som i många andra fall.

Posted (edited)

Man får nästan två styck 22" skärmar för priset av en 24" i de flesta affärerna. Mycket mer yta då! 😉 Det skall jag köra på iaf 🙂

/M

Edited by Memphis
Posted
jag är nöjd om den håller ett år !

haha men då har du ju pengar om du kan köpa ny skärm varje år, då kan du ju gå upp en prisklass och få en skärm som verkligen håller istället, mer ekonomiskt. 😏

Men måste säga att det är bra pris på skärmen annars, men är skeptiskt till kvaliteten och bilden, men om det visar sig att det är bra kvalitet och bild för pengarna och om man är ute efter en stor skärm och inte har budget för en dyrare så är det säkert ett bra val.

Skulle var intressant att testa den mot liknande skärmar.

Posted

Bra skärm

Gillar Dells skärmar. Stilrena, mycket bildyta liten skärm. Haft mina i snart 3 år. Ingen huvudvärk här:) Dock ej 24 men det är väl i stort sätt samma skärm fast mindre. Kostar inte farligt mycket heller. Prisvärt i en positiv bemärkelse;)

Posted
mer musik på på skärmen 😛

BenQ på webhallen

nästa steg blir nog en projektor 🙂

Oj va billig, men har den någon pixelgaranti?

Vet inte hur det är i dagsläget men för ett tag sedan (ja... det är nog ett par år sedan jag kollade upp det senast) så hade de stora tillverkarna helkass pixelgaranti. I HP:s policy stod t ex att man som kund inte hade returrätt om inte antalet döda pixlar översteg 10 eller 12!!! Och jo, det är sant för min HP hade (och har) en död pixel. Ingen pant, ingen retur! 🙁

Posted
mer musik på på skärmen 🙁

BenQ på webhallen

nästa steg blir nog en projektor 😉

Vet inte hur det är i dagsläget men för ett tag sedan (ja... det är nog ett par år sedan jag kollade upp det senast) så hade de stora tillverkarna helkass pixelgaranti. I HP:s policy stod t ex att man som kund inte hade returrätt om inte antalet döda pixlar översteg 10 eller 12!!! Och jo, det är sant för min HP hade (och har) en död pixel. Ingen pant, ingen retur! 🙁

Är det inte lika bra att skaffa en ritigt STOOOR Lcd tv på 50tum, dom kanske är lite dyra?

Men fäen va mycket musik och snusk man skulle få plats samtidigt... 😏

Posted
mer musik på på skärmen 😄

BenQ på webhallen

nästa steg blir nog en projektor 🙂

Är det inte lika bra att skaffa en ritigt STOOOR Lcd tv på 50tum, dom kanske är lite dyra?

Men fäen va mycket musik och snusk man skulle få plats samtidigt... 🙂

Problemet kvarstår i att upplösningen inte blir högre. Du får snarare bara större musik. Kanske smidigt om man har med orkestrar att göra... 😉

Posted

Rent upplösningsmässigt är det väl Apples 30" som ligger högst på listan va? 2560 x 1600 pixlar... Två sånna och du ska se på massa saker samtidigt 🥰