Jump to content
Annons

Ny Studiofestival


DivineCo

Recommended Posts

Hej alla studioiter och ett stort tack till alla som röstade.

Som vinnare av förra festivalen fick jag äran att anordna nästa festival. Då jag inte riktigt har resurser och tid att arrangera nästa festival har Uozon varit så vänlig att ta över ansvaret för nästa festival.

Så från och med nu kommer allt att gå igenom honom planen är att anordna festivalen efter jul någon gång.

Har ni synpunkter får ni gärna skriva i tråden men hur det hela styrs upp är nu med varm hand överlämnat till Uozon.

Med en förhoppning om riktigt många deltagare i nästa festival önskar jag er alla allt gott och ett stort lycka till till Uozon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kom bara på ett tema som kanske skulle vara roligt. Tema: Inga instrument, eller nått sånt, vad man vill kalla det. Alltså att man får använda sig av naturljud, stolar, kastruller, bord, skrikande grannar, ja vad som helst utom sånt som klassas som instrument.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Sixties har frågat om intresset för en ny punkfestival.

Det tycker jag är en lagom (kan man såga så om punk?) idé som man kan besluta om nu under december, med leverans efter jul, så har vi nåt att fylla alla lediga dagar med ... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det saknas morot nog för att tillräckligt många ska ställa upp i studiofestivalerna.

Vore kul att kanske ha en stooor festival där all får briljera med whatever they want och sen göra ett uppslag i tidningen där dom rankas, lite kommentarer från forumet, kanske expertutlåtanden från artister, eller varför inte Bert om han går att övertala 😏

Ja lite som en melodifestival där vinnaren vinner ett hemma hos reportage hos sig själv.

Skulle kanske kunna locka fram alla talanger som gömmer sig i forumets mörka vrår 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

vill bara säga att punkfestivalen kör jag på sidan om de vanliga festivalerna som ett årligt återkommande evenemang.

förslaget att tidningen skulle uppmärksamma nästa festival låter som en god idé, deltagandet (och röstandet) har varit lite dåligt på senare tid.

festivalen utan instrument (pots and pans) var det inte så längesedan som det var tema.

annar vore ett färdigt trummspår (i midi) en kul grej att göra en låt till. då kan ju alla göra sin musik i valfritt tempo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sixties har frågat om intresset för en ny punkfestival.

Det tycker jag är en lagom (kan man såga så om punk?) idé som man kan besluta om nu under december, med leverans efter jul, så har vi nåt att fylla alla lediga dagar med ... 😱

tjenar på dig, Jag har faktiskt tänk på det där med Punk och många vill ha den sortens muik i festivalen. Men lite för tråkigt om man bara körde en festival där man gjorde punk. För punk är ju så bredd genre och många har olika synpunkter på vad som är punk och inte punk. Men hur som helst så kommer jag presentera min idé här om några dagar så håll utskick efter den

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Ideén om att presentera vinnaren i studiotidningen och någon artists utlåtande är ingen dum idé. Tror jag skulle sporra fler till att delta. Kanske även ett pris som inte bara är ära och ansvar för nästa festival, utan kanske ett presentkort på 4-sound eller Musikbörsen?? 😄 skulle antagligen locka fler, och ju fler desto roligare. 😄

Och jag tycker personligen att temat och genre skall röstas fram, Då skulle så många som möjligt delta.

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Sixties har frågat om intresset för en ny punkfestival.

Det tycker jag är en lagom (kan man såga så om punk?) idé som man kan besluta om nu under december, med leverans efter jul, så har vi nåt att fylla alla lediga dagar med ... 😏

tjenar på dig, Jag har faktiskt tänk på det där med Punk och många vill ha den sortens muik i festivalen. Men lite för tråkigt om man bara körde en festival där man gjorde punk. För punk är ju så bredd genre och många har olika synpunkter på vad som är punk och inte punk. Men hur som helst så kommer jag presentera min idé här om några dagar så håll utskick efter den

Det är väl det som är kul att det är en bred genre så alla bidrag inte låter lika.

sen förstår jag att alla inte gillar punk men den som vill får vara med. annars kan man köra sin egen synth, hiphop,folkmusik eller vad man vill festival. dessa festivaler skiljer sig från de vanliga eftersom det iinte finns något försvårande tema eller något som låten måste innehålla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...