Jump to content
Annons

Midifiler till audiofiler


Pmm

Recommended Posts

Hej!

Jag använder mig av mjukvarusyntar när jag gör låtar. Jag spelar upp ett tjugotal spår av midifiler som jag sedan vill ha som audiospår och lägga på effekter osv.

Det tar sån himla tid att spela in varje midispår till ett audiospår.

Finns det nån funktion i cubase som automatiskt omvandlar midispåren till audiospår?

/Patrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nja du "solar" spåret du vill spara till audio och du sätter ut locaters över området du vill spara sedan så går du in på audio mixdown och sparar!

Precis så..och när det gäller effekter så är det bara att lägga på dessa och spara rubbet till audio enl. ovan när du är nöjd med det (om inte datorn kroknar förstås) Är du KLAR med dina midispår och ska gå till mix så kör audio mixdown först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte lägga effekter i realtid på de audiokanaler som skapas i mixern och som de virtuella instrumentens audioutgångar är kopplade till? Det blir ju mycket smidigare, eftersom man kan göra förändringar mycket lättare, än om man ska hålla på och göra om alla VSTi-spår till audio först...

Har man en för klen dator, så är det förstås inte att tänka på, men de flesta någorlunda moderna maskiner borde nog kunna klara en del effekter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...