Jump to content
Annons

Hjälp med kablar till utrustning!


niklus

Recommended Posts

Tjenare. Tänkte att jag skulle bygga en hemmastudio här hemma och jag har beställt lite nybörjar grejor till att börja med för att känna på musiken litegranna. Saken är den att jag inte har hållt på med kablar o.s.v tidigare då jag hyrt studiotid, så detta tror jag kommer bli ett problem. Jag har beställt en mixer och en kondensator från jam.se, har beställt där förut och dom är totalt suveräna på frakt och kostnader men kablar är dom inte speciellt billiga på. Därför tänkte jag höra med er vad det är för kablar jag behöver till dom här grejorna för att kunna koppla in det till datorn, jag köper kablar i en ganska närliggande butik, det står inget om att man får med några sladdar så jag antar att man får köpa det till, snälla hjälp mig!

Jag har beställt en Alto AMX80 mixer och en JJlabs BMC GP GoldPlated Jubilee mikrofon, kolla gärna in prylarna och säg gärna till om ni har köpt någon av sakerna.

Som sagt, skriv vad jag behöver för kablar till denna utrustning, tack till er som hjälper mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Från micken till mixern är det en vanligt XLR-kabel som gäller.

Vad har du för ljudkort? Det måste man nog veta för

att svara på vilken kabel du ska ha från mixern till ljudkortet.

Om mixern bara har 2 kanaler så räcker de väll med en rca-tele kabel till datorn från mixern 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry för dubbelpost men såhär står det på jam.se : "7-kanals kompaktmixer med fantommatning till oslagbart pris. 1 mikingång, trim, 2-bands EQ, balans, 2 stereo in, tape in/out till din dator eller inspelningsutrustning." Om detta kan vara till hjälp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då har du altså bara en minitele ingång på ljudkortet. Blir sålunda problem om du vill kunna spela in i stereo. Du kan nog räkna med lite sprak och brus med ljudkortet. Gissar på att det är rätt känsligt kortet och vill säkert gärna överstyra direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...