Jump to content
Annons

sonar 3 + drumkit from hell


alexfree

Recommended Posts

vilket tycker ni er bästa sättet att använda dfh med sonar 3, har förskt via vst samplern, men tycker nästan bättre att använder samplingarna direkt och klistra i de i sonar, men det är rätt mycket pill-jobb, eller gör jag nåt fel?? nån som har enkla råd att snabbt komma igång!?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
henrik.isacsson (oregistrerad)

Har lagt in DFH i Reason och kör med Redrum. Har 4 stycken igång samtidigt, 8 trummor (close) 8 trummor (room) dessa är kopplade så att room triggas av close och på samma sätt med cymbalerna, 8 st även där.

För mig funkar detta perfekt.

H

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lagt in DFH i Reason och kör med Redrum. Har 4 stycken igång samtidigt, 8 trummor (close) 8 trummor (room) dessa är kopplade så att room triggas av close och på samma sätt med cymbalerna, 8 st även där.

För mig funkar detta perfekt.

Kör du det sedan via Rewire i Sonar? Låter processorkrävande att gå "omvägen" via Reason för att spela upp trumsamplingar.

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

henrik.isacsson (oregistrerad)

Var det enklaste sättet när jag började med Reason. Då körde jag inte Sonor eller Cakewalk utan ett annat program. Drog ut allt från Reason som wavefiler.

När jag sedan började använda Sonar så funkade kopplingen med Rewire så bra och smidigt att jag körde på.

Processorkrävande... tja kanske lite mer men inget jag direkt har märkt av. Sedan så tycker jag att det är smidigt att ha koll på allt, förutom gitarr, bas och sång, i Reason. Sen gillar jag också redigeringen i Reason när jag gör trumkompen.

H

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...