Jump to content
Annons

Min första demo


Myrli

Recommended Posts

Annons

Sitter just nu och lyssnar....

I min smak skulle jag dra ner på arret ,den skulle göra sig bättre i mina öron med mindre svulst och sången( du sjunger bra 😄 ) skulle komma mer till sin rätt...

Det blir lätt liite för mycket Mauro S av arret....

Karl 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det. Det kan bli en kanonrefräng: med mindre ändringar..

Sjung bara abba fader 2ggr och lägg till ord istället typ:

"Abba Fader, Abba fader, du har sänt ditt ljus mot mig

Abba fader, Abba fader, kan jag ge nånting till dig? (alltså kan jag ge något tillbaka?)

När du sjunger abba fader andra gången går du ner i tonerna vilket är okej där

men när du sjunger abba fader för 4:e gången skall du antingen hålla samma toner i som ettan och 3:an....eller gå upp så får refrängen mer liv....

Hitvarning på låten!

...eh...mina spontana tankar när jag hör låten....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad jag säga riktigt. Det är inte alls min stil, men jag ska göra ett försök.

Tyckter nog inte att du ska dubba sången, låter inte riktigt hundra.

OCh trummorna är inte alls för höga. Men det kan nog bero på att jag är en gammal metal uv som gillar höga trummor :rolleyes:

Själva låten låter väll som en sådan här låt ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte heller någon expert på denna genre, men tycker följande:

1. Kanonbra låt! Den satte sig direkt och jag kan inte sluta nynna på refrängen.

2. Trummorna låter grötiga. Ligger det för mycket reverb på kanske?

3. Stråkarna är i mitt tycke alltför dominerande och grötar till hela arret.

4. Du sjunger bra, men sången är för lågt mixad. Eftersom du har ett budskap i texten borde det ju ligga i ditt intresse att tydliggöra detta så mycket som möjligt!

Själva texten avstår jag från att nagelfara ur metrisk och annan synvinkel. Dock undrar jag (återigen utan att vara expert) om du inte gör en teologisk kullerbytta:

"Abba! Fader!" är ju åkallan av Gud *Fader*. Utan att blanda in det nicenska kyrkomötet år 325 dristar jag mig att påstå, att du kan inte göra referensen "Abba, fader - du som dog för min skull/mina synder".

Det var ju *Kristus* som dog - och inte Gud Fader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det låter lite omodernt svulstigt tycker jag. Lite för mycket av allting tycker jag. Jag skulle sänka reverben. Minska kompressorn, sänka pianot, arbeta mer med att få instrumenten att låta tydligare, mycket jobb med eq m a o.

Mixningen är också i behov av lite mer jobb. Det känns som att allting trängs i mitten. Man kanske kan panorera lite och få det lite luftigare. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva texten avstår jag från att nagelfara ur metrisk och annan synvinkel. Dock undrar jag (återigen utan att vara expert) om du inte gör en teologisk kullerbytta:

"Abba! Fader!" är ju åkallan av Gud *Fader*. Utan att blanda in det nicenska kyrkomötet år 325 dristar jag mig att påstå, att du kan inte göra referensen "Abba, fader - du som dog för min skull/mina synder".

Det var ju *Kristus* som dog - och inte Gud Fader.

Du har rätt när du säger att det var Jesus som dog för oss och inte Gud, Samtidigt kan man disskutera om Jesus var ETT med Gud.

Och är det inte Gud Fadern vi ska upphöja? Jesus sa själv att vi skulle be till Fadern i Hans (Jesu) namn. Jag förstår problematiken i låten, frågan är ska man ändra eller ska man låta vara...

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Teologer?.. Ja trodde de handlade om typ, björn å benny eller nåt först... jag tänkte ju först på Bandet abba före ... eehm. ja, va e abba fader?

Iaf..22000hz 56 kbps e lite väl lite... jag tycker minst 44100hz och 128 kbps om du lägger upp, de blir så svårt att bedömma annars när så mycke ljud är trasigt.

Inte min musiksmak, men hade jag vart kristen å gillat genren så hade de ju vart Bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst, klar hitvarning med en annan text. Skulle lugnt kunna passera som Mauros nya singel om du istället sjunger om "jag visste jag skulle förlora dig, men nu står vi här framför spegeln, det är försent bla bla bla...."

Versen starkare än refrängen, som tenderar bli lite väl mycket Euroschlagerbidrag från Israel.

Men som sagt, kompetent gjort och en stark melodi, men jag har svårt att vara objektiv när det blir för mycket religion (eller politik) i en låt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt när du säger att det var Jesus som dog för oss och inte Gud, Samtidigt kan man disskutera om Jesus var ETT med Gud.

Och är det inte Gud Fadern vi ska upphöja? Jesus sa själv att vi skulle be till Fadern i Hans (Jesu) namn. Jag förstår problematiken i låten, frågan är ska man ändra eller ska man låta vara...

//AEM

Jo, men utan att föra upp treenighetsresonemanget till diskussionsämne (det var ju detta jag menade att Konstantin redan avhandlat i Nicea år 325), det jag åsyftade var, att om man rent *språkligt* granskar din text, så står det att det var Gud som dog, vilket blir något märkligt. Visserligen är ju treenigheten *ett* enda gudomligt väsen, men med tre helt olika entiteter!

Sett ur detta perspektiv hade en arianistisk teologi underlättat betydligt... ;-)

Men, OK, detta kanske inte är rätt forum. Men, ni övriga, visst är det väl rätt skojigt att man kan tycka till om varandras låtar med de mest skiftande utgångspunkter?! Så länge en låt består av både text och musik, kan man väl kosta på sig att tycka till om båda?!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...