Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest sladdrulf
Posted (edited)

hejsa kära vänner

skulle testa lite CurveEQ för första gången idag. problemet när jag sätter på det är att gitarrljudet börjar hacka, det är bara ett gitarrspår som stängs av och det är alltid på olika ställen.

jag trodde det bara var något temporärt lagg med Cubase, men när jag sparade ut det så följde hackandet med.

har ni någon lösning på vad som kan vara fel? jag har testat att starta om datorn samt att installera om cubase utan resultat.

jag kör med cubase sx3

/patrick 🙂

Edited by sladdrulf
Annons
Posted

Hur ser performance-mätaren i Cubase ut? Står den på fullt?

Pluggen använder impulser och översampling har jag för mig så den är rätt resurskrävande.

Men en hyffsat modern dator borde åtminstone klara av några instanser.

Guest sladdrulf
Posted
Har du betalt för och reggat pluggen?

nope, bör jag göra det?

Hur ser performance-mätaren i Cubase ut? Står den på fullt?

Pluggen använder impulser och översampling har jag för mig så den är rätt resurskrävande.

Men en hyffsat modern dator borde åtminstone klara av några instanser.

den står iaf inte på max.. den är i mitten. :rolleyes: jag har ju en amd dual core 4400+, 2gig minne och sånt.. det borde funka tycker man

Posted

nope, bör jag göra det?

Kör du med demo-versionen har den ett avbrott i ljudströmen nån gång per minut.

Betalar du för pluggen blir du kvitt det plus att du får förstklassig support från Aleksey som tillverkar pluggarna.

Förresten, hur kommer det sig att du använder just CurveEQ? Det finns många enklare EQs att använda på kanalerna i en mix.

Testa Poshifopit Electri-Q edition eller varför inte Voxengo GlissEQ.

Guest sladdrulf
Posted

nope, bör jag göra det?

Kör du med demo-versionen har den ett avbrott i ljudströmen nån gång per minut.

Betalar du för pluggen blir du kvitt det plus att du får förstklassig support från Aleksey som tillverkar pluggarna.

Förresten, hur kommer det sig att du använder just CurveEQ? Det finns många enklare EQs att använda på kanalerna i en mix.

Testa Poshifopit Electri-Q edition eller varför inte Voxengo GlissEQ.

Går det inte cracka curveEQ då?

jag vet inte, fick det av en kompis och jag tycker det var coolt att man kunde använda andra bands impulser o sånt :rolleyes: funkar de andra programen likadant?

Guest sladdrulf
Posted
Går det inte cracka curveEQ då?

Läs forumreglerna. :rolleyes:

antar att det inte är tillåtet då, ber om ursäkt 🙂

hur mycket kostar curveEQ då? om man ska köpa det