Curry_Man Postat 26 december 2007 Postat 26 december 2007 Hej pÄ er, Kopplar man Joemeek direkt till ljudkortet eller via mixerbordet för bÀsta resulat? Om jag nu vill koppla via mixerbordet, kör man out frÄn Joemeek till microfon ingÄngen eller till line ingÄngen pÄ mixern (tanke pÄ att ljudkÀllan inte lÀnge Àr direkt frÄn microfonen utan bearbetat av kanalstrippen) Om det nu Àr line ingÄngen som gÀller sÄ finns det ju left/right IN pÄ mixern, men inte frÄn joemeek som jag förstÄtt, bifogar lÀnk: http://www.joemeek.com/images/threeq/threeq_back_large.jpg SnÀlla nÄgon som kan reda ut detta Ät mig. Tack pÄ förhand
DrHans Postat 26 december 2007 Postat 26 december 2007 Hej pÄ er, Kopplar man Joemeek direkt till ljudkortet eller via mixerbordet för bÀsta resulat? Om jag nu vill koppla via mixerbordet, kör man out frÄn Joemeek till microfon ingÄngen eller till line ingÄngen pÄ mixern (tanke pÄ att ljudkÀllan inte lÀnge Àr direkt frÄn microfonen utan bearbetat av kanalstrippen) Om det nu Àr line ingÄngen som gÀller sÄ finns det ju left/right IN pÄ mixern, men inte frÄn joemeek som jag förstÄtt, bifogar lÀnk: http://www.joemeek.com/images/threeq/threeq_back_large.jpg SnÀlla nÄgon som kan reda ut detta Ät mig. Tack pÄ förhand Jag skulle absolut koppla den direkt till ljudkortet.
Cobber Postat 26 december 2007 Postat 26 december 2007 Visst finns det sÀkert vÀ och hö pÄ mixern, men din kÀlla (mikrofon och preamp) Àr ju mono, sÄ det finns ingen anledning att ha stereo ut frÄn en monopreamp, koppla dÀrför till en monoingÄng (line) pÄ din mixer om du nu mÄste koppla till mixern först. Jag hade ocksÄ, precis som föregÄende talare, kopplat direkt till ljudkortet för att slippa gÄ via mixern. Om du vill ha lyssning genom mixern sÄ har ju ThreeQ tvÄ identiska utgÄngar, och du kan dÀrför koppla en till mixern ocksÄ och anvÀnda denna som lyssning vid inspelningen... Lycka till!
Claes Holmerup Postat 26 december 2007 Postat 26 december 2007 InstÀmmer med de andra. En av de stora fördelarna med att köra med en separat preamp, Àr ju att man slipper ifrÄn den lÄnga signalvÀgen genom mixern. Du ska alltsÄ koppla den direkt till en lineingÄng pÄ ljudkortet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.