Jump to content
Annons

Gitarrister och sångare önskas till samarbete


wmm

Recommended Posts

Jag..

Jag skriver och producerar musik. Ibland skriver jag texten men oftast ber jag intresserade textförfattare hjälpa mig med den biten, då det skrivs på engelska och det är deras huvudmål. Jag är pianist, keyboardist, syntkung, vad än ni vill kalla det. Jag kan spela gitarr någorlunda, kommer på en hel del grymma riff, men jag är för dålig för att kunna spela in dem klockrent. Jag kan även sjunga någorlunda men har inga planer på att stå för leadsången i en låt. Jag kan däremot sjunga in de melodier en riktig sångare ska lägga in därefter. Kalla mig förspel.

Musikstilar: Pop, rock och radiodunk främst. Fokus på radiomusik. Ganska brett område, som tur är! Kan skicka exempel via mail om ni undrar hur det kan låta. Nån schlager blir det också ibland..

söker gitarrister..

Jag har en hel del saker som jag skulle vilja ha inspelat av en duktig person, det ska vara svängigt och felfritt, helt enkelt. Har du flera sorters gitarrer så blir vårat samarbete bredare då jag kanske inte alltid behöver stålsträngade insatser utan kanske en skränig elgitarr.

och sångare.

Som nämnt ovan är jag inte den som sköter sånginsatserna på låtarna. Det hoppas jag att Du kan göra. Medans gitarrister som spelar samma riff låter väldigt lika så gör sångare in det. Därför skulle jag uppskatta om jag kunde få ett smakprov på din röst först av allt, så att jag får höra vilken låt du passar in bäst på. Godkänt engelskt uttal önskas. För att ta reda på kriterierna för godkänt, vänligen se Idol-avsnittet där någon sjunger "House of the raisin sun".

Materialet ska betraktas som en välslipad demolåt som kan pitchas till vem som helst, ja, till och med Bert Karlsson (oavsett om han kan bli en Idol eller ej). Bättre sätta ribban för högt än för lågt, inte sant?

P.S. Jag har studerat tekniken i att skriva smileys och bemästrar den klart godkänt. Jag har även lärt mig om de nya trenderna som går vid namnen "ironi" och "sarkasm". Dessa kunskaper kompletterar mina mail till Dig så att Du fattar intresset att hålla kontakten med mig. D.S.

Kontakt

Email: torkel.bylund@gmail.com

Mobil: 0706512363

MSN: wantedmusicman@hotmail.com

Redigerat av wmm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...