Jump to content
Annons

Bränna produktioner gjorda i Cubase


Bohem

Recommended Posts

Inget brännarprogram jag provat klarar av att bränna de exporterade cubaseinspelningarna. Det gör mig irriterad och ska just nu spela upp för släkten men vill bränna ut på Cd först :/

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Inget brännarprogram jag provat klarar av att bränna de exporterade cubaseinspelningarna. Det gör mig irriterad och ska just nu spela upp för släkten men vill bränna ut på Cd först :/

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Har förstås inget med Cubase att göra. En wavfil är en wavfil är en wavfil.. Du får nog berätta lite mer 😆 så kan nog någon svara.

Edit: Oj, särskrivning.

Redigerat av Gain
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej 😆

Filtyp: Wave Sound, står det på egenskaper

Sen när jag provat bränna med Nero står det att "The selected WMA files are protected and cannot be processed." Jag har då kollat om de är skrivskyddade men så är icket fallet...

I media player står det nånting om att filerna inte stöds och vidare att Media player inte känner av hur långa de är men om man jag skulle spela upp låtarna först så skulle det kanske fixa sig. Men icket det heller... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej 😆

Filtyp: Wave Sound, står det på egenskaper

Sen när jag provat bränna med Nero står det att "The selected WMA files are protected and cannot be processed." Jag har då kollat om de är skrivskyddade men så är icket fallet...

I media player står det nånting om att filerna inte stöds och vidare att Media player inte känner av hur långa de är men om man jag skulle spela upp låtarna först så skulle det kanske fixa sig. Men icket det heller... 🙂

Ingen fena på detta men..bränner du LJUD-CD? Är filerna 16-bitar, 44khz?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej 😆

Filtyp: Wave Sound, står det på egenskaper

Sen när jag provat bränna med Nero står det att "The selected WMA files are protected and cannot be processed." Jag har då kollat om de är skrivskyddade men så är icket fallet...

I media player står det nånting om att filerna inte stöds och vidare att Media player inte känner av hur långa de är men om man jag skulle spela upp låtarna först så skulle det kanske fixa sig. Men icket det heller... 😊

Ingen fena på detta men..bränner du LJUD-CD? Är filerna 16-bitar, 44khz?

Ja, Ja och nej; 32 bitar 🙂

Det kanske är där felet är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har förstås gjort en nedmixning till ett stereospår - men har du också tänkt på att göra det till 44.1kHz och 16-bit? Det är nämligen det enda format som du kan bränna på en audio-CD...

EDIT:

Här kom svaren snabbt... 😆

Ja, Ja och nej; 32 bitar

Det kanske är där felet är?

Visst är det så. Du måste ha 16-bitsfiler.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har förstås gjort en nedmixning till ett stereospår - men har du också tänkt på att göra det till 44.1kHz och 16-bit? Det är nämligen det enda format som du kan bränna på en audio-CD...

EDIT:

Här kom svaren snabbt... 😆

Ja, Ja och nej; 32 bitar

Det kanske är där felet är?

Visst är det så. Du måste ha 16-bitsfiler.

Måste jag in i Cubase och ändra till 16 bitar eller kan jag göra det utanför programmet? Just nu sitter jag nämligen inte vid datorn där jag har cubase 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har förstås gjort en nedmixning till ett stereospår - men har du också tänkt på att göra det till 44.1kHz och 16-bit? Det är nämligen det enda format som du kan bränna på en audio-CD...

EDIT:

Här kom svaren snabbt... 😆

Ja, Ja och nej; 32 bitar

Det kanske är där felet är?

Visst är det så. Du måste ha 16-bitsfiler.

Skumt felmeddelande där ändå.. "protected"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har förstås gjort en nedmixning till ett stereospår - men har du också tänkt på att göra det till 44.1kHz och 16-bit? Det är nämligen det enda format som du kan bränna på en audio-CD...

EDIT:

Här kom svaren snabbt... 😆

Ja, Ja och nej; 32 bitar

Det kanske är där felet är?

Visst är det så. Du måste ha 16-bitsfiler.

Måste jag in i Cubase och ändra till 16 bitar eller kan jag göra det utanför programmet? Just nu sitter jag nämligen inte vid datorn där jag har cubase 🙂

Du väljer format på ljudfilen när du gör din "export audio mixdown", så det är inget du behöver ändra på i Cubase-inställningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har förstås gjort en nedmixning till ett stereospår - men har du också tänkt på att göra det till 44.1kHz och 16-bit? Det är nämligen det enda format som du kan bränna på en audio-CD...

EDIT:

Här kom svaren snabbt... 😆

Ja, Ja och nej; 32 bitar

Det kanske är där felet är?

Visst är det så. Du måste ha 16-bitsfiler.

Måste jag in i Cubase och ändra till 16 bitar eller kan jag göra det utanför programmet? Just nu sitter jag nämligen inte vid datorn där jag har cubase 🙂

Prova den här - http://lame.sourceforge.net/index.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack för hjälpen alla! nu ska det funka.

Varför går det inte att bränna 32 bitar?

Av den enkla anledningen, att Red Book-standarden (som alla audio-CD måste följa för att fungera i audio-CD-spelare) är specificerad för 16-bit och 44.1kHz. 😆

Om du däremot ska göra en backup av projektet, så ska du inte bränna det som audio, utan som en dataskiva - och då har du kvar 32-bitsformatet, men kan inte spela upp det på en CD-spelare, utan bara hämta in det i datorn igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...